Selepas kejadian tu kan..satu malam prep ne,mcm biasa..prep mula dr jam 8 - 10mlm.Ada seorang pelajar ne,nama dia Leth.Dia ni budak pandai..tp kesian dia ada sakit..yg kena tukar darah tiap bulan ka..sy pun ndak ingat nama penyakit tu.Malam tu malam hr jumaat,minggu nda wajib untk balik rumah atau kg.Jadi mggu tu sy nda balik sbb nda juga bei jauh sgt kg sy.Lagipun,minggu depan pun mggu wajib balik juga.Selalu,c Leth ne dia belajar dengan group prep dia bha.Saya mw jga minta ajar sama dia kadang2 kalau ada yg sy nda fham atau tahu,lg2 nda lama mw exam PMR.Tp sbb,sy ne rasa rendah diri betul,pernah lg kena buli..rasa mcm nda layak mw bekawan sama sapa2 ne.Di fikiran sy slalu tu..adakah yg mw bekawan sama sy ne?
Tp malam tu,saya nampak dia ndak study sama group prep dia.Sendiri2 dia study.Oleh kerana sy perah otak suda mcmana pun,masih sy nda dpt kasi slesai tu soalan math.Sy pg lah d meja dia..bawa sy punya kerusi pg sana meja dia.
Saya perasan juga,muka dia nampak pucat mlam tu.Tp sy nda maw fikir bukan2.Yg sy fikir msa tu,mw tahu cara penyelesaian tu soalan math ja..
"Hai Leth..anu bha..ni na soalan math ne..sy nda pndai bha..buli ajar ka?"gagap2 bei sy ne kalau becakap.Sbb tulah sy punya confident level down btl ni...
C Leth senyum ja tgok saya,sy pn senyum ja balik.Ndak lama tu kan "kringg!!".Bunyi suda lonceng tanda hbis suda masa prep.Uina,punya sekejap tu masa prep.Mcm baru juga start td brapa minit,.baru jua sy mw minta tunjuk ajar c Leth pasal soalan math td.Sudah bebunyi tu lonceng.Sot ka apa utak saya ne...
Gara2 mengkhayal sendiri,sdar ndak sdar tiada suda c Leth d meja dia.Eh?laju juga dia naik pg dorm.Padahal baru skejap tu bnyi lonceng,lgpun ada minum malam bha.Baru juga mw bawa c Leth minum mlam sama2..
Tp kan..lain bha feeling curious kan.Mcm something wrong bha..Saya tnya la lg bdak meja sbelah c Leth,ndak juga jauh jarak cuma 2 langkah smpai suda.Sy kenal juga bha mostly nama plajar cuma,mcm sy ckap td..tu la.,
"Nitha,c anu bha..c Leth bha..dia naik dorm ka trus td bnyi lnceng?..."C Nitha ne form 4 tp 1 dorm juga dan group prep c Leth.
"Uina,C Leth suda balik rumah bha td lg petang.Parent dia yg ambil dia."
"Ah!betul2 bha Nitha..."
"Ya bha!Buat apa juga sy bohong"C Nitha bilang sambil dia kemas buku2 sma alat tulis dia d meja.Kalau kamu,pa kamu rasa d tempat sy masa tu?Siapa yg td tu?Yg ko pg minta ajar math lg?Trus sy tringat yg beberapa lama sbelum tu pun..Kejadian sama sebelum ne sama c "Imah" tu.Berdebar2 ja dada sy.Trus teda selera mw pg minum malam bha.
Trus sy pg cuci muka,berus gg segala,kencing lepas tu sy snggah d blik prep ambl buku sy lepastu naik dorm.Malam tu memang ndak dapat tdur walaupun tu mata di tutup.Dlam fkiran sy ,siapa tu??siapa tu??yg misasalu jd c Imah sama c Leth??Kenapa tu benda kan,saya saja yg kena??
* * * * *
Tapi,ndak lama lg PMR.Jd sy kasi lupa ja tu kejadian pelik@menyeramkan ka bg kamu?Bg sy tu kejadian kan pelik ja,mgkn sb trbiasa kan dr kecil dan sblum2 ne..sy x juga rasa seram..
Selepas percubaan PMR,sinilah start lob story yg nda seberapa ne.Sy ada kawan suda time ne,nama dia Tita.Dia ne kecik2 ja kiut.Manis ja muka dia ne.Tp siapa sangka semanis2 sekiut2 Tita ne.Dia jenis yg kawan makan kawan.(Emo skit sbb diala 1st kawan yg sy pcaya sgt,dan syg mcm adk beradk).
Dia juga yg duluan mw rapat dgn sy,smpai sy rasa mcm somehow..sbenarnya ndak juga susah mw bekawan rapat bha..smpai pelajar lain cop kami isi dgn kuku.Dia juga yg 1st bawa sy pg church.Dia yg ajar sy mcmana mw berdoa sblum mkan,sblum tdur..everything about Christian.Sb tu sy syg dia..Di mana ada Tita,di situ ada saya.Sy tinggi dr c Tita ne.C Tita smpai bahu sy ja ka..
Mw ckap pasl crush..biasalah.Semua yg penah jd remaja for sure pernah ada crush kan?Sy memang crush dgan boy 1klas kmi.Will.Muka nda payah sakap lg bei.Memang handsome la.Ada muka.Tp sbb sy rendah diri,and pernah kena buli..sy minat dlm diam ja..acctually for so long sb Will dan sy 1 kg and 1 skolah masa skolah rendah.Gumuk bei sy dulu,huhu..lepas tinggal hostel baru jd slim.
1 month/few week before PMR..sy jd hairan sama c Will ne.Sbelum2 ne nda pernah2 mw berbual,maw dekat2 ka atau mw usik2 sy.Sb sy ne memang pendiam kecuali sma c Tita.Sy suka menyendiri bah slalu.
Lately c Will suka betul pg dkat meja sy bila sy sibuk menulis atau study.Lepastu mengejut lg tu di sana dpan sy diam2.Jd bila sy sedar dia berdiri d dpan meja sy,automatik tu sy tgok dr bawah pg atas.
"Hai,Ellisabeth..sibuk saja bha ko ne.."dia bilang lepas sy tengok dia.C Tita sana meja dorang Yvonne bekumpul becerita.
"Ya ne.."Pindik ja sy jwb sbb mlas sy mw layn.Sy lg kalau bckap ne ada gagap skit."Jgn telampau serius bha,nant ko tekanan."Debilang lg,trus dia pg sana tmpat dorang c Tati.Pg mengusik2 c Tati.Malas sy pduli.Kdg2 menyampah juga sy sma c Will.Mentang2 dia handsome kan,perasan bha ish.Dia ingat smua perempuan d kelas tu suka dia la kunun.
Hari2 d sekolah tu,makin hari makin slalu bha c Will mengusik sy.Kdg2 dia tarik kerusi duduk dkat meja sy lama2.Mcm2 dia tnya sy,mengacau la.Smpai sy perasan..sy nampk c Tati suka sama c Will.Apa c Will ckap atau tnya sy,c Tati yg jawb haha..
Lg2 bila c Will tau sy ne hantu komik,sb sy pnah bawa bha komik pg kelas mw kc hilang tu tension otak kejap,c Will nampk trus dia brabis cerita pasl komik ni.Dia bilang sy sma dia byk persamaan..kalau time cuti,brabis dia suruh sy dtg pg rumah dia.Dia ckap byak komik dia d rumah.
Memang ada suda sikit2 la perasaan suka sy sma dia masa tu..tp sy tgok c Tati suka sama c Will.Jd sy buang perasaan sy jauh2.Lgpun berapa hr lg exam besar.Skip yg lain lah k....
Syukur..akhrnya exam hbis suda..so senang suda hati..sapa2 yg lepas PMR kunun kamu tau juga kan tu haha..byak msa free..lega juga hati sy sikit sb kejadian pelik hr tu ndak berulang lg..
1 hr tu,masa d skolah..c Will confess sma sy,dia suka sy..tipula kalau x rasa happy.Tp kan..byak bha yg suka dia ne.Byak yg mengharap sama c Will sb dia friendly bha.Terutama c Tati.C Tati slalu crita pasl c Will.Memang ketara la dia suka c Will..sy sakit hati sendiri.Sy ndak cntik mcm dorang Tati,sy ne pnah kena buli,sy nda pandai sembhyang d church..sy selalu alami benda pelik..😢
"Sy lama suda suka kau..sy tau sy slalu kcau usik kau,slalu sy conteng buku kau,cr pasal sma kau..sy suka kau sb kau nda mcm gurl lain bha..yg trip bebeh,trip lawa kiut,lepas tu gedik2 lg.."Sy diam ja masa ni,sb betul2 rasa mcm mimpi bha,crush sy btl2 suka sama sy.
"Sy ndak lawa ne,napa ko suka saya..c Tati y suka ko tu...." kabak2 jantung mcm mw pecah suda dada sy.Adai..mcm susah mw terima ini realiti.Taula kan masih bdak2 lg.Haha..bkin ktawa kalau teringat ne.
"Sy nda suka c Tati tu..sapa ckap ko nda lawa?Ko lg lawa di mata sy,ko ja nda tau tu..sy slalu perati ko ja dr dulu..sb ko pendiam,ko suka menyendiri,.sblum ni pun,sy pnah confess dlm buku ko..tp sy ingat ko suda bca,,,,,,,"
"Kasi sy masa dulu...sy pn suka ko..tp sy rasa x layak jd gf ko....."hbis ckap trus sy bdiri keluar kelas pg tandas.Ndak tau knapa,sy rasa x lyak jd gf sapa2..rasa tkut mw sayang sapa2..lg2 dia tu bdak famous bha..knfom kalau sy trima dia,memang sy hbis kena kecam.Lg teruk kalau parent sy tau,knfom dorang mengamuk dtg d hostel tu kalau tau sy berbf bergf d skolah....
YOU ARE READING
NONAME (COMPLETED)
Misterio / SuspensoEllisabeth dibesarkan oleh orang tuanya dengan paganism(tidak ada memeluk atau mempercayai mana-mana agama).Dia pernah dibuli dan sering mengalami kejadian seram dan paranormal dari kecil sehingga remaja.Ada SESUATU yg datang tanpa diundang dalam hi...