Lepas kejadian tu..sy jd trauma mw pg mana2 sendiri kalau di luar hostel.Di sekolah sy kalau pg tndas sy minta kawan suda..atau sapa2 yg pg tands msti sy ikut..
Tekanan betul sy rasa😢..sy nda tau pa lg yg akan jd lepas kejadian tu..tp sy mmg tau memang akan ada yg lbih bruk c Gunz mw buat sma sy..mw betul sy mw kasitau cikgu disiplin.,tp sy rasa malu btl.Nant kena minta bkti atau saksi..tp tiada.Mcmana?Lepastu knfom jd cerita..lepastu kalau mama sy dgar lg.,😢
Kalau time rehat,sy nda stay d kelas suda.Sy pg sana library.Pg kc tenang pikiran sana baca2 majalah.Lepastu duduk sna sudut2 yg x kna nampk org..bgtula hr2 sy lalui.Sentiasa rasa diperhatikan dmana2 saja.Sy paranoid,,stress sma diri sy sendiri..d hostel ja sy rasa safe..kalau d sekolah..sy tekanan btl..anak mata sy sna sini ja meningu sekitar..tkut c Gunz tb2 ada..
Kalau time mw tdur,memang sy menangs sja tu..smpai terlena..bsuk pg mata bengkak..tp nda ketara la sbb sy pkai crmin mata kan..
Its been a while..sy tiada mimpi tu lelaki.Nda tau knapa rasa mcm rindu btl sy sama dia..padahal mimpi ja pun.Tp sy rasa rindu btl ne,smpai dada sy rasa sush mw bernafas,kdg2 sy tringat dia kan..pndai menitis air mata sy..akhr2 ne sy selalu mimpi dukung,kdg2 kasi susu tu baby..mimpi ular hitam besar..mimpi lemas..
1 hr tu,masa blik sekolah..teringn pula mw minum abc,sy ikut kwn 1 kelas sy,nama dia c Bertha pg kantin.Dia ne ada tmboy2 skit bha.Apa dia nda suka,direct ja dia ckap nda da tapis2.Sekali smpai sana,ngam2 c July pun ada sna.Trus dia lambai tangan panggl sy.Dgn riak muka 'sini dulu kau'.
"Kenapa tu?"sy bilang.Bekerut dahi c July tgok sy.
"Anu..jgn marah ah..ko kaple sama c Gunz ka?"debilang.Tebasar mata sy tgok dia.Hah????
"Hah??!!indala!siapa ckap?"tetinggi suda suara sy.C July pg dkat tlinga sy..
"C Gunz..dia kasitau kami 1 blik.Dia bilang kau yg maw sama dia."Seriously!!Melampau o suda c Gunz.Marah!sakit hati!mcm maw tampar suda muka dia!Lupa suda sy perasaan takut sy sma dia.Paling sy nda suka kna buat crita yg tiada2!
"Sy kasitau ko ah,SAYA TIADA HUBUNGAN SAMA C GUNZ!kasitau kawan2 kau kasitau c Gunz!!"Terus sy jaln balik hostel.Terpinga2 c Bertha d blakang mengejar sy.Berabis jga c Bertha tnya sy apa yg jd td.Sy kasi crita ja yg c Gunz tipu kawan2 dia,knun saya yg mw kaple sma dia.Panas betul hati sy masa tu.Hilang rasa takut sy sma dia suda.C Bertha ooo saja.Dia bilang kalau dia yg kna buat cerita,lama suda pg tmbuk.
Bsok nya hr sekolah,time rehat sy nda betapuk lg.Sy stay d kelas.Tunggu c Gunz.Nda lama tu,nampk muka c Gunz tb2 muncul d pintu kelas.Sy bdiri dr kerusi.Sy pg bdepan sama dia.Muka dia senyum ja masa tu,betul2 bkin panas!!
"Hai..ko rindu sy tu kan?"kuang asam ne lelaki.Sy than2 suda tangan sy mw tmpar dia,oleh sbb ada lg 2 3 org kwan skelas sy stay sana.
"Gunz,apa yg ko maw dr saya?!knapa ko buat crita yg kita kaple?lepastu sy lg knun yg maw sama kau tu?!apa slah sy sama ko??!gara2 sy reject ko ja ko buat sy mcm hari tu?!!sy penat suda sama semua ne!!bagus kau pg mati sana!!!"
nda suda sy pduli!Masa tu tajam btl mata c Gunz tgok sy.Merah2 suda."JGN MENYESAL SUDAH.KO TUNGGU JA NANT."
trus dia senyum ni,tp senyuman dia yg mcm org mental ne.Dub!!mcm down suda sy blik dia ckap bgtu.Trus dia keluar.Yg ada stay d kelas trus dorang pg tmpat sy.Tanya apa yg jd,kenapa segala.Sy ckap ja sy nda mw cerita..😢Sy skip la ah..
Nda lama lepastu..satu hr,sy kena panggl pg blik disiplin.Punya la sy takut..apa yg sy buat slah ne sampai guru disiplin mw jumpa sy..dlam prjalanan mw pg blik disiplin..sy terserempak sama c Gunz!Sy cepat2 tgok arah lain.Meluat betul sy sama muka dia.Tapi heran,dia pun ikut msuk blik disiplin juga..Masuk ja d dalam,trus cikgu Anuar ambil rotan dia hampas kuat d meja.Telumpat bahu sy tekejut..apa slah sy ne??knapa c Gunz pun ada d sini??
"Kamu tau ka knapa kamu disini?"Cepat2 sy geleng kpala sy.Sbb memang sy nda tau apa2!
"Jgn mentang2 result kamu bgus,kamu ndak mw jaga disiplin kamu!Tiada guna kamu pnya result bgus kalau maruah kamu nda jaga!!"
"Zasss!!!"C.Anuar hampas lg tu rotan.Apa bha cikgu ckap ne??maruah segala.Memang menangis suda sy msa tu.Sy silik2 tengo c Gunz.Dia pun tunduk ja,tp.....mcm tersenyum ne mulut dia.C.Anuar pg dkat sy,tgok sy tajam.
"Ellisabeth!guru kelas kau ckap,kau pelajar yg baik dr segi akadmik dan disiplin,.Tp kenapa kau buat begitu?!!kau nda rasa malu ka??kau nda ingat orang tua kau?!!mana maruah kau!!!?"
"Sy tiada buat apa2 cikgu!!sy ndak tau apa!!"
menangis2 suda sy msa tu.Sy bingung betul dgn keadaan tu masa.C.Anuar pg dkat c Gunz lepastu hampas tu rotan d meja lg.
"Gunz!Cakap apa yg kamu sudah buat salah!!Jgn pura2 nda tau apa2!!"Sy tgok c Gunz.Nda suda sy dapat than suara sy menangs.Sy tgok d tingkap,ramai suda pelajar yg pg cubuk2.
"Cakap!!!!"
"Saya dan Ellisabeth buat hubungan s**ks di makmal komputer,cikgu!!!"Dubb!!!!!Mcm behenti jantung sy berdegup dgar c Gunz ckap bgtu.What?!!!When?!!!How?!!!Mcm pusing2 suda sy nampk dinding blik disiplin tu.Kepala sy rasa sakit pening!!"Ko dgar tu Ellisabeth?!!"tinggi suara c.Anuar.Sy nampk plajar d tingkap tu berbisik sesama sendiri suda.Time rhat bha pula tu masa.Kuat lg suara ckgu jerit2 marah.Apa la nda menarik perhatian org lain.Byak lg c.Anuar ckap masa tu..brabis bha sy kasitau cikgu yg sy tiada buat mcm tu.C Gunz yg buat tu crita.Tp tu cikgu ckap ada bkti ada saksi nampk.Sy kc cerita yg sy kna ugut c Gunz d belakang tandas,tp cikgu nda pecaya.
Cikgu bilang mw jumpa org tua kami.Lagilah sy nda dpt trima.Tebayang suda sy mcmana mama sy nant..sy rasa mcm maw mati ja tu masa......
YOU ARE READING
NONAME (COMPLETED)
Mystery / ThrillerEllisabeth dibesarkan oleh orang tuanya dengan paganism(tidak ada memeluk atau mempercayai mana-mana agama).Dia pernah dibuli dan sering mengalami kejadian seram dan paranormal dari kecil sehingga remaja.Ada SESUATU yg datang tanpa diundang dalam hi...