Sy tau..kamu semua mesti tertanya2 kan,knapa sy nda melawan,kenapa sy nda minta bwa c.Anuar pg klinik cek sy RUSAK atau nda..memang snang mw ckap..klau kamu d stuasi sy mcmana msa tu..sy memang nda BUAT bha walaupun sedaya upaya sy bgtau cikgu,kasitau semua apa c Gunz buat sama sy..ugut sy..kamu ingat ka yg dia ugut sy ckap 'dia boleh buat sy nda sdar apa dia mw buat sma sy'? masa tu c Gunz tiada ckap apa2 lg lepas dia ckap yg dia sama sy buat s*ks d makmal kmputer skolah.Bukti?Saksi?C.Anuar ada panggl msuk blik disiplin.Betul2 susah maw pcaya ckap dorang!c Gunz pula mcm memang sngaja ttup mlut lngsung nda mw defend diri dia.Saya rasa mcm mw bnuh diri ja bila dorang siap besumpah lg dpan cikgu!Cikgu kelas sy pun ada d sana suda.Pun ikut marah2 sy.Tp yg pelik kan,sy yg brabis kena hentam!Bukan c Gunz!Sy melutut merayu sama cikgu,minta tlg pcaya sy,.kalau nda pun sy nda maw cikgu jumpa mama sy..sy nda maw bha!Sy nda rela mama bpa sy malu lg2 benda yg sy tiada buat!Fitnah semata2!
"Cikgu..tlglah jangan jumpa mama bpa sy..Sy snggup kena hukum apa sja cikgu,,.buang sy dr skolah..atau apa2 tp tlglah cikgu..sy nda buat semua ne!Tlglah..."itu ja mampu sy ckap..biarlah sy kna buang skolah diam2 drpada cikgu jumpa mama bpa sy..
"Sudah kita buat s*ks sama2 bha Elli.Jangan la menafikan lg.Kau juga yg maw masa tu bukan sy."
Btl2 hilang sbar suda sy dgar c Gunz buka mlut dia ckap bgtu!Sy pg tampar dia!Tendang dia!Beteriak suda saya dlm blik disiplin!Nda suda sy pduli!!Mati kau Gunz!!sy ambil tu kerusi guru yg besi kaki dia tu,sy pg umbang tmpat C Gunz!Nda ckup tu,sy angkat tu pasu bunga hiasan umban tmpat c Gunz!!Huru hara suda tp sy nda pduli!Cikgu2 pgang sy suda pun sy nda rasa apa2 suda.Last tu c.Anuar tampar sy..Lepastu nda suda sy ingat apa2.Hitam gelap terus pndangan mata sy.Baguslah!Bagus sy mati saja!Hidup pun tiada guna suda....hancur semua gara2 c Gunz!Cukup suda semua ne..bgus sy mati..
* * * * *
"Elli...Elli...."sayup2 sy terdengar suara seorg lelaki.Mcm sy kenal..Ya!Suara lelaki dlm mimpi sy tu!Sy mw buka mata tp mcm sakit mata sy btul.Mcm silau btl mata sy..."Elli...sy minta maaf btl...nda dpat jaga kau...hati2... sma c Gunz...."makin lama makin pelan suda suara tu.Dia sebut nama Gunz.Apa maksud tu lelaki pasal c Gunz??
Tidak!!Jgan pergi dulu!!Sy mw bgun kejar dia tp nda dpat..bdan sy rasa lemas btul..Ndak sdar sy menangis..Sy rindu btl sama tu lelaki dlm mimpi sy.Sy rindu kena peluk dia.Walaupun dlm mimpi ja...
Nda lama tu,sy rasa tangan sy mcm kena pegang seseorang.Sy buka mata pelan2..sy nampak c Bertha duduk d kerusi,.dan sy pula terbaring d katil..
"Dimana ne.."kenapa sy rasa bdan sy skit btl ne.Mcm kena ampas bha bdan sy rasa.Belakang sy,kepala,1 bdan sy rasa sakit btl.
"Sini bilik rawatan sekolah.."pelan ja c Bertha jawb.Trus sy teringat kejadian td.Sy menangs lg.."Kenapa sy disini ne.."
"ko..pengsan tadi..."bilang c Bertha.Pengsan?Kenapa sy nda mati ja td??C Bertha berdiri,dia bilang mw kasitau cikgu yg sy sdar suda.Blum smpat sy ckap apa2,suda c Bertha pnggl cikgu.C.Janne ne cikgu kelas sy.Dia dtg trus dia duduk dkat sy.Serius ja muka dia..c Bertha bediri d hujung katil sy.
"Ellisabeth,cikgu mw kau jujur mengaku..jangan2 pura2 sakit..cakap dgn cikgu,kau ada buat atau tiada?"Menangs lg sy.Sy geleng kepala.
"Cikgu..sy bkan mcm tu cikgu..sy memang tiada BUAT sma tu lelaki nda guna!Dia suka sy,tp sy nda suka.Dia ugut sy 2x kali cikgu..ini fitnah bha cikgu..sy nda buat semua tu.."
"C Gunz ckap sebaliknya..terus terang cikgu susah maw pcaya ckap kau ni Ellisabeth..sb ada saksi yg nampk kamu berdua.Dan.,c Gunz mengaku bulat2 kamu ada buat."suara cikgu Jane mula meninggi.C Bertha tengok ja sy dgn dahi yg bekerut.
"Apa2 pun..cikgu nda maw kau buat bukan2 lepas ne.Jangan pernah fikir mw bunuh diri atau yg lain2.Kamu kena belajar terima kesalahan pa yg kamu buat.Cikgu nda akan jumpa orangtua kamu,tp mungkin kamu akan di buang sekolah.Kalau kamu buatlah surat rayuan kalau maw teruskan sekolah kamu."Lepas tu c.Jane keluar.C Bertha dtg dkat sy.Memang sepanjang masa menangs ja sy..
"Elli..ada sy mw crita kau ne.."sy pandang c Bertha.Sy nampk dia mcm tau sesuatu..
"Sy nda pasti betul ka nda..sy bekawan sama c Hairi bha..seblik dorang c Gunz..dia pernah cerita tu.,c Gunz ne pelik..pernah kan satu mlam ne..c Hairi tebangun mw pg tandas..skali kan dia tenampak ne..c Gunz bertenggek satu org ni di atas pokok dkat area tandas dorang..ish..bikin takut o kan.."Diam ja sy dgar c Bertha cerita.Trus sumarat bha sy rasa..memang ada yg nda kena ne pasal c Gunz.Hr tu yg dia ugut2 syp kn memang mcm somethng wrong sy rasa.."Lagi kan,c Hairi pernah nampk,,c Gunz toreh tangan dia pastu..mcm dia tulis2 somethng d kertas..C Hairi pernah crita lg,c Gunz pandai becakap sendiri2 kalau 1 org..."byak lg c Bertha crita.Trus sy teringat yg dia ckap'dia boleh buat sy nda sdar pa dia mw buat sma sy'..mksud dia PUKAU?
Sy skip la ah..😢
Sy buat surat rayuan.Sy rasa kalau sy diam2 tiada buat apa,trima sja kena buang sekolah..mcm sy ada buat slah pula kan?Biarlah sy kasi tabal sy punya muka wlaupun malu.
Hdup sy lepastu d sekolah dan hostel..penuh dgn sindiran,sy kena pulau lg blik,jd bhan ejekan,..kena uluk sundal,pelacur,lunggar,rabak.Sy rasa malu btl,tp sy tpikir jg,knapa sy rasa malu kalau sy TIADA buat slah pun kan.??nasib ada c Bertha..dia ja yg pcaya sy..kasi semangat sy balik.Biarpun kdg2 dia pun kena tempias juga,tp dia nda pduli pun.Dia mash juga kawan dgan sy.Kami jd sgt2 rapat lepastu.Dia jd bestfriend sy.Kdg mcm kakak2 sy rasa sbb dia slalu support dan backup sy.Kalau pg skolah,mmg sama2 la kami.C Gunz?sy nda tau suda apa crita dan memang sy nda mw ambl tahu pasal tu lelaki sial!Nda juga sy pnah terserempak dia d mana2 suda.Nda tau mati ka hdup yg sy pg ampas tu kerusi sma pasu bunga d kepala dia masa hr tu.Kalau mati pun bgusla!Aman hdup sy.Jahat suda sy kan?Huhuhu...
Balik kg,dub dab dub dab hati sy.Biarlah!Kalau mama bpa sy ada dgar tu crita,sy kasi cerita semuaaaa dr mula.C Bertha ikut sy balik kg..ada juga semangat sy sikit mw berdepan dgn mamabpa sy..tp lega hati sy..mamabpa sy mcm biasa ja..mgkin tiadala dorang tau ada dgar,,biasa bdak2 sekolah juga bei yg cerita2 sma org luar..
Exam hujung tahun,sy brabis study.Sy rasa mrah sma cikgu2 d skolah sbb dorang nda pcaya sy.Mash pandang sy mcm sy ne jijik.Kdg2 ada cikgu lelaki yg ketara gatalan ne tanya2 pasal s*ks sma sy.Sakit btl hati sy dorang anggap sy ne mcm pelacur.
Hbis exam,keluar result sy dpat no.2 d kelas.Puas hati sy dpat buktikan tu cikgu2 sy bukan mcm yg dorang fkir.Mcm biasa ada majlis perpisahan d hostel,c July bawa sy join cntest puisi dan lagu lg.Tp sy nda maw.
Masa mw keluar hostel,cuti sekolah suda kan..sy trserempak sama tu lelaki sial!Sy ingat mati suda stelah sekian lama nda nampk tu btang hdung dia.Tiada suda rasa takut sy.Rasa maw belasah dia adalah.C Gunz tgok ja sy.Sy jalan pg tmpat dia dgn beg2 sy skali.
"Mash hidup pula kau ne.Ingatkan mampus suda."Kasar kan cara sy becakap??kau ingat sy takut kau lg??C Gunz tgok ja sy.Diam2.Nda lama dia senyum pula.Panas hati sy.
"Ko rindu sy tu kan?"
"Kurang ajar ko!ko sudah ckup kasi hancur hdup saya dgan fitnah ko!"
"Ko yakin ka,kau masih DARA?"
"Apa maksud kau??"
"Ko nda ingat tu,sy PUKAU kau tu masa.Sudah sy ckap awal2 kan,sy bole buat ko nda sdar pa sy mw buat sama ko.."
Sy tampar muka dia.Betul2 ne org o.Pscyho!!Mash nda maw berenti!!
"Sy nda kasi maaf kau sampai MATI!!!!"Sy angkat beg sy,jalan kasi tinggal dia.Sy nda maw pecaya 1 pun apa dia ckap pukau ka apa ka.Gila mental pscyho tu orang.Menyesal sy pg agak tu org gila.
Tp nda pa,thun dpan form 5 dia tiada suda d skolah.Hbis suda dia sekolah.Harap2 tahun dpan tiada lg masalah lain..sy mw fokus SPM.!!
YOU ARE READING
NONAME (COMPLETED)
Mystery / ThrillerEllisabeth dibesarkan oleh orang tuanya dengan paganism(tidak ada memeluk atau mempercayai mana-mana agama).Dia pernah dibuli dan sering mengalami kejadian seram dan paranormal dari kecil sehingga remaja.Ada SESUATU yg datang tanpa diundang dalam hi...