'Ik vind het erg voor Lola.' Zucht mijn wolf May. 'Ik ook...' Zeg ik terug. En ik ga in bed liggen. Ik val met moeite in slaap.
Lola
Ik word wakker. Ik sta op en kleed me aan. 'IEDEREEN OPSTAAN WE GAAN ZO ROUWEN!' Hoor ik de stem van de alpha schreeuwen. Ik ren naar Lelie's kamer en trek haar zowat uit bed. 'Opstaan luilak!' Lelie kreunt vermoeit en staat dan op. Ik loop weer naar buiten terwijl ze zich aankleed. Dan komt ze en we veranderen alle bij in wolven en lopen naar buiten. We lopen de podium op waar mijn vader al stond. Mijn vader was ook veranderd. We staren alle drie naar de roedel. En daar komt de alpha al. Hij is ook al in zijn wolfvorm. 'Welkom bij de rouwdienst van de overleden mate van mijn bèta.' De alpha zegt het hard maar wel verdrietig. 'Het was een goede vrouw. Ze was lief en was voor niks en niemand bang. Tot ze gisteren vermoord werd door deze rogue!' Er kwamen 2 bewakers met de rogue vast aangelopen en laat hem voor de alpha knielen. Ik hoor de alpha grommen naar de rogue. 'Deze rogue zal gestraft worden!' De alpha klinkt woedend en ook verdrietig.
'Nee alstublieft niet!' De stem van de rogue klinkt bang. 'Moeten we hem straffen?' Hij kijkt naar zijn bèta die knikt. Dan kijkt hij naar mij en ik knik ook. Dan kijkt hij naar zijn dochter die ondertussen naast hem is gaan staan en die knikt ook. 'De rogue zal gestraft worden!' De alpha gromt en bijt in 1 keer zijn nek door. Iedereen juicht. De alpha loopt naar binnen. Mijn vader volgt hem.
Ik loop samen met Lelie het podium af. We lopen verdrietig naar het bos.'Laten we lekker rennen om onze verdriet even te vergeten.' Zegt Lelie opgewekt. Ik knik en we beginnen te rennen. We stoppen bij een beekje en we gaan er liggen. Er komt een mannetjes wolf uit de bosjes gesprongen richting mij en Lelie. 'MATE!' gromt de wolf naar Lelie. 'Mate.' Gromt Lelie terug en ze gaat samen met haar mate weer naar het packhouse. Ik kijk ernaar. Ik mompel wat onverstaanbaars.
---1 uur later---
Ik loop chagrijnig terug naar het packhouse. 'Hey!' Begroet Lelie me die samen met haar vriend op de bank zit. Ik snuif chagrijnig en ren kwaad naar boven. Ik plof boos op mijn bed neer. Ik ben erg boos, want we zouden samen lekker genieten. Er klopt iemand op mijn deur.
Lelie
Ik klop op de deur van Lola's kamer. Ik hoor Lola grommen. 'Mag ik binnen komen?' Ik vraag het voorzichtig. Lola doet de deur open. 'Wat moet je?' Ze vraagt het boos. 'Sorry dat ik plots met mijn mate weg ging....' Zeg ik spijtig. Lola gooit de deur weer dicht. 'Lola....Pleas...' Ik smeek het gewoon. 'GA WEG!' Hoor ik Lola grommen. Ik knik en loop naar mijn mate. 'Hey schatje. Gaat het?' vraagt mijn mate Nick. Ik schud mijn hoofd. 'Ach...Is Lola boos op je?' Ik knik. 'Het komt vast wel weer goed.' Zegt Nick om me gerust te stellen. Ik zucht en knik.
Ik en Nick gaan een film kijken. Wanneer de film afgelopen is is het al donker geworden. Ik ga samen met Nick naar mijn kamer. Ik ga naar mijn badkamer en kleed me om. Nick kleed zich in zijn kamer om. Ik loop naar mijn bed en kruip erin. En Nick kruipt er ook in. Ik geef Nick een zoen. En Nick zoent me terug. 'Welterusten liefje.' Zegt Nick met een lieve stem. 'Welterusten.' Zeg ik lief maar ook slaperig.
JE LEEST
Mate?!
WerewolfHou je adem in. Beweeg niet. Let op en houd je sterk. Ze komen eraan.. ze komen de roedel vernietigen. Wie? Een andere roedel? Zullen ze het overleven? #17 WEERWOLVEN (04-01-19) #62 WEERWOLVEN (23-01-19) #27 WEERWOLVEN (29-01-19) #64 WEERWOLVEN (11...