11

37 5 0
                                    

Feeq's P.O.V

as aspected,
Han mabuk.

Driver dia yang hantar dia balik. Aku pulak tolong angkat dia ke bilik.

"hey Adrian Rafeeq, kau taknak kahwin ke? haha aku aku haha aku kesian la, kau pulak yang kena jaga aku. Aku nak kau kahwin la Feeq. Aku taknak kau dekat sangat dengan aku. Aku taknak kau jadi macam aku. Feeq kenapa? kenapa kau cepat sangat putus asa dalam memujuk aku kembali ke pangkal jalan haa Feeq? Kau biar je aku terjatuh dalam lembah kajahilan ni hahaha Feeq, kau nak masuk syurga sorang diri ke? aku nak berubah, kau patut ajar aku solat dari dulu lagi hahaha tapi takpayah la, seteguk aku minum arak 80 hari doa dan solat aku tak diterima, kau boleh la terus buat kebaikan, masuk syurga sorang"

Aku terkesima. Jujur cakap. Kenapa tiba tiba Han cakap macam ni aku pelik. em maybe dia di bawah pengaruh candy lah kot.

KAN ?

nah sokay, biarkan dia rehat dulu.

^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*

next morning 🌞

"Morning Han"

"Morning Feeq, tak kerja ke?"

"Tak, kau?"

"Aku pun malas nak masuk"

"Han aku dah dapatkan PA baru. Dhia. Kau ingatkan aku selalu cerita pasal dia kat kau masa kita sekolah dulu"

"Haa aku ingat, cinta tak kesampaian kau tu"

"haa ye babi, dia la tu 🌚 so okay kan tapi dia takda pengalaman la"

"sokay. officemate dia boleh ajar. kalau CEO sendiri yg ajar kang menangis pulak"

"jangan weh cinta hati aku tu"

ye aku memang masih menaruh harapan lagi dengan Dhia. Tapi aku taknak lah kata apa apa kat Dhia tu karang dia rimas pulak.

Sebab, cinta ni satu perasaan. Perasaan pulak bukan suatu benda untuk diluahkan. Perasaan ni untuk dirasa oleh orang yang kita nak bagi rasa tu.

"weh jom ramen challenge" ajakku. join lah cibet aku craving nak makan pedas pedas ni.

"Haa boleh kau rebus mi tu aku gaulkan rencah dia dengan lada letak telur pun sedap"

"ok Han cunnnnnnn!"

maka bermulalah perang dunia ketiga di dapur rumah Han. Han langsung tak ingat apa dia cakap kat Adrian semalam. Penangan arak kuat sangat?

^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*

"PEDAS MAKKOOOOO" jeritku. Ya aku memang tak tahan pedas ni. Air mata dah mengalir tapi masalahnya aku minat makanan pedas ni eyy apa boleh buat.

"Sedap lah bodo. HAHAHA mende Feeq ni lembek cemana Dhia nak suka."

"Eh Dhia tak berapa minat pedas ok, perut aku selamat la kalau kahwin dengan dia."

"haa yelah perut dia yang tak selamat kena mengandungkan anak kau pulak HAHAHAHAHAHA" kata Han lantas melarikan diri.

Aku pun apa lagi, kejar la!

lama betul tak lepak dengan Han macamni. Zaman sekolah merasa lah nak tengok diri Han macam ni.

"Feeq aku rindu la"

"Aww so sweet of you sayang, you rindu apa?"

"bodoh gay. Aku rindu nak gelak macam ni. Nak lepak macam ni. Kita jarang macam ni. Aku sumpah rindu. Ada kat bawah pengaruh candy pun tak membahagiakan aku macam ni sekali."

"em, Han esok kita ziarah kubur kak Hanis nak?"

ye, dah lama kami tak ziarah kubur arwah. Aku tahu Han rindu cuma dia masih menyesal aih Han ni, mesti dia akan bagi alasan lagi sebab tak...

"ok tapi lepastu aku masuk kerja. pesan kat Dhia masuk kerja awal. Aku tahu bila aku masuk office, dia dah tahu schedule aku, tahu semua pasal aku. Kalau perlu, malam ni kau keluar lah dengan dia bebual pasal aku" Han smirk.

EH MAMAT NI BERANI KAU, TAPI BETUL JUGAK HAHAHHAHAHA.

Feeq pun call Dhia untuk mengajaknya keluar makan malam tu. Han? Tak pergi club pula malam ni. Malas katanya esok nak lawat kakak kesayangan, nak siapkan mental lagi ni.

Han.Where stories live. Discover now