6

109 6 2
                                    

Sepanjang tahun ini berlalu seperti tahun tahun biasa. Han seperti biasa tekun mengulang kaji pelajarannya pada setiap petang. Dek kerana SPM akan bermula 2 minggu dari sekarang. Dia perlu berusah bersungguh-sungguh walaupun dia tahu dia akan bekerje di pejabat bapanya. Tapi, dia tetap perlu jadi seorang yang educated agar dihormati oleh orang orang di pejabat itu nanti.

Rafeeq pun sama, dia belajar dengan sangat tekun dek kerana dia akan bekerja di syarikat Han nanti. Bukan apa, dia sejujurnya taknak pun lepas SPM nak kerja kat pejabat bapa Han tu. Tapi, amanat Mummy dan Daddy suruh tengok tengokkan Han sebab Han ni mudah tertekan dekat tempat baru, tempat yang dia tak biasa. Demi memastikan Han kesayanganku ini tidak kecundang, makanya aku perlu ada di sampingnya selagi aku mampu.

^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*

SPM pun berjalan seperti tahun tahun sebelumnya. Adrian Rafeeq dah Han berhempas pulas  menjawab soalan soalan SPM. Zaman KBAT kan? memandangkan tahun ini mereka bercita cita untuk bebas daripada alam sekolah menengah dengan kejayaan dalam Sijil Pelajaran Malaysia.

Hari ni genaplah 3 minggu mereka bertempur di medan perang. Semua pelajar bersorak gembira. Menconteng baju mereka. Mendapatkan tanda tangan daripada rakan rakan. Sebagai kenang kenangan kononnya. Baju Adrian Rafeeq penuh dengan tanda tangan rakan-rakannya. Habis bewarna warni bajunya.

Tapi pelik bila baju Han pun sama. Harini dia sangat gembira. Semua orang pun gembira dan berbesar hati untuk menurunkan tanda tangan pada baju yang dipakai oleh Han. Senyuman paling lebar terukir di bibir Han. Han juga berseronok dan menurunkan tanda tangannya dia pakaian sekolah pelajar pelajar lain.

^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*

Han dan Feeq masuk ke dalam kereta dan keretanya meluncur meninggalkan pekarangan sekolah dan ...

PANGGGGGGGG

Pipi Han yang gebu itu ditampar oleh Feeq.

"Kau pahal satan. Aku tengah drive ni kau kenapa sial?"

"Aku terkejut kau tanda tangan baju orang kat sekolah tadi. Aku nak pastikan ni bukan mimpi"

Kata Feeq bersahaja. Meletus ketawa Han. Okay harini Han sangat pelik.

"HAHAHAHAHAHA ni realiti lah bodoh. Biarlah harini last sekolah biar diorang semua tengok muka aku ni senyum. Bukan senang lagi pun aku gembira sangat harini. Apa boleh buat kan?"

"Aku happy sangat harini nampak kau happy gelak gila gila kat school tadi. Keluar jugak crazy side kau yang aku pun jarang nampak. Jom lah kau drive pergi Dominos Pizza. Aku belanja?"

"Eh Serious lah do? Hahaha okay okay sebabkan kau yang belanja, mari kita"

Kata Han. Dia memandu 120km/j. Saja dia memandu laju. Memandangkan jalan agak lengang harini. Kebanyakan penduduk di kawasan itu pulang ke kampung katanya. Cuti sekolah yang panjang kan?

Han.Where stories live. Discover now