Fili jí pomohl z pytle a prohlédl si jí. Bylo to pár minut co Gandalf rozbil vyčnívající kámen ze skály a sluneční svit proměnil zlobry z kámen. Byla bledá jako smrt a vystrašená. Přispěchal k nim i Kili a podepřel jí.
,,Strýci, pane Gandalfe!" vykřikl Fili a čaroděj s trpaslíkem se na ně podívali. Mezitím co Thorin ještě něco řekl Balinovi, jenž promlouval Bilbovi do duše, Gandalf k nim zamířil. ,,Co je jí? Vypadá, že každou chvíli zkolabuje." řekl vážně Fili a Gandalf si jí prohlédl. Mezitím k nim přišel i Thorin a pohlédl jí zpříma do očí. ,,Taky že ano. Musel se jí odkrvit mozek, každou chvíli může padnout do bezvědomí." řekl vážně a pohlédl na Thorina, který mu pohled oplatil. ,,Musíme vyrazit." řekl vážně Thorin a Gandalf přikývl. "Ano já vím, poveze jí jeden z poníků, do té doby než najdeme jejich útočiště bude v pořádku, jenom jí dáme něčeho napít." odvětil a vysadil jí do sedla poníka. Fili jí podal vodu s pitím a Thorin chytil poníka za uzdečku. Vedl jí za ostatními, kteří hledali zlobří útočiště.
,,Něco jsme našli!" vykřikl Dori a Thorin jí pomohl ze sedla. ,,Je vám lépe?" zeptal se jí a ona přikývla. ,,Jde jste to vzala?" řekl a pohledem sklouzl na meč zavěšený na jejím opasku. ,,Gandalf." řekla pouze. ,,Držte se radši dál." kývl a vydal se do jeskyně. ,,Myslíte si, že jsem slabá?" zeptala se ho uraženě. ,,Myslím si, že teď jste na tom tak, že by se vám mohlo přitížit." odpověděl jí přes rameno a odešel za ostatními. Pousmála se nad tím a dala poníkovi kus tvrdého chleba. Ohlédla se přes rameno, před jeskyní byla sama a vydala se trochu dál do křoví. Našlapovala tiše, nebyla ani daleko, stále viděla na jeskyni i stíny trpaslíků. Když se ale podívala zpět před sebe, přidušeně vykřikla.
Dívala se do černých očí obrovského vlka, v tomto světě vrka. Hladově se olizoval a když vystartoval, popadla svůj meč a sekla ho. Popadl meč do tlamy a odhodil jí na první strom který viděl a ten byl pouhý metr od nich. Vyrazila si dech a on na ně svým zavytím upozornil. Když se po ní znovu ohnal, popadla již dech a znovu ho sekla. Na pomoc jí spěchali trpaslíci a on vrka znovu sekla. Ostří meče se mu zarylo do krku a on s zavytím dopadl na bok a kňučel. Bylo jí toho zvířete líto, ale pokusil se jí zabít a ona nemohla reagovat jinak.
Když trpaslíci přiběhli, nemohli uvěřit svým očím. Iris držela meč a snažila se ho vytáhnout ze ztuhlého vrka, který naposledy vydechl. Když si jich všimla, zasekla se v půli pohybu a nakonec se zavěsila za meč. ,,Já vám říkala že se o sebe postarám." přejela je všechny pohledem a zastavila se u Thorina, který se pobaveně ušklíbl. Meč se konečně uvolnil a ona spolu s ním spadla do křoví. Nory, který u ní byl nejblíže jí s úsměvem pomohl aby se dostala na nohy.
,,Myslím, že je čas jít." řekl opatrně Bilbo ale poslední dvě slova neslyšela, přerušilo ho vrčení, které se ozvalo nad jeho hlavou. Další vrk, musela jich být celá smečka. O tohoto vrka se postaral Thorin s Dwalinem.
,,Bude jich tu víc, komu jste o naší výpravě řekl?" otočil se Gandalf na Thorina. ,,Nikomu." to jako odpověď Gandalfovi nestačilo. ,,Ptám se komu?!" zvýšil hlas. ,,Nikomu, přísahám. Co se to tu u Durina děje?" zeptal se když vyděl čarodějův znepokojený výraz. ,,Sledují nás, musíme pryč!" zavelel. ,,Kdo nás sleduje?" zavolal na něj Thorin ale na to už mu neodpověděl. Podívala se na něj a když si toho všiml, pobídl jí do běhu a sám se rozběhl za ostatními. Běžela s Bilbem až vzadu, ale to jí starost nedělalo. Ani to, že jim utekli.
,,Ztratili jsme je." říkal Bilbo a ona na něj sykla. ,,Ne, neztratili, pořád je slyším tak buď tiše." sykla na něj a přidala na rychlosti. Až tehdy, co si uvědomila jak je její meč těžký si všimla, že Bilbo již ten svůj také dostal, o něco menší než ten její. A o něco elegantnější. Hádala, že podle toho stylu ho možná vyrobili elfové.
Zatočili doleva a každý do někoho vrazil. Bilbo do Noriho a ona do Dwalina, který jí stihl zachytit. ,,Děkuji. Co se tu děje? Myslela jsem, že nás pronásledují vrci. Každou chvíli nás mohou dohnat." řekla a sledovala, jak se pobaveně usmál a podíval se na Thorina který je poslouchal. ,,Jak tak koukám, tak už si na to někdo zvykl." řekl a podívala se na čaroděje. ,,Radagast Hnědý, starý známý pana Gandalfa. Za chvíli vyrazíme, ať si čaroděj říká co chce." rozhodl a aniž by jim věnoval nějaký svůj další pohled odešel. ,,Thorin má svou hlavu, ale v tomhle se nemýlí. Jsou hlízko." řekl a ona slyšela tu nenávist k vrkům.
Brzy ale znovu vyrazili a Radagast od nich odlákal pozornost. Dostali se tak na uschlou plochu s plno kameny, nebo by se spíše hodilo říct menšími skalkami. Všichni se rychle schovali pod jednu skalku která tu patřila k největším a čekali, co bude dál.
Ani si nevšimla, že když se nad ně dostal vrk, Thorin kývl na Kiliho a ten napřed zpod skalky vyběhl a poté vrka zastřelil. Skřeta ale ne a o toho se postarali trpaslíci dole. Tím se rozpoutal boj.
,,Počkejte tady s panem Pytlíkem." řekl jí Thorin když kolem ní procházel ale ona ho zastavila. ,,Chceme vám pomoct." řekla. ,,Vážím si toho ale neohrozím vás. Viděl jsem, že se umíte bránit, ale nechci nic riskovat." řekl, podíval se na Bilba a rozběhl se dopředu. Ona se otočila na Bilba a došla k němu.
,,Ani na to nemysli, Thorin má v tomhle pravdu. Jsme hobiti, ze dna pytle a ne z divočiny." řekl když se nadechovala, že něco řekne. ,,Jsme tu od toho, abychom jim pomohli." odporovala. ,,Pomohli, ne se nechat zabít." odsekl a ona protočila panenky. Díky tomu si brzy všimla, jak na ní skákal ze skalky vrk. I když si ho všimla, což bylo alespoň malé plus, nepomohlo jí to a on jí odhodil na tvrdý kámen. Vytáhla meč a uskočila. Tenhle vrk jí přišel o polovinu větší ne ten, kterého zabila. Největší potíž jí dělal Bilbo, a to, že k ní jdou další dva. Čtvrtého si nevšimla a ona si rázem uvědomila, že něco na tom, že to přítěž je bude. Popadl jí za paži a odhodil jí pěkný kus od ostatních. Jenom ležela v trávě a dívala se na oblohu, neměla sílu se hnout.
,,Bilbo běžte!" slyšela Balina nedaleko od ní a ona cítila, jak si jí někdo vzal do náruče a utíkal s ní pryč. Odhadovala ho na Dwalina. Dwalin s Balinem byli bratři a byli téměř všude spolu. Ani si pořádně neuvědomovala, že sklouzli po kameni do jeskyně, která vedla dál.
,,Myslím, že je velmi slabá. Její tělo najednou skočilo do zimy, dešťů, vánic a nebezpečí. Než si zvykne, bude to chvíle ona už si toho za tu chvíli hodně zkusila." řekl Gandalf když se na ní podíval. ,,A elfové ke kterým nás chcete zavést jí pomohou? Myslíte si, že to udělají když se na nás tehdy vykašlali?" zeptal se ho jedovatě Thorin. ,,Thorine nemůžete žít celý život s touto záští." pokáral ho. ,,A ano. Myslím si, že pan Elrond jí pomůže." přikývl a vydal se dál. Thorin s Dwalinem který nesl vyčerpanou Iris se chtě nechtě vydali za ním.
ČTEŠ
Long journey (CZ; Hobbit) √
FanfictionMladá hobitka jenž byla jako nemluvně dána pod ochranná křídla, tehdy ještě mladičkého, Bilba Pytlíka v sobě skrývala víc, než by do ní její okolí řeklo. A všichni to poznali ve chvíli, kdy se vydala na pouť s trpaslíky, v čele s králem pod Horou, T...