• 11 •

785 52 2
                                    

,,Neříkal jsem vám, že tam máte zůstat?" utrhl se na ní když vedle něj dopadla. ,,Nepodepisovala jsem snad smlouvu díky níž jsem právoplatným členem výpravy?" oplatila mu to a on na to nedokázal nic říct. A možná právě kvůli tomu, že se na ní tak upřeně díval je ve chvíli popadli a vlekly dál za ostatními, které rychle dohnali a protlačili je mezi první.

Lhala by, kdyby tvrdila, že se nebojí. Ale byla i znechucená tím, co byli tihle skřeti žoldáci zač. Nad tím, jak to tu vypadalo a zapáchalo. S největším odporem se dívala na jejich krále, který byl dvakrát větší i širší jak oni. Zpíval, pokud se tomu dalo říct zpěv. Bylo to něco nechutného.

,,Nechutnost." řekla když dozpíval a řekla to hlasitě tak, že ji museli slyšet i tam nahoře. ,,Kdo to řekl?" zvolal král a ona vystoupila z davu. ,,Co si zač?" zajímal se a strčil do ní jeho žezlem, pokud tomu mohli tak říkat. ,,Hobitka z Kraje." odpověděla, jméno mu říct nehodlala. ,,Hobitka a trpaslíci. Co tu vůbec děláte?" prskl a ona po chvíli, co neodpovídala cítila, jak se jí hrot nože zabodl do zad.

,,Já vám to řeknu!" zvolal jeden z trpaslíků. ,,Radši já, ale budete muset mluvit nahlas, rozbili mi naslouchátko." řekl další trpaslík a ona se ušklíbla. Náramně se bavila a král ztratil trpělivost. ,,Já ti rozbiju," ,,Počkat! Já vám to rád povím!" zastavil krále Bofur. ,,Šli jsme po cestě, pěšince, nebo to byla spíš stezka." začal a ona pohledem vyhledala Thorina. Byl tiše a skryt ve stínu ostatních. ,,Šli jsme tedy po té stezce a chtěli jsme dorazit do Mlžných hor," ,,Za příbuznými!" doplnil ho rychle Balin a ostatní hlasitě přitakali. ,,Tak dost!" rozkřikl se král. ,,Jestliže tedy nejste schopni mluvit, donutíme vás křičet!" ušklíbl se zle a tehdy všichni ztichli. ,,A začneme nejmladší." ukázal na ní a všichni zpozorovali, jak zbledla a zamračila se.

Skřeti ji vážně hodili před krále a ona se polekala, že je ostatní nechají ji mučit. Když byla řeč o mučení, uvědomila si, že Bilbo nikde není a začala se vyděšeně rozhlížet, mezitím co ji jeden skřet vytáhl na nohy a to už ostatní začali pokřikovat jeden přes druhého.

,,Dost!" zvolal Thorin a vystoupil z davu. ,,Thorin, syn Thráina, syna Thrórova." ušklíbl se král zle. ,,Král pod Horou." uklonil se. ,,Až na to, že nemáš horu a nejsi ani král." usmál se zle. ,,Je to větší a lepší král než jsi ty." zavrčela Iris a několik trpaslíků se k ní přidalo. ,,Ticho!" mávl rukou směrem k ní, div jí nepraštil.

,,Znám někoho, kdo by za tvou hlavu dal slušné jmění." pokračoval k Thorinovi. ,,Kdo?" zeptal se Thorin, ignorujíc jeho poznámku k jeho postoji. ,,Tvůj dávný nepřítel. Bledý skřet." říkal král v klidu. ,,Azog je mrtvý, před několika lety byl zabit mou rukou!" ošil se Thorin a ona nevěřila svým uším. Buď si vymýšlel, nebo říkal pravdu. Teď se musel rozhodnout, co je a co není pravda. Teď jenom rozhodnout se a jí něco říkalo, že mrtví nebude. Náhle si vzpomněla na pohled Balina a Gandalfa když Thorin řekl, že je mrtvý.

,,Ale jenom za hlavu." vytrhl jí z myšlenkových pochodů král. ,,Zbavte je zbraní, všeho, ať se nebrání!" rozkázal svým poddaným a ti tak bez otálení učinili. Několik skřetů jí porazilo na zem a k jejímu překvapení jí nejen zbavili zbraní ale uštědřili i pár kopanců, škrábanců, ran a kousanců. Až tehdy se začala bránit, stejně jako všichni ostatní ani ona nechtěla přijít o hlavu.

Když jí docházeli síly a jeden skřet už nad jejím krkem zvedal nůž, všechny je ozářilo silné světlo a mnoho skřetů to od nich odhodilo. Těžce se posadila a podívala se na Gandalfa. Jeho siluetu ozařoval zbytek jasné záře a ona bez otálení popadla svůj meč. Když je vyzval, zvedla se a začala se bránit. Neohrabaně, ale stále žila a žádného z trpaslíků nebo samotného Gandalfa nezranila.

,,Thorine, Bilbo tu nikde není!" křikla na trpasličího krále. ,,Teď se starejte o svůj krk, ne o něj, najde se!" odbil ji a ona se na něj jenom zamračila. Odrazila několik útoků a zády narazila do Kiliho, který jí zachránil život. ,,Padal s námi, byl tu ale teď nevím, kde je." odpověděl jí. ,,Díky Kili, bude někde tady." řekla doufajíc, že tomu tak bude. ,,Ano, ale teď buď za mnou!" popadl jí za ruku a táhl jí za ostatními trpaslíky. Ani nevěděla, jak dlouho běží a jak dlouho se brání.

Nakonec spadli s půlkou dřevěného mostu dolů ze srázu. Stihla utéct dřív, než na ně dopadl král. Doběhla ke Gandalfovi.

,,Bilbo tu není." řekla udýchaně. ,,Jak to myslíš? Nemohl se vypařit!" řekl a v jeho hlase byla poznat starost. ,,Nerad vás ruším, ale míří jich k nám hodně, na ty nestačíme." vyrušil je Dwalin. ,,Musíme jít, zachrání nás jedině denní světlo!" řekl po chvíli rozhodování Gandalf, ale ona nikam nešla.

,,Iris pojďte, třeba už je venku!" volal na ní Thorin. ,,Nebo ho tam někde mučí!" odsekla. ,,Dostanou vás, rychle!" ignoroval její odporování a ona se podívala na skřety. Byli blízko a bylo jich hodně. ,,Promiň Bilbo." zašeptala a nakonec se rozběhla za Thorinem který ji následoval.

Long journey (CZ; Hobbit) √Kde žijí příběhy. Začni objevovat