----- Fortfarande Fridas PSV-----
NÄSTA DAG.....
Planet till Turkiet igår vart inställt och det kom inga andra plan, så vi fick avboka resan. Vi får ta det nån annan gång.
Jag vaknade och ingen Oscar var där...
Han hade inte lämnat någon lapp eller nånting, konstigt... Jag fick lov att skicka iväg ett sms, "Hej, vart är du?" jag fick snabbt svar "Jag är på stan, vi måste snacka när jag kommer hem..."
Snacka? Jag vart väldigt förvånad, vi behövde väll inte snacka? Vi hade det ju bra nu... Jag ringde Ogge.
OG- Hallå? Ogge här!
F- Tja Oggis! Kan du komma förbi?
OG- Visst! Kan jag komma om 5?
F- Gör så, puss! :*
Jag visste inte varför jag sa puss, men jag känner mig alltid söker hos Ogge, han är så trygg och förstående! <3
5 min senare...
Det knackade på dörren och det var.... OGGIS <3
"Heeeeej bästa Ogge!" Sa jag och kramade honom.
"Tjaa Fridis!" Sa han och kramade mig tillbaka.
Vi satte oss i soffan...
"Så, varför skulle jag komma över?" Frågade han..
"Jo, alltså jag fick ett konstigt sms av Oscar imorse dör det stod "vi måste snacka!"" Sa jag.
"Det var konstigt. Pratade du med han efter festen?" Frågade han.
"Jaa, och allt är bra mellan oss.." Sa jag och tittade ner mot mina fötter.
"Det värsta som kan hända just nu är att han gör slut...!" Sa jag.
"Men då har han ju ingen anledning!!" Sa han.
"Han kanske har tröttnat på mig och hittat nån annan." Sa jag.
Ogge fick lov att åka så jag vart själv i Oscars stora hus... Jag var beredd på att Oscar skulle göra gjorde slut, så jag hade packat mina grejer och gråtit. Jag skickade iväg ett sms. "Kommer du hem då om du behövde prata..." Jag fick snabbt svar "jaja, ta det chill! Kommer nu.". Nu skulle mitt förhållande ta slut... Han kom in genom dörren, han satte sig bredvid mig i soffan.
"Såå jag är inte säker på..."
"Vårt förhållande." Avbröt jag.
"Precis." Sa han.
"Vad för dig att känna dig osäker?" Sa jag väldigt fundersamt.
"Alltså, jag vet inte. Jag vill väll inte ha ett förhållande antar jag." Sa han.
"Har du hittat någon annan?" Frågade jag med en irriterande röst.
"Kanske, men jag är inte säker än." Sa han.
"Så du kommer bara lämna mig nu eller?" Sa jag surt.
"Nej men alltså, jag vill att vi ska vara vänner." Sa han.
"Jaja, jag bryr mig inte, jag får väll komma över dej eller nå! Jag drar nu!" Sa jag medans jag ställde mig upp.
"Har du redan packat?" Frågade han.
"Jag visste att du skulle göra slut." Sa jag.
"Och hur visste du det?" Frågade han.
"Vårt förhållande var bra, men "vi måste snacka", det är klart att man fattar. Men vårt förhållande var väll inte bra nog för dej! Hej då Oscar." Sa jag och drog.
Jag gick till närmaste busshållplats, great. Min buss gick om tre timmar. Jag passade på att ringa Ogge.
F- tja oggie boii!
OG- Hej, har du pratat med Enis?
F- japp, och det ä slut!
OG- Nämen vad tråkigt dåe! Vad göru?
F- väntar på min buss som kommer om tre timmar! Själv dåe?
OG- inget, jag kan skjutsa dej! Jag kommer om 5!
F- okej, puss!
OG- puss!
Nu kunde jag säga puss utan att jag fick skuldkänslor...
---------------
Vad tyckte ni? Det kommer bli lite drama och kanske snusk i dom kommande 😂
Men ja, hare bra!
Kram- Maja ❤️
YOU ARE READING
Jag älskar DIG
FanfictionTHE FOOO FAN FICTION. Frida Eriksson är en vanlig Stockholms tjej och en Foooer, hon har brunt medellångt hår och blåa ögon. Livet förändras när hon träffar Harry Styles och han får känslor för Frida, men Frida har inte känslo...