Fortfarande Fridas PSV----------------Jag vaknade och kände mig ensam. Det var ingen där mer än jag. Jag gick mot köket och där låg en lapp, "Hej sötnos! Vi har åkt till studion och Hanna skulle någonstans. Lås om du ska någonstans! Puss så syns vi sen!". Jag tog en macka och jag kände att jag behövde frisk luft så jag skulle ta en promenad. Jag skickade iväg ett sms till Oscar.
F- Hej bejb, jag tar en promenad nere vid dammen. Vi syns sen. Puss!
O- Okej älskling, puss!
Jag var nere vid dammen och jag kände att det var någon som följde efter mig. Jag kollade bak och det var ingen mindre än.... HARRY. Nu vart jag livrädd. Han puttade mig så jag föll ner på backen, han höll ner mig i leran... Jag skrek men ingen kunde höra mig. Han sparkade överallt på min kropp, men hårdast i magen. Han sprang iväg och jag fick lida, jag kunde knappt röra mig. Jag får väll hoppas på det bästa.
-------- Oscars PSV--------
Nu var vi klara och vi var påväg hem. "Fan, jag glömde nycklarna i studion!!" Skrek Felix.
"Då får vi väll hoppas att Frida är hemma...."
Dörren var låst, vi knackade på men ingen kom.
"Typiskt oss!" Sa Omar.
(Ni som undrar varför Omar är i Stockholm hela tiden, jo han bor hos Ogge. Felix familj var bor bortrest, det var Oscars också.)
Frida ringde.
O- Hej älskling, vart är du?
F- Oscar!!!! HJÄÄÄLP MIG, DAMMEN!!!!
Vi tog mopederna och åkte snabbt mot dammen. Jag såg en kropp ligga ner på marken.....
"Där är hon!!!" Skrek Felix..
Vi kom fram till kroppen och där låg hon, helt lerig och blodig.
"Friiida, vad fan har hänt???" Skrek Ogge.
Hon bara låg och skrek av smärta. Jag skulle hjälpa henne upp, men hon hade så ont så det gick inte.
"Hur ska vi göra då?" Sa Omar.
"Ringa ambulans?" Sa Felix fundersamt.
"Nejj, ingen ambulans!" Fick Frida fram.
"Jag kan bära henne." Sa jag och tog upp Frida i min famn... Hon skrek...
"Vi är snart hemma!!! Ta det lugnt." Sa jag till henne, men jag förstod att man inte kunde ta det lugnt när man hade så där ont.
----------------------
Kort kapitel, men det kommer snart ett till! Kom gärna med egna idéer!
Puss- Maja <3
YOU ARE READING
Jag älskar DIG
FanfictionTHE FOOO FAN FICTION. Frida Eriksson är en vanlig Stockholms tjej och en Foooer, hon har brunt medellångt hår och blåa ögon. Livet förändras när hon träffar Harry Styles och han får känslor för Frida, men Frida har inte känslo...