Zahid berjalan menuju ke lif, sambil memegang tangan zehra, iyelah lagi tadi dia ingin memegang tapi zehra menolak tanganya lama kelamaan maybe zehra da malas nak layan aku, dia hanya membiarkan, sambil menunggu lif muncul, aku asyik merenung zehra je. Ya allah beautiful view, i cant take my eyes to this girl.
"Apahal kau tenung aku camtu gila?" Ujar zehra, panas pulak hati kita tengok malaun bebal ni asyik usya2 kita.
"Takde pape, cuma i tengok lipstick you comot tadi, maybe pasal tadi tu kot yang kita k.......". Tak sempat zahid meneruskan percakapannya tadi, zehra sudah menutup mulutnya.
"Kau bole diam tak, cakap tak pandang kiri kanan". Marah zehra.
"What, betul kan? I cuma kata benda yang betul je, da you punya mulut tu comot sebab i buat tadi, rasa macam strawberry nyummy". Ujar Zahid sambil tersengih kerana melihat zehra geram, baginya zehra kelihatan cute dengan mukanya yang tengah menahan geram.
"Kau ni memanglah da lama tak jamah penampar kot, ke kau nak kena penampar sulong aku ni?" Bentak zehra, geram gila weh dengan mamat seekor ni, kalau tak ingat dia nak belanja lunch je.
"Hahaha, oke2 hands off. Da2 lif da sampai, please smile sikit baby." Ujar zahid sambil menarik lengan zehra. Di dalam lif, semua mata melihat mereka, ada yang berbisik. Zahid hanya buat muka selenga dia je, haih mamat ni. Akhirnya sampai jugak ke level G iaitu lobi, zahid lantas memegang pinggang zehra dengan kemas, zehra sebenarnya kurang selesa tetapi akibat lelaki miang ni mendesak, zehra membiarkan je.
"Sayang, you naik kereta i je k?" Ujar zahid.
"Whatever" balas zehra acu tak acu
Sesampai dia kereta, zahid membukakan zehra ke pintu penumpang, konon gentle la ek? Puih.
"Silakan, princess" ujar zahid, tersenyum manis. Manis dia bole kena diabetes.
"I masih ada tangan lagi oke, btw thank you" balas zehra, lambat2 zehra jugak membalas senyuman si malaun tu.
"My pleasure princess" balas zahid, lalu zahid ke tempat pemandunya, em nak makan kat mana ye? Hm baik tanya princess aku ni
"Princess, you nak makan dekat mana?"
Tanya zahid. Sambil memakai seatbelt.
"Where ever you go, i just follow it" balas zehra malas ."Oke, kita ke rumah i jelah, lagipon i stay condo sorang so senanglah kita makan antara satu sama lain, tak gitu?" Haha nak ikot aku sangat kan.
"Apa benda kau cakap ni, taknak aku!" Haih malaun ni. Malas nak layan
"Haha tadi nak follow sangat kan ? Okeylah kita makan kat damansara, ada restaurant baru open, so lets try and before we go.." zahid mendekatkan diri ke zehra."Wait wait what you trying to do?" Sambil menolak zahid ke tempatnya. Iyelah, agak2 lah tetibe je nak dekat2 ni, takkan dalam kereta pon nak buat bukan2 ye tak, haih.
"princess ni otak yellow jugak ek, i nak pakaikan seatbelt ni" ujar zahid dengan nada yang lembut iyelah takkan nak kasar2 dengan wanita kan, kita sebagai lelaki gentle kena lah layan wanita dengan selembut lembutnya termasuklah di atas ranjang, aik apa kena mengena..hahahahahah whatever.
"Err kau ni, layan aku macam aku ni takde tangan kan? Biar aku buat sendiri" ujar zehra menahan malu.
"Iyelah princess, nak tolong pon tak bole" balas zahid dengan nada yang seakan merajuk. Tapi kisah ke seorang yang bernama zareeth zehra ni? Of course tidak.
Zahid memulakan pemanduannya, sekali sekala zahid melirik matanya ke arah zehra, zehra hanya memandang ke luar tingkap apa yang menarik pon tak tahulah, eh perempuan ni taknak pujuk aku ke? keras sungguh hatimu sayang, takpe we will see, well this is zahid lian lah, aku takkan mengalah oke, akanku tunggu jandamu eh bukan memang janda ke?. Iya zahid sudah mengetahui akan peristiwa zehra kerana daddynya ada menceritakan tentang hal peribadi zehra sebelum zehra hadir ke office daddynya tadi, zahid amat bersimpati kepada zehra yang kehilangan suaminya pada seawal usianya. Sungguh tabah wanita di sebelahnya ini, seminggu berkahwin, tetapi di gemparkan dengan berita arwah suaminya yang meninggal dunia akibat kemalangan. Sedar tak sedar dia sudah sampai ke destinasinya.
"Ehem, zehra kita da sampai, jom" ujar zahid, mereka pon menjamu selera di delicious restaurant, sebelum balik ke office.
YOU ARE READING
love me like you do baby
Romancelove story, unexpected love.. 'Berjumpa, berkenalan, bergaduh dan sekarang jatuh cinta akhirnya siapa tahu itulah titik permulaan kebahagian kisahnya. "Cinta tak perlu di paksa, cinta tak perlu di kejar dan cinta tak perlu mengemis Ia datang sendiri...