office

12.2K 131 4
                                    

Huh sampai pon office berjaya bhd yang dimiliki oleh papanya dan uncle fussian, gabungan yang cukup meletop untuk satu company, wow sedikit bangga aku. macam aku pulak yang mengusahakan, eh tapi memang aku pon yang mengusahakan, sebab time company ini ditubuhkan aku lahir kedunia, so im so proud to being a part to this company and now on i was stand at this amazing company, so that company was established 26years old. sedang aku mengelamun, tiba- tiba ada seseorang melanggarku. Sakitnya tu disini, haih sape pulak yang cari nahas ni, memang nak kena. Posisi kami sekarang ialah dia baring atas aku dan aku di bawah telentang, budak underage please close your eyes. Aku dan dia saling memandang kearah satu sama lain.

"Ehemmmmmmnmm!" Zehra berdehem, amboi mamat ni fefeeling janam2 pulak ek, pergi jahanamlah!
"encik tak reti nak bangun ke ? naik kematu my ass, haih bala apa lagi lah ni"
"err ops sorry cik, saya tak sengaja. Saya da lewat ni. Saya minta diri dulu". Ujar lelaki biadap tu

"Eh sesuka hati mak kau je ek, da langgar lepastu bla" panas hati zehra, da la dilanggar lepastu kena tinggal, amboi sedapnya.

"Maaf cik...." dia menghulurkan tangannya kepadanya, zehra menurut.
"Cik zareeth zehra". Lelaki tu terligat senyum, memperlihatkan dimple nye, kacak jugak mamat ni.

"Oke, cik zareeth zehra, nanti saya belanja lunch ye btw.."dia terus merampas iphone zehra dan menaip sesuatu, memang biadap lelaki di hadapanya ni.

" ok dear, saya da misscall my number, nanti kita date ye" sambil mengenyitkan mata dan terus berlalu pergi meninggalkan zareeth zehra yang makin terpingga2.
" haih tak abis2 ada lelaki gila yang macamni, tapi yang lagi gila pon ada, naik pening zehra melanyanya"
Ujar zehra di dalam hati dan berlalu pergi ke office uncle fussian.

Sesampai di dalam bilik uncle fussian, zehra terus menyapa pa unclenya itu.
"Hai miss, i'm zareeth zehra, uncle fussian was there?"

"Oh hai, i lydia. yes mr fussian ada dalan office dia, by the way did you have any appointment with dato' fussian?" Ujar personal assistant uncle fussian yang dikenali sebagai lydia.

"I daughter to dato' abd. rahman, my dad have a told you that i coming today?" Ujar zehra.

" oh ya cik, dato' already inform me, im so sorry cause not know exactly who stand infront me right now" kata lydia yang semakin serba salah.

"Eh its oke, so may i go to uncle fussian office?"

"But dato' have a guest right now, cik zehra please sit down first"

"Oh oke, let me know when my uncle calling me"

"Baiklah cik zehra".
So aku pon berlalu pergi ke tempat duduk yang dikatakan lydia. Zehra pon scroll scroll ig twitter. Dalam setengah jan kemudian, lydia memanggilnya untuk ke bilik uncle fussian.

Tok tok tok

"Come in" ujar uncle fussian.
"Hai uncle, miss me?" Kata aku dengan gembira, tak sedar yang 'guest' tadi masih
Ada, aku menyalami uncle fussian.
"Of course my princess i always miss you.
"Ala sweet talker la uncle ni"
"Haha kamu ni zehra ada2 jela"
"Hehehe peace uncle".
"please sit down, zehra"
"oh oke uncle"
zehra ni dengan orang yang dia kenal sahaja oke, tapi dengan orang lain, dingin dia kembali , uncle fussian da faham benar dengan perangai anak sahabatnya itu, tapi dia faham dengan keadaan zehra, siapa je yang tak sedih jikalau lelaki yang disayangi pergi selamanya.
"Btw zehra...."

zahid yang sedang bermain iphone miliknya sambil duduk berhadapan dengan daddynya menoleh ke arah perempuan yang di sebut daddynya itu, tadi dia hanya mendengar saja drama sebabak yang dilakonkan antara mereka. alangkah baiknya dia keluar, dari jadi patung cendana.
oh baru zehra sedari ada 'guest' yang asyik memandang bawah sambil tengok handphone miliknya barangkali dan zehra pon menoleh ke sebelah kananya dan....

1second
2second
3secondddd........

"kau?" teriak zehra.
"kau ikut aku sampai sini sekali ek? kau ni memang cari pasal, tak sabar sangat ke nak jumpa aku nanti? ha?!". marah zehra, angin betul dengan lelaki ni, agak2 lah kalau nak ikot pon, sampai office uncle aku dia kejar..haih gila.

"eh hi lady, wow since when i follow you dear, kalau i nak follow you sekalipun, i akan follow u sampai rumah btw i anak uncle fussian ok." ujar zahid sian, sambil mengenyit matanya, dia tidak menyangka akan bertemu dengan gadis tadi lagi sekali

 
Flashback

Zahid menuju ke keretanya dengan tergesa-gesa, akibat sudah terlambat menghadiri meeting, kata daddynya urgent, sambil menelepon daddynya.. tetiba,gedebukkkkk. auch!! dia terlangar apa ni! haih da la da lambat! bentak zahid dalam hati. Zahid membuka matanya dan ingin melihat siapa yang dilanggarnya, and....

im still alive? where i am, did i in heaven? cause when i open my eyes, look like an angel, beutiful, perfecto, oh that lips,can i taste it can i bite that, be mine please.. such a angle from heaven please someon wake me up!!!!!!

"ehemmmmmmmm". wah, bidadari ni kalau kena cium memang takkan aku lepas, berdehem pon cute...adoh mummy nak kahwinnnnnnnn!! baru aku perasan yang jarak antara kami terlalu dekat, sampai junior aku berlaga dengan dia punya errr....hahaha patutlah rasa weird tho but best pulak macam ni. haih

"encik tak reti nak bangun ke ? naik kematu my ass, haih bala apa lagi lah ni"

"err ops sorry cik, saya tak sengaja. Saya da lewat ni. Saya minta diri dulu". Ujar aku, aduh kau ni zahid berangan je. baru aku tersedar yang aku da lambat nak pergi meeting.

"Eh sesuka hati mak kau je ek, da langgar lepastu bla". gulp, mak ai garangnya,
aku menghulurkan tanganku kepadanya, nasib bersambut.
"maaf cik...?"
"Cik zareeth zehra". Lelaki tu terligat senyum, memperlihatkan dimple nye, kacak jugak mamat ni.

"Eh sesuka hati mak kau je ek, da langgar lepastu bla" panas hati zehra, da la dilanggar lepastu kena tinggal, amboi sedapnya.

"Maaf cik...." aku menghulurkan tanganku kepadanya, nasib si zehra ni menurut.
"aku zareeth zehra". aku tersenyum manis, senyuman yang bole mencairkan semua wanita. auch.

"Oke, cik zareeth zehra, nanti saya belanja lunch ye btw.." aku terus merampas iphone zehra dan menaip sesuatu.

" ok done dear, saya da misscall my number, nanti kita date ye" sambil aku mengenyitkan mata padanya dan terus berlalu pergi meninggalkan zareeth zehra yang makin terpingga2.

end of flashback

"uncle fussian any explanation?" kata aku, panas pulak mamat ni tetibe mengaku anak uncle, padahal nak stalker aku.

"oh zehra i think ada misunderstanding here, yes this is my son zahid lian adik kepada zufran lian"

"WHAT?!!!!!"

love me like you do babyWhere stories live. Discover now