Semenjak zufran menawarkan zehra menyertai modelling zahid terus tidak bercakap dengan zehra! Sakit hatinya!
"Abanngggg" panggil zehra
"Ye" balasnya pendek, takde mood okey!
"Kenapa abang diam je beberapa hari ni?" tanya zehra
"Nothing! Da abis photoshoot?"
"Erk bila masa saya pergi photoshoot?" ujar zehra terkejut! bila masa dia pergi photoshoot?
"Kita tanya dia dia tanya kita balik ek?" balas zahid
"No saya tak faham apa yang awak cuba cakapkan?" kata zehra
"Selama beberapa hari awak hiraukan saya? Biar saya berseorangan, pergi keluar rumah tanpa izin? Itu pon awak tak faham jugak? Tahulah da dapat kerja lagi bagus! Modelling? Kan? Nak tayang badan sana sini? Takpelah buatlah apa zehra suka buat! Saya malas nak gaduh2"
Zahid ingin berlalu pergi tetapi di halang oleh isterinya."Abang? Saya keluar sebelum ni sebab saya nak buat suprise untuk kita honeymoon nanti! Mama yang suruh saya rahsiakan dari awak! Saya tak pernah terima cadangan zufran tu untuk jadi model dia! Jadi Ini yang saya dapat dari abang? Awak tak tegur saya berhari2! Lepastu awak tuduh saya yang bukan2? Da lah saya penat! Nak tido" ujar zehra sambil berlalu ke katilnya.
"Kejap sayang, okey sorry? My bad
Abang cemburu sebenarnya bila dapat tahu zufran ajak sayang join modelling dia bila abang tanya zuf dia kata sayang terima tawaran dia tu lagilah abang sakit hati lepastu bila sayang keluar rumah tak bagitahu abang, balik malam, abang syaklah yang sayang dah ada kerjaya yang bagus dekat modelling, abang pon biarkan jelah sayang buat apa yang sayang suka, lepastu abang tengok sayang berborak dengan zufran masa tu tuhan je yang tahu pedihnya.. abang cemburu bila dia pandang sayang puji sayang, abang tak terima kalau dia cuba untuk sentuh sayang" balas zahid panjang."Hm"
"Eh sayang merajuk ke?"
"Em"
"Nak hadiah ke?"
"Em"
Cuppppp zahid menciumnya di bibir
"Eee mana aci!"
"Aci kat india, sayang kata nak pergi honeymoon? Kat mana? "
"Korea!!!!"
"Err tak habis2 korea dia ek!"
"Hahaha biarlah, flights kita lusa taw?! Jom kemas baju? Saya excited ni!"
"Eh sayang esok jelah, sekarang tutup lampu"
"Awal lagi abang"
"Bukan tidur tapi...."
"Tapi?"
" make love..."
"Eeeeeee"
Malam itu saksi penyatuan dua cinta menjadi satu
___________________
Korea!
"Sayangg abangg teringin nakk makan shushi and kimchi lah!" kata zahid bernada manja
"haha aik menjak bila abang suka makan makanan korea ni ha?" tanya zehra pelik
"Entah tekak rasa nak jamah makan makanan korea pulak, jom sayang cari" zahid memegang tangan zehra, mencari restaurant yang halal dan yang menjual shushi dan kimchi.
"Sayang tu abang nampak makanan korea" ujar zahid gembira sambil menunjuk ke arah restaurant itu.
"Aah lah bang , jom" ajak zehra, sesampai di restaurant halkum zahid bergerak tahulah zehra akan zahid yang sudah terliuq. Zahid terus mendapatkan tempat dan meng order dan makanan pon sampai di hadapan mejanya.
YOU ARE READING
love me like you do baby
Romantizmlove story, unexpected love.. 'Berjumpa, berkenalan, bergaduh dan sekarang jatuh cinta akhirnya siapa tahu itulah titik permulaan kebahagian kisahnya. "Cinta tak perlu di paksa, cinta tak perlu di kejar dan cinta tak perlu mengemis Ia datang sendiri...