tidurlah manjaku sayang

10K 104 3
                                    

"Em kat mana ni" kata zehra dengan suara yang agak serak.

"Sayang! Bangun pon sayang pengsan tadi, nah minum air dulu risau saya tadi taw!"
Ujar zahid sambil menghulurkan air mineral ke dalam mulut zehra.

"Oh iyeke saya pengsan, eh bukan harini saya kena ke klia ke? Jemput mama papa? Harini dia balik! Haih kenapa saya boleh pengsan! Jom zahid cepat mama papa saya mesti da tunggu tu, awak tahu tak ada ke saya mimpi papa mama saya yang bukan2 haih mintak dijauhkan" kata zehra sambil meminum air.

"Zehra you must be a strong girl, i know yang awak ni seorang yang tabah, kuat, dan seorang yang penyabar. Apa yang awak mimpi tu actually its really happened, mama awak baru je meninggal tadi and your father critical, dia kat icu" kata zahid tenang dan mengusap bahu zehra untuk menenangkan zehra.

"Zahid just tell me this is a bad dream! Tell me zahid im not strong enough zahid, saya da takda mama! Kenapa dugaan ni terlampau berat!" Teresak zehra sambil berkata.

"Zehra Allah tahu yang you seorang yang kuat untuk tempuhi dugaan ini semua, okey sekarang you berdoa untuk papa you, dia critical sayang" ujar zahid lembut

"Zahid i nak tengok papa i zahid, please zahid"

"Yes yes of course tapi you kena makan bubur ni dulu lagi tadi you tak makan apa pun, sebab tu you pengsan and now get some energy to your father, nanti kalau dia bangun tengok you tak sihat? Ha macam mana? You nak support dia tapi you pulak sama sakit?"

"Baiklah saya makan btw thanks zahid selalu ada dekat dengan saya"

"Eh sudah semestinya you is my sayang, lupa ke?"

"Hehe ada2 jelah"

"Ha kan manis tu senyum je"

"Hm i sedihlah zahid, mama i takde dah"

"Hm sokeyh sayang, you have my mom i tak kisah you nak kongsi mak i sekalipun"

________________

Di ruang menunggu, sudah berjam2 zehra, zahid, uncle fussian dan aunty fida menunggu.

"Siapa anak kepada patient?"
"Ha saya doc"
"Oke pembedahan berjalan lancar, keadaan sangat lemah jadi saya mintak tolong jangan beri dia pressure "
"Alhamdulillah, terima kasih doc Boleh saya melawat papa saya doc?"
"Ye boleh,  tapi nurse akan memindahkan beliau ke wad terdahulu dan barulah kalian boleh melawatnya, sorang2 ye "
"Terima kasih banyak2 doc"
"My pleasure"

Zehra dengan tabah menolak pintu wad yang di mana papanya berada

"Assalamualaikum papa" ya Allah aku tak kuat, hmmn jangan nangis zehra kau kena kuat

"Waa lai kum saalam saa yang" ujar papa sedikit demi sedikit, meruntun jiwaku

"Papa nak air ke?"

"na kk"

"Minum ye pa, slow"

"Mama kamu mana sayang?"

"Hm mama da tiada pa" menitis jua air mataku

"Allahu"

"Sa yang kaalau papa takde nanti menyusul mama kamu, kamu jangan sedih2 ye papa tahu kamu seorang yang tabah, anak yang baik selalu selalu lah doakan papa" sambung papanya

"No pa, you're not going anywhere pa i love you pa"

"No dear, papa rasa sudah tiba waktunya sayang boleh panggilkan zahid dan keluarganya?"

"Boleh pa, sekejap ye"

"Assalamualaikum, man? Allahu macam mana kamu sekarang"

"Waalaikumsalam ian, macam nilah keadaan aku ian. Rasa macam aku akan menyusul arwah isteriku ian."

love me like you do babyWhere stories live. Discover now