pergi

8.5K 69 0
                                    

"my mana zahid ni? dah pukul 10 malam dah ni! risau zehra?!" ujarku risau

"zehra call lah lian dulu ye?!" kata mummy

"hm macam mana fida ada apa2 perkembangan?" ujar daddy nya pulak

"takde bang" jawab mummy

"daddy mummy zahid tak angkat!" kataku

"risaulah saya abang!"

"saya pon sama"

"cuba call amin! ha amin" ujar daddy, zehra terus menelipon amin

"baik daddy"

tut tut tut

"Assalamualaikum hello min"

"takde apa, zahid tak balik lagi ni kat rumah"

"okey min! terima kasih"

"dia tak tahu hm" kataku

"takpe2 kejap lagi maybe dia balik, zehra naik atas dulu rehat! kan zehra tak sihat lagi" ujar mummy

"hm yela mummy, zehra naik dulu kalau ada apa2 bagitahu zehra ye" kata putusku, manalah zahid ni?!

"baiklah raa" kata mummy kepadaku, zehra terus berlalu ke bilik tidurnya!
zehra risau akan zahid, tak pernah2 dia macam ni! jam sudah hampir ke pukul 3.. lelama zehra mula melelapkan matanya!

zahid pulang ke rumahnya jam 6 pagi dengan langkah lemah dia masuk ke dalam rumah itu pening di kepalanya tidak kebah lagi!

"apa nak jadi dengan kamu ni zahid! pagi subuh baru nak balik, kesian si zehra tu tunggu kamu semalaman sudahlah sakit! kamu macam anggap dia tak wujud pulak!" kata mummy

"my sudahlah lian naik dulu? sakit kepala"
kata zahid sambil memicit kepala dan terus berlalu pergi menaiki tangga.

"haih apa nak jadilah dengan anaknya sorang ni! nak kata mabuk tak bau arak! tapi pening! haih" bisik aunty fida sendiri.

sesampai di bilik, zahid melihat sekujur tubuh yang sedang tidur, zahid mengucup ubun2nya.

"sayang abang mintak maaf! abang tak bersalah abang teraniaya sayang! maafkan abang ye tolonglah percaya abang" katanya sambil mengingat kembali situasi di rumah lily.

Flashback

"erhhh sakitnya kepala aku" ujar zahid perlahan dia menyadarkan diri.zahid melihat sekeliling bilik ini bukan bilik dia!dia melihat sekujur tubuh di sebelahnya.

"kat mana ni sial! ha lily!?" kata zahid seraya melihat lily yang terlihat selaruh bogel di sebelahnya apa semua ni!

"kau buat apa dengan aku babi!" ujar zahid sedikit kuat!

"i buat apa? you tanya i kita buat apa ke? you tak ingat ke you jolok i semalam! ahh sedap gila baby batang you memang besar! pepek i sakit sayang" katanya mengoda! sial punya bahasa.

"kau perempuan sialllll! jalang! tak guna!" jerkah zahid.

"baby you semalam dah sedap! you kata 'ah sedap ah sedap' tapi you ni sial anjing pergi sebut nama perempuan jalang murah tak guna tu" katanya sambil membelai dada zahid, zahid bangun berdiri! sabar dia sudah habis

paaaaannnggggggggg, terjelepuk lily di atas katil.

"sial kau panggil dia jalang! dia tu bini aku lah! kau jangan melampau lily! aku tahu ni rancangan kau kan sial! kau nak apa babi!" kataku dengan amarah yang cuba di kawal, kalau tak hancur muka lily pagi ni!

"aah, memang rancangan aku, sebentar nanti akan sampai ke tangan isteri kau yang baik tu" kata lily yang merah padam akibat di lempang

"sial!" carutku lalu memakai baju dan berlalu perg.

love me like you do babyWhere stories live. Discover now