malam terakhir di cameron highland

15.7K 91 3
                                    


Mengikut aktiviti terakhir di sini, malam ni akan di adakan gala night "bertemakan prince and princess". Zehra hanya mengenakan gown putih, yang mengembang seperti seorang princess dan zahid pula memakai suit tuxedo. Kedua2nya kelihatan sungguh cantik dan handsome.

Kelihatan di dewan rata2 nya memakai topeng yang di sediakan, 'macam mana nak cari zehra ni! Aku tak rela dia menari dengan orang lain!' Getus hati zahid
Zahid mencapai segelas minuman yang sudah di ssdiakan.

"Hai?" Ujar si gadis misteri yang bertopeng
Itu, sambil memegang belakang dada zahid.

"Who's you?" Siapa pulak dia ni? Apasal aku rasa macam tak sedap hati je ni!

"Im your princess" ujarnya sedikit membisik, shit who is that girl!

"But im not your prince" balas zahid

"Why dear?" Kata perempuan tu sambil memeluk belakang zahid.

"Because im a king and my queen already wait for me so excuse, i got to go btw if you in conversation face to face with other people use your mouth not with your dirty finger" terus zahid meleraikan pelukannya dengan kasar dan berlalu pergi ke tempat lain. Tak betah dia berlamaan2 dengan entah siapa entah, sesuka hati dia nak sentuh aku! Amik kau setepek! Zahid terus mencari kelibat seseorang.

"Damn you zahid! Kau tak kenal aku siapa lagi, wait and see!" Ujar perempuan misteri itu.

Muka zahid sudah berubah merah, menahan marah! Haih siapalah perempuan tu ek! Aku dapat tahu memang aku luku dia! Tetiba zahid memandang ke satu arah, yes perempuan yang sedang berjalan di atas carpet merah, zahid terpegun seketika melihat seseorang yang bergown putih, rambut mengurai, cantik, kelihatan bergitu mempersonakan!
Perempuan itu pon bertopeng juga tapi entah kenapa dia mahu mendekati perempuan itu! Kuat hatinya mengatakan yang itu zehra! Detak jantungnya merasakkan! Zahid pergi mendekati zehra.

"Wanna dance with me?" Ujar zahid sedikit membisik di telingaa zehra

'Erk siapa ni? Mana zahid ni tetapi kenapa Jantung aku berdegup kencang apabila mendekati lelaki yang bertopeng ini ek? Harap2 betulah yang ini zahid tapi bau perfume dia lain macam je, macam bau perempuan pon ada, strawberry hm i guess' Bisik hati zehra.

"Yes sure"

"Did you heard something?"

"Ha? What it is?"

"This" zahid menarik zehra kedalam pelukanya, dan menekapkan telinga zehra kedada miliknya. 'Dup dap dup dap'

"Dengar somethings?"

"Ya, it same with..." ujar zehra melepaskan pelukan, sambil mengambil sebelah tangan zahid kedadanya.

"Boleh awak bukak topeng awak?"

"Okey, but you too kena bukak topeng serentak?"

"Okey, 1 2 3"

"Zehra!" "Zahid" ujar mereka serentak! Sambil berpelukkan.

"How sweet dear! Actually saya ikut rasa hati je pilih awak ni, sebab jantung ni berdegup kuat gila! Rasa macam nak keluar! Tak sangka kita berjodoh, look at you sayang, sooooo beutifull" kata zahid dengan nada excited.

"Hahaha same with me, saya terkejut gila bila awak ajak saya menari, tapi saya just biarkan je awak sentuh saya, sebab hati saya kuat cakap yang itu awak! Omg ternyata betul!" Mereka berdua ketawa bahagia. Zahid sudah mengakhiri tawanya, hanya zehra sahaja yang tidak berhenti lagi ketawa. Zahid hanya perhatikan sahaja zehra yang sedang ketawa itu! 'Cantiknya, dia ketawa pon lawa weh!'
Zehra memberhentikan tawanya, terasa ada yang memerhatikannya

love me like you do babyWhere stories live. Discover now