Setibanya di cameron highland, zahid terus ke reception hotel untuk menguruskan penginapan hotel.
"Lydia this is key hotel, i nak you bahagikan bilik untuk staff exclude zehra and i"
"Baiklah encik zahid"
"Okey kalau takde pape i gerak naik bilik dulu, you suruhlah staff kita tu berehat ye?"
"Okey beres encik zahid"
"Zehra, jom naik bilik"
"Hm zahid i tidur dengan siapa malam ni? Who my partner?"
"Me"
"No way"
"Yes way"
"No"
"Yes
"No"
"No"
"Yes""Yes, da jom i penatlah, you okeylah tidur je dalam kereta! I ni yang drive taw! Jom lah sayang"
"Ish yelah"
"Wah besarnya bilik ni! I nak tidur kat mana?"
"Katil" jawab zahid sepatah.
"Err takpelah, i tidur sofa je malam ni"
"We'll see, da lah i nak tidur kejap, nanti kejut i, nak makan dinner"
"Okey"
Malamnya
"Wah zahid you tempah ke dewan ni?
Mesti mahal kan?""Taklah, ini hotel my dad and arwah papa you yang punya"
"What? Asal i tak tahu?" Ujar zehra terkejut.
"Da you sibuk kat nyc, mana you nak tahu"
"Oh iyeke? Haha"
"Da you makan, japgi kita nak jalan2 dulu, esok baru kita pergi, ladang teh, strawberry, dan lain2 lagi."
"Erkk kenyangnya"
"Sayang jom keluar jalan2 kejap?"
"You tak penat ke? I nak balik bilik"
"Nope, you kena teman i!"
"Jom lah"
"Okey sekejap je taw?
"Okey baby"
Di luar hotel
Segarnya udara kat sini, sejuk pon sejuk! Menggigil2 zehra.
"Err Sejuknya zahid"
"Meh dekat dengan i" zehra sudah tidak tahan terus berada di pelukkan zahi.
"Hm Kan terasa hangatnya tu"
"Errrrr diamlah" lama mereka berdiam menikmati angin malam, sejuk bukan mai!
"Zehra, tengok bulan tu? Cantik tak? "
"Of course cantik"
"Ye tapi cantik lagi yang sebelah i ni"
"Macam2 you ni"
"You tahu tak saya ada suka sorang ni? Dia cantik, manis, mengoda even tak sexy tapi saya tergoda, dia memang wanita idaman saya secantik bulan tu"
'Crack crack, aku da agak da dia just nak mainkan kau je zehra! Abis selama ni dia kiss aku? Dia panggil aku sayang? Apa semua tu? Bodohnya kau jadi perempuan! Air mata please jangan turun, Sakitnya ya Allah' bisik hati zehra
"She's my flashlight without her, the way i go is fully of darkness but when i with her all of the way i go is fully of lights, curious kan? Dia adalah cahaya yang menyuluh di dalam hati saya yang sebelum ini tidak berpenghuni, selama 4 tahun ni bermacam2 perempuan saya jumpa tapi sorang pon tak mengugat iman saya, haha even yang separuh bogel pon saya pandang sebelah mata je, tetapi ada sorang ni je yang menarik saya untuk tertarik memandang dia, like magnet bila dia senyum bunga yang secantik rose pon kalah, omg yes saya gila, gila dengan bayangan dia sampai saya da tak pandang orang lain, there must be something wrong with my eyes, i can't take them off her" sambung zahid panjang lebar.
YOU ARE READING
love me like you do baby
Romancelove story, unexpected love.. 'Berjumpa, berkenalan, bergaduh dan sekarang jatuh cinta akhirnya siapa tahu itulah titik permulaan kebahagian kisahnya. "Cinta tak perlu di paksa, cinta tak perlu di kejar dan cinta tak perlu mengemis Ia datang sendiri...