"Zahid! Stop" jerit zehra, selepas bersarapan zahid berlalu pergi ke halaman rumahnya.
"Ada apa?" Jawab zahid sambil memandang ke arah lain
"Zahid orang kata orang yang tengah bercakap dengan kita tapi dia pandang tempat lain its rude"
Huh, zahid mengeluh
"Okey, Awak nak cakap apa?" Ujar zahid sambil menoleh ke arah zehra"Awak ni kenapa? Saya mintak maaf okey? Saya tahu awak terasa tapi saya tak sengaja! I miss you zahid! Saya sunyi tak dengar usikkan awak tu!"
"Zehra saya tak kisah kalau awak nak tengking saya ke apa ke tapi kalau awak dah tak perlukkan saya, saya boleh jauhkan diri saya dari awak"
"No! A big no zahid! I need you the most! Sorry ok" ujar zehra sambil mengusap lembut pipi bersih lelaki yang amat di sayangi itu dan zehra mula mengalirkan air matanya, dia sebenarnya takut akan kehilangan zahid kalau zahid pon meninggalkan dirinya dia tak tahu macam mana lagi mahu hidup! Pasti sunyi sekali.
Tsk tsk tsk, tersedu2 zehra menahan tangisan sambil menekup mukanya
"Hey! Did you crying princess? No no i maafkan you okey? Stop crying?" Ujar zahid terus memeluk zehra, sambil mengusap2 belakang tubuhnya, bukanlah dia sengaja berjauhan dari zehra cuma hatinya terasa dengan ungkapan yang dinyatakan zehra amatlah pedih seolah2 dia tidak diperlukan lagi kepada zehra dan sejujurnya hati dia amat merindui zehra! sungguh!
"I miss you so much zehra!" Ujar zahid sambil mengucup dahinya
"Promise me awak takkan tinggalkan saya"
"ya i wont sayang"
"Pinkiy promise"sambil menghulur jari kelinkingnya
"How cute, oke pinkiy promise" sambil membalas huluran pinkiy promise zehra.
___________________
Seminggu berlalu, zehra memulakan tugas dipejabatnya iyelah sampai bila dia mahu berkurung je kan? Menangisi pemergiaan kedua orang tuanya? Betul kata zahid, kesian mama papa kalau tahu anaknya tidak redha dengan pemergiaanya sebanyak mana zehra menangisi permergianya sebanyak itulah arwah mama papanya terseksa Allahu.
Interkom berbunyi
"Yes boss"
"Datang bilik saya sekarang"
"Okey boss"Tok tok tok
"Come in"
"Have a sit dear""Thank you btw good morning boss"
"Good morning miss zehra, how your day today? Good? Feel better?"
"Ya, feel better boss"
"Then good to heard that btw i nak inform you yang company kita nak pergi bercuti sabtu ni, di cameron highland, i dah buat meeting untuk setiap department and tugas you just take the name who wanna join us"
"Err boss can i asked something?"
"Ya sure"
"Masa saya cuti seminggu tu? Bukan dah pergi ke trip holiday untuk company tu? Sepatutnya last week kan? Now nak pergi mana? I just curious kenapa kena pergi trip banyak kali"
"Oh masa tu i tunda, tak jadi pergi last week sebab.. emm adalah sebab tu"
"Erk sebab?" Ujar zehra, zahid hanya merenung dalam anak mata zehra, zehra yang baru tersedar akan terlajuran menyibuknya itu terus memohon maaf.
"Err ops sibuk pulak saya ni ek? Maafkan saya boss, saya keluar dulu ye?"
"Kejap, Haha comel betul awak ni lah! Chill lah jangan formal sangat dengan saya dear btw awak tak payahlah buat kerja boleh tak? Teman saya? Bosanlah" sambil zahid membuat muka wink
"So zehra, boleh ke tak boleh?
YOU ARE READING
love me like you do baby
Romancelove story, unexpected love.. 'Berjumpa, berkenalan, bergaduh dan sekarang jatuh cinta akhirnya siapa tahu itulah titik permulaan kebahagian kisahnya. "Cinta tak perlu di paksa, cinta tak perlu di kejar dan cinta tak perlu mengemis Ia datang sendiri...