Bab 15

62 10 8
                                    

Taehyung membuka matanya perlahan. Terasa tangan kirinya di peluk. Dia menoleh ke kiri.

Ayumi?

Taehyung menggosok ke dua matanya menggunakan tangan kanan. Sesekali dia menguap kecil. Taehyung memusing badannya ke kiri. Dia tersenyum.

"Siapa kau sebenarnya, Ayumi?" Taehyung membelai rambut Ayumi. "Tapi... Tu bukan isunya."

Taehyung merapatkan mukanya  pada Ayumi sehingga hidung mereka bersenyutahan. "Isunya ialah... Beraninya kau buat aku jatuh cinta kat kau ye?"

Tiba-tiba Ayumi membuka matanya. Penglihatannya kurang jelas, dia mengedip matanya berkali-kali. Beberapa saat kemudian, pandangan Ayumi jelas dan membuat dirinya terkaku.

Ta-Taehyung?!

Ayumi dapat merasa deruan nafas Taehyung. Taehyung hanya tersenyum. Omo! Aku peluk tangan dia! What the fish!!

"Selamat pagi😃."

Muka Ayumi bertukar merah. Dia mengundur kebelakang dan...

B U K K !!!

"Auw!" Ayumi mengaduh sakit sambil menggosok punggungnya.

"Kau ok?" Tanya Taehyung.

Ayumi menjeling Taehyung. "Awak buat apa dengan saya tadi?"

"Ak-- Aku.." Taehyung sedang berfikir.

Ayumi mengecilkan matanya. Pandangannya fokus pada Kim Taehyung. "Awak... Apa?"

"Aku buat sesuatu yang sepatutnya seorang suami buat." Jawab Taehyung.

Jawapan Taehyung membuatkan Ayumi hendak menampar muka Taehyung berkali-kali. Take a note for myself. Sebelum tidur, aku kena pinjam kuali D.o. Kalau apa-apa yang terjadi pada aku, aku lempang kepala Taehyung guna kuali D.o. Senang!

"Maaf, saya belum bersedia." Kata Ayumi.

Taehyung meniarap sambil menongkat dagu seraya memandang Ayumi.

"Hmm.. Kau kena tahu, aku ni lelaki. Aku tak tahan. Setiap malam kau goda aku." Kata Taehyung seraya duduk berhadapan Ayumi.

Ayumi mengerutkan dahinya😕. Bila masa pula aku goda mamat ni? Setahu aku.. Aku tido je.

"So.. Aku tak janji yang aku mampu kawal diri aku." Taehyung mencium sekilas bibir Ayumi.

Ayumi blank space. Manakala Taehyung wink ke arah Ayumi. Kemudian dia mengambil tuala dan pakaiannya seraya ke bilik mandi.

Ayumi menyentuh bibirnya. Sejak bila mamat kejam ni jadi byuntae? Ayumi menggenggam tangannya.

"YAH!! KIM TAEHYUNG!!" Jerit Ayumi sekuat hati.

Di dalam bilik mandi, Taehyung terkekeh ketawakan Ayumi.

"Lembab.. Tak pe, aku akan make sure yang aku akan buat kau jatuh cinta dengan aku." Kata Taehyung perlahan.

Di kediaman Jungkook~ (well mereka semua still kat istana jungkook)

"YAH!! KIM TAEHYUNG!!"

Jimin tersembah air ke arah Namjoon.

"Yah! Park Jimin!" Namjoon berdiri sambil memandang pakaiannya yang sudah basah.

Jimin tersengih. Dia mengaru pipinya. "Hehehhe.. Mian hyung, saya tak sengaja. Saya terkejut tadi."

"Tch! Alasan." Kata Namjoon. Sempat lagi dia menjeling ke arah Jimin.

Darkest World (K.T.H)Where stories live. Discover now