|| A venit primăvara ||

92 18 13
                                    

A VENIT PRIMĂVARA

O poezie epică, la propriu :) 

A venit primăvara, oasele îmi trosnesc, venele îmi pulsează, florile suspină, soarele se-nalță, nori îmbolnăviți, cerul, un ocean de stoluri, păsări călătoare, raze călduroase, peștii-nătători, ape curgătoare, zăpada dispare, ghiocelul răsare, ca un zombi apare, din pământul moale, recele-i cald, amaru’-i dulce, mierea proaspătă, borcanul e ieftin, reducere din plin, nimeni nu sare-n gol, o poartă îngustă, o stradă cam lungă, muguri încolțesc, pădurile înverzesc, frunzele se-nmulțesc, animalele veselesc, timpul se scurge, urâtul apune, focul se stinge, soba se răcește, cărbunii ghețari și bravii stejari, vântu-i scutură, de brumă și rouă, mașinile gonesc, pe-asfaltul grotesc, bunăoară albit, de vreme orbit și viscol stârnit, nu mă opresc, vreau să continui, simfonie de culori, câmpia e plină, curcubeul alungă, umbra prelungă și stropii de ploaie, de frică se-ascund, și frigul timid, în zori vorbește aprig, ochi curioși privesc, de la geamuri și pervazuri, neputincioase arme, lucind și pălind, armăsarul soare, magnifica lună, o pereche mie, și una ție, lumină și căldură, pentru fiecare, pentru toți și toate, ca să uităm de iarnă, să ne bucurăm de primăvară, trei luni, nouăzeci de zile, prea multe minute, infinite secunde, dar limitate, contradicție-n matematică, și logică ilogică, pictură în culoare și zâmbete-n fervoare, sufletul răzbate și inima se zbate, să simtă timpul, mirificul, ăsta-i anotimpul, băieții bat mingea, pe terenul proaspăt tuns, fetele sar coarda și joacă șotronul, adulții cu afaceri și bătrânii cu povești, îndelepciunea dansează și bunătatea meditează, oamenii sunt vii, aievea primăverii, căci a venit, vine, și va veni, pentru noi, elogieri.

Secretul poetului (locul-în-care-fac-pe-poetul)Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum