bab 10

93 12 7
                                    

Wanita itu memandang chen dengan penuh resah. air mata bercucuran di pipi.
"What happen with you? why you cry?" Tanya chen.

Wanita berambut kuning keemasan itu tunduk.Tidak menjawab pertanyaan chen tadi.
"Bagaimana kalau saya belanja awak minum?" tanya chen yang masih tidak berputus asa.

Wanita itu mengangguk. Chen menarik lembut tangan wanita itu untuk mengikutnya. Wanita itu bangun dan mengikut chen ke kafe.

Di kafe..

"Awak kelas mana?" tanya chen pembuka bicara.
Wanita itu tidak menjawab sebaliknya ditenung muka chen dengan pelik. Ia membuatkan chen berasa kekok dan pelik.

"Kenapa awak pandang saya macam tu? ada yg tak kena ke?" tanya chen lagi. Wanita itu menggeleng.

Chen menjongketkan bibirnya kerana pelik dengan wanita tersebut.
"Boleh tak you ikut saya ke tempat lain?" akhirnya wanita itu mula menuturkan kata2. percakapannya selamba.Mukanya mula membuat jahat nakal. ( jangan pikir pelik2 ye anak2)

"pergi mana?" chen mula tidak sedap hati. Air yg dipesan sudah terhidang di atas meja.

"Kamu hanya ikut sahaja..." Kata wanita itu tersenyum. Tadi nangis..Ni tiba2 pula buat muka camtu.
"Owkay.." Chen mengangguk.Wanita itu memegang tangan chen dan menarik chen untuk ke tempat yg mahu dituju.

Di tempat yg sunyi. Blok di situ sudah lama tidak diguna. Semak samun mengitari suasana.

" Kenapa awak bawa saya ke sini? majlis dah nak mula, takkan awak tak bersama teman lelaki awak?" kata chen dangan muka gelisah.

  Lengannya diusap lembut kerana dirasakan seperti bulu romanya naik setegak-tegaknya.
" I mana ada teman lelaki lah you.." Jawab wanita sambil berpeluk tubuh memandang chen dengan muka jahat.

" Habis tu, kenapa saya kena datang sini?" tanya chen lagi.
"Bukan ke violet dah tinggalkan kamu?" wanita itu pula bertanya. Pertanyaan itu membuatkan chen terkejut.

Kenapa wanita itu boleh kenal violet? Mana dia tahu yg aku sukakan violet?
"You siapa sebenarnya?" kini soal jawab bermula.

"I ahli sihir!" kata wanita itu seraya bertukar kepada nenek tua bertopi tinggi. Di tangannya ada sebatang penyapu usang.

Chen jatuh ke tanah. Cukup takut dia masa itu.
"Akulah yg sumpah violet! akulah yg memburukkan mata manusia lain supaya tidak memandang violet! akulah yg hantarkan sorang anak buah aku untuk menyamar jadi teman lelaki dia! so.." Kata2 nenek sihir itu terhenti.

"Kau jahat! kenapa kau buat macam tu kat violet!" laung chen marah.
"Owh, sentapye..Sebab, ayah dia sudah membunuh anak didik kesayanganku! dialah yg memporak perandakan kaum ku! memang jahat dasar jantan! "Kata nenek sihir itu. Nadanya mula lantang.

"Habis? kau nak buat apa lagi kat violet? hah!" tanya chen.
"Aku nak lengahkan masa untuk peluang dracula kekal itu berakhir agar sumpahan dracula itu kekal di badan perempuan itu." Jawab nenek sihir itu mula tersenyum. Mukanya berkedut seribu.

"See you...Hihihihahaahaa.." Nenek sihir itu terbang dengan menunggang penyapu hingga lenyap dari penglihatan.

Chen bangun dari tanah.
* Aku kena lindungi violet! aku kena cari lelaki sejati untuknya. Aku takkan biarkan orang yg aku sayang tersiksa! aku janji!* getus hati chen.

***

Sory la klau tak best. Sebab masa ni takda mood. Nanti happy mood lah ye. Mungkin 14 tahun akan datang. Mungkin mengambil masa untuk update.😰

My Dracula Wife [ EXO CHEN ]Where stories live. Discover now