bab 3

130 12 2
                                    

Di kafe...

"Haish,makanan barat belaka."Omel chen sambil memilih makanan di kafe.Tiba2 chen terasa seperti seseorang mencuit bahunya.Dia berpaling.

"Hai,orang baru eh?" sapa lelaki itu.Chen tersenyum.
"Ha,a.Kamu orang korea?" jawab chen dan bertanya kepada lelaki itu.

"Iya.Ada 4 orang lagi yg kamu tak kenal.Meh saya kenalkan" seraya lelaki itu menarik chen.Dia membawa chen ke sudut makan membernya.

"Ni la kawan2 saya.Semuanya orang korea." Terang lelaki itu.
"hai." Sapa chen."Hai.." Serentak member itu membalas sapaan chen.
"Oh,nama sya chanyeol.Dan bermula dari tepi saya ini, nama dia kai,sehun,d.O dan xiumin." Chanyeol memperkenalkan kawan2nya.

"Kamu duduk sini."Kata chanyeol.Tanpa berlengah,chen duduk di tepi xiumin.
"Siapa nama kamu?" tanya d.O.

"Nama saya kim jong dae.Tapi,just panggil chen je.
Yang lain mengangguk.
"Kenapa kamu pindah sini?"tanya sehun pula. "Mak ayah saya kerja.pada mulanya,sya x suka.Sekarang,saya tiba-tiba berasa gembira duduk di sini. Kot2 saya telah bertemu seseorang yg saya suka.."Ujar chen.

"Kitorang la tu." serentak member itu menjawab bangga.
"TAk..." Chen menghalakan jarinya ke arah remaja perempuan yg duduk berseorangan di bangku.Di kepala wanita itu ada hat(sejenis topi) berwarna hitam. Yg lain buat muka.

"Ish, gila ke kau ni.Dia tu budak nerd. Suka menyendiri. Susah untuk bercakap dgnnya .Aku dah cuba haritu.Tapi, tak berhasil." kata kai bagi menghalang pilihan chen.

"Suka hati akulah.Yang kau sebok ni pehhal.lagipun aku dah berjanji dgn diri aku yg aku akan dengar suaranya dengan usaha aku sendiri."Bantah chen. Yang lain Sekali lagi membuat muka. Tak sangka perangai rakan baru nya itu sebenarnya mulut lepas atau lebih dikenali sebagai mulut... loonggKaaanngg...

"Kau memang terbaik.Kalau kau dengar dia bercakap.Kau terus bagitau aku eh...Aku nak salute pada kau." Sindir chanyeol.

"Baiklah." Jawab chen.Sindiran itu umpama semangat bagi dia untuk mengetahui rahsia daripada perempuan itu.

Malam membuka tirai...

"Macam mana dengan kolej tu? seronok tak?"tanya junho kepada chen yang sedang makan.Tiba tiba chen teringatkan perempuan yang duduk di sebelahnya.Dia tersenyum sendiri.

"Eh,kenapa dengan anak mama ni?tersengih sorang2" kata rossa.
"Chen suka tempat tu.Sebab..." Kata katanya terhenti di situ.
"Sebab apa?" tanya junho dan rossa serentak kerana ingin mengetahuinya.
"Secret." Jawab chen dan bangun dari kerusi lalu meninggalkan ibubapanya yg tercengang di situ.
"Eh budak ni.Macam tu pulak." Omel rossa.
"Takpa. Yang penting, dia suka tempat tu." Pujuk junho.

Di bilik chen.

Chen tersenyum sorang sorang di atas katil.Dipeluk bantal gambar draculanya itu.Diibaratkan bantal itu seperti perempuan tersebut.
"Tak lama lagi, kamu akan jadi milik saya." Chen bercakap dengan bantal lalu dipeluk bantal itu dengan lebih erat.

"Huargh..." Chen menguap. Cuma nak kata kat sini Chen menguap kalah dinasour mengaum yang tengah melahirkan anak.

"Selamat malam sayang" chen meletakkan bantal itu di sisinya.Di tepuk2 bantal itu perlahan2.Matanya kemudian tertutup dan terlena dibuai mimpi indah.

T

B

C

Pendek-pendek dahulu...
Panaskan enjin dahulu...
Barang baru nak up...

My Dracula Wife [ EXO CHEN ]Where stories live. Discover now