"Chen sayang..Buka pintu ni nak.Mama x nak kamu terlewat hari ni sebab hari ni hari pertama kamu ke kolej."Laung miss rossa sambil mengetuk pintu bilik chen.
"Yelah2!" chen mengambil kain tuala dan berjalan lambat ke arah bilik mandi di dalam biliknya itu.
"Lepas bersiap, turun breakfast ya?" sambung miss rossa.
"Ye! ye!" laung chen dari bilik mandi.miss rossa menggeleng dengan perangai anak bongsunya seorang tu. Rossa nak protes sebenarnya tetapi anak nya itu anak manja ann... payah.***
Kereta mewah milik junho tiba di perkarangan kolej.Semua pelajar memandang teruja dengan kehadiran junho dan chen. Mana taknya.. dengan kereta Audi berwarna hitam berkilat, bersinar, dan berpancar itu.
"Papa hantar kamu sampai sini je ye. Harap kamu dapat belajar dengan tenang."Kata junho.Chen mengangguk lemah. Macammana dia nak lapor diri nanti? Selalunya mama akan temankan tapi skang...?
"Chen pergi dulu ya." Chen meminta diri.Mr junho mencium dahi anaknya itu yg beralaskan topi seperti santa clouse di kepala chen yang dicatkan dengan warna hitam.
"Hati2" pesan junho.Chen keluar dari kereta dengan dengan hati kosong. Cam tin kosong.Chen yang mengenakan baju t-shirt dan legging jeans warna merah itu memukau para pelajar wanita.
"Ehem..Boleh tak saya tanya?"tanya chen kepada salah seorang wanita sebaya dengannya itu.Cermin mata hitamnya itu tidak ditanggalkan."What?" tanya wanita itu dan sedia ingin membantu chen.Nampak sangat kegedikan itu membuatkan chen rasa meluat. Nak sangat tunjuk baldi dan buat-buat muntah hijau.
"Boleh tak tunjukkan saya dimana pejabat kolej ni?" Tanya chen.
"Of course! Here!" wanita itu menunjukkan arah je pejabat bersama geng nya yg lain.Chen hanya mengikut.
masa kuliah bermula...
"Ok klass. Hari ni ada seorang pelajar yg akan masuk ke dalam klass kita.Harap pelajar akan menerima pelajar itu."terang miss suzanne.
"Ok, pelajar tersebut boleh masuk."Sambung suzanne dengan cara memanggil.Di luar, chen menarik nafas dalam2 dan menghembuskannya perlahan2.Dia melangkah masuk ke kelas apabila suzanne memanggilnya dari dalam.
Pelajar di situ bersorak dengan kekacakan chen. Nak tergelak Chen masa tu. Alahai seronoknya dapat perhatian macam ni..Ada yg mengenyit mata kepada chen tetapi chen tidak menghiraukannya.
waduh2! meluat bangat!"Sila perkenalkan diri kamu." Arah suzanne.
"Hello. My name is kim jong dae. I from korean. i live at lavender hill area. and you can just call me, chen."Chen memperkenalkan diri dengan kegagapan melanda dan disertai dengan muka takde mood."Ok, good boy.You bleh ambil tempat di tepi remaja perempuan itu."Kata suzanne.
"ok maddam." Chen segera menapak ke tempat belakang seperti yg diarahkan oleh suzanne.Chen duduk di meja bersebelahan dengan seorang wanita itu.
"Erk..Hai" sapa chen.Wanita itu tidak membalas sapaan chen sebaliknya menundukkan kepalanya.
"Owh, its okay.Kamu x biasa."Chen mengalah. Dalam fikirannya, dia memuji kecantikan wanita itu. Inilah first time dia tengok wanita barat dapat mencuri hatinya.Sesi pembelajaran bermula.
(Sorry sebab bosan 😢)
YOU ARE READING
My Dracula Wife [ EXO CHEN ]
Fanfiction✅Ini kisah cinta si UNTA..✅ "Chicago? bencinya tempat tu. Tapi kena pergi jugak..Nak buat cmne. Redo jela..Nak jaga hati makbapak lah kan." 🔮Cerita fantasi tahap gaban 🔮permulaan bodoh, pengakhiran pon bodoh. 🔮takda sawit dan NC. selamat ke atas...