VIOLET POV
"sehun?" aku melihat pemuda yang lengkap berbaju hitam seperti aku di bawah kesamaran malam. Kelihatan dia sedang melihat aku dengan pandangan tajam. Aku menelan liur. Xiu,baek, chan dan kai sudah berada di belakang aku dengan muka tak percaya.
"Ya..Aku sehun! aku datang sini sebab nak jalankan tugas aku sebagai ank buah serrim.." Jawab sehun sinis sambil mara dari tanah.
"Kau tak patut terima arahan dari orang tua tak guna tu!" nada violet terus meninggi apabila terdengar perkataan 'serrim'.
Air muka sehun berubah marah. Dia terus meluru ke arah violet dan menerkam ke arah leher violet seperti mencekik seseorang. Ia membuatkan kepala violet terlengguk ke atas.
"Apa kau cakap tadi?!" tanya sehun kuat sehinggakan darah dari mulutnya keluar dan terpercik ke muka violet. Yang lain sudah berundur ke belakang kerana takut dengan kawannya sendiri atau lebih dikenali sebagai...SEHUN.
"Sakitlah! lepaskan aku!" rayu violet sambil cuba melepaskan diri. "Hein! aku dengar kau sorang je selalu ingkar arahan serrim. Betulkah? Kalau kau ikut arahan dia, dia akan beri potion tu secara percuma. Kamu taknakkah?" tanya sehun dengan hawa2 perli.
"Aku tak sebodoh kau! kalau kau, sanggup ikut arahan untuk sembuh! aku tak! cukuplah untuk ikhtiar sendiri demi menyembuhkan diri! kau tak tahu lagikah serrim tu penipu! dia hanya mempermainkan kamu sahaja! jangan nak jadi kerbau dicucuk hidung, sehun! sedarlah!!" ujar violet yang masih dengan keadaan tadi.
Air muka sehun yang dari tadi kelihatan marah sudah bertukar sayu. Dia perlahan-lahan melepaskan leher violet. Setelah lepas dari pegangan sehun, violet segera berlari ke arah member yang lain demi menjaga keselamatan dari ancaman dracula lain.
Sehun menunduk kesal. Eh, jap... Dia tak kesal pon... Eh, jap! dia senyum lagi. Kini senyumannya nampak lebih menyeramkan.
Violet dan yang lain terpaksa menelan liur yg seakan perit di anak tekak.
"Tak seakan akan aku akan tinggalkan serrim. Dia ibuku! dia yg ajarku! dia masukkan kejahatan dalam diri aku! sukanya aku!!!" sehun tertawa jahat dan kembali muram.
"Sekali lagi, janji aku..." Dia menapak ke arah vio dan yang lain. Mereka segera berundur tetapi sehun semakin mendekat.
Sehun segera menyambar kolar baju Kai sehingga pemuda itu tertarik ke dada sehun. Segera sehun merentap leher kai supaya lelaki itu tidak melarikan diri.
"Kai!" mereka menjerit. "lepaskan dia! kau takda hak nak bunuh dia! dia kawan kau!!!" marah violet.
"Kawan?" tanya sehun sinis. "Perkataan kawan dah takda dalam kamus hidup aku. Yang ada hanyalah musuh, kekejaman dan kejahatan.." Sehun memperkemaskan cekikan pada leher kai. Kai sedaya upaya ingin melepaskan diri dengan memegang jari-jemari sehun yg melingkar di lehernya.
"Sehun....Sakit...." Mata sehun beralih kepada kai mangsa cekikannya. Kelihatan wajah kai sudah diselubungi dengan kepucatan. Dalam beberapa detik, cecair merah keluar dari hidung dan mulut kai. Ianya perbuatan sehun yang sudah laparkan darah.
"Apa kau nak buat dengan kai?!" tanya xiu yang sudah lama mendiamkan diri. "Lepaskan dia!!!" xiu segera menerkam dada sehun sehingga kai terlepas dari cengkaman. Kai jatuh terjelopok ke tanah dan mengambil oksigen sebanyak mungkin.
Xiu mula menumbuk muka sehun yang tidak berdarah itu. "Sedarlah sehun!!! aku kawan kau!!" kata xiu sambil tidak lepas dari menumbuk muka sehun.
"Yaish!!! kau menyusahkan!!" sehun segera mengerah tenaga menolak dan mencengkam rambut xiu. Dia bangun dengan menarik rambut xiu sehingga pemuda itu terbangun.
Xiu memegang rambutnya yang masih dalam cengkaman sehun. "Aargh!!! sakit sehun, sakit!!!" xiu mengaduh.
"Kau patut dihapuskan!" sehun menumbuk dada xiu. Dngan sekali tumbukan, xiu sudah tercampak dan badannya terhantuk ke pokok sejauh 3 meter.
"Xiu!!" violet berlari ke arah xiu untuk menyelamatkan pemuda itu. Dengan kesempatan yang ada, sehun merentap tangan kesemua membernya yg tinggal iaitu kai, baek,dan chan sehinggakan 3 orang itu terseret di tanah
"Apa kau nak buat dengan kitorang hah?!" tanya chan dengan nada meninggi. Baek sudah tidak mampu berkata apa-apa. Hanya menangis. Kai yg tidak bermaya itu hanya mampu mengikut sahaja keadaan yang berlaku.
"Chan dan baek masih meronta-ranta ingin melepaskan diri. Sehun yang sudah naik angin segera mengeluarkan asap merah dari tangannya dan menghalakan ke arah kedua-dua kaki chanbaek. Chanbaek merasakan kaki mereka kejang dan jatuh terjelopok ke tanah sambil mengerang kesakitan.
"Xiu! kau tak apa2?!" tanya vio yang membantu xiu bangun. Xiu memegang dadanya yang sakit.
"Dia dah pergi...." xiu memandang ke atas seperti melihat sesuatu. YA, sehun sudah membawa 3 orang rakan tersayangnya pergi.
Vio melihat apa yang xiu lihat. "Sehun dah melampau! kita pulang dulu. Saya yakin dia tak bunuh lagi mereka sebab dracula akan menyimpannya dahulu sebelum dijadikan makanan" ujar vio sambil memapah xiu. Xiu hanya mengangguk.
YOU ARE READING
My Dracula Wife [ EXO CHEN ]
Fanfiction✅Ini kisah cinta si UNTA..✅ "Chicago? bencinya tempat tu. Tapi kena pergi jugak..Nak buat cmne. Redo jela..Nak jaga hati makbapak lah kan." 🔮Cerita fantasi tahap gaban 🔮permulaan bodoh, pengakhiran pon bodoh. 🔮takda sawit dan NC. selamat ke atas...