CHEN POV
Aku tersedar dari kegelapan yang menyelubungiku.(Bangun dari tido) aku cuba bangun dari tanah, tetapi badanku terasa amat perih. Luka di bahagian kedua-dua belah betis tampak menyerlah.
"Sss...!! sakitnya!" aku mengaduh kerana aku tidak sengaja menyentuh luka tersebut. Luka yang paling parah hanya dilutut kerana begitu kuat gesekan pada sudut itu ketika meronta malam kelmarin.
Aku melihat keadaan gua tersebut. Sunyi. Macam sudah ditinggalkan. Tiba-tiba aku teringat sesuatu.
"Beg!!!!" aku melilau mencari beg sandangku. Disitu tempat aku letak pisau yang volnan bagi tu, dan pisau yang kris bagi. Haduh!! hilang habis!!
"Wuu..Mana beg aku..." Aku rasa penamatnya disini sahaja. Misi mencari potion kini berakhir begitu sahaja. Baru aku tahu betapa susahnya untuk mengambil potion itu.
Sedang aku menangis sambil menekup muka, aku terasa bahuku dicuit. Aku berpaling.
Sapa pula ni..? aku cuba bangun dari tanah. Tetapi gagal.
"tak payah susahkan diri untuk bangun." Dia duduk bercangkung mengadapku.
"Siapa kau?" pemuda didepanku tersenyum. Barang yang dipegang ditangannya amat aku kenali. Itu, beg aku....
"Herk!!! beg saya!!" aku cuba menggapai beg aku tetapi dia lebih pantas melarikan beg itu ke atas.
"Bagi la!! aku nak pergi jalankan miSi ni..." aku menangis sekali lagi. "Apa awak cakap? misi?" dia sudah duduk dari bercangkung.
"Ye lah! misi..!" aku sudah naik marah dengan pemuda ini. "Ok ok, aku bagi.Nah." Dia mengembalikan beg aku. Aku mengambilnya dengan pantas. Aku mula melihat isi kandungan di dalam.Masih sama.Selamat.
"Nama aku lay..." Dia menghulurkan tangannya. Aku teragak-agak untuk membalas. "Chen" balasku ringkas.Dia mengangguk.
"Kau orang bumi?" aku mengangguk. "Misi apa yang kau nak buat?" ini aku tak boleh jawab.
"Potion" ringkas lagi jawapanku. kini dia menggeleng. "Kenapa?" aku melihat dia dalam kegelisahan selepas aku menjawab soalannya.
"Kau biar betul nak pergi gunung tu?! aku rasa, orang yang berhati mulia je yang sampai." Aku tergelak kecil.
"Sebab aku hati mulia la boleh datang sini." Dengan selamba badak aku menjawab. Dia memandangku hairan. Dibelek muka aku dengan tangan kanannya. Tanda tak percaya.
"Betol ka ko ni?" dia masih heran. Aku mengangguk laju. "Aku rasa, kalau datang sini mesti ada senjata." Katanya. Dengan bangganya aku mengeluarkan kedua-dua pisau dari beg aku. "Ni.." Aku menunjuk kepadanya.
"Woah!!! i can't believe that!!" dia mengambil pisau yang volnan bagi dan meniliknya. Bukan dia bangga akan pisau tu, tapi dia berfikir sebaliknya.Aku pon taktau dan malas nak tahu.
"Violet?!" nama violet pulak yang dia sebut. "Weih! jadi kau nak ambil potion tu sebab violet?!" dia bertanya. Aku mengangguk. Dia tiba-tiba memelukku.
"Terima kasih chen! kau ialah yang terbaik bagiku. Aku mengerutkan dahi.Apa pulak ni...
"Saya tak paham la..." Dia melepaskan pelukan untuk menjawab soalanku. "Sebenarnya..." Aku menantikan jawapan.
"Saya abang violet." Aku buat-buat pengsan. Letihnya hidup! kejap jumpa kakak.Kejap jumpa abang. Kejap jumpa...Ah! dahlah!
"Kau ok?" woi tak nampak aku pengsan ni?! 😄. Aku bangun dan memperkemaskan sila. "Dan aku percaya nama 'lay' tu bukan nama sebenar kau kan?"
"Woah! mana kau tau?!" macam duduk 1 kilometer aku bercakap dengan dia. Nak menjerit bagai.
"Aku tau la semua makhluk seperti kau semua nama bermula dengan huruf V." Dia mengangguk.
"Actually, my nama is Vine." Aku menatap mukanya. Takda iras violet dan veronica pon? "tapi, naper muka kau tak sama dengan diorang?" muka dia berubah keruh.
Dia menekup muka untuk menangis. "Anak angkat whoooo...." Aku membuat muka😒. Tkyah la over sangat.
"Tapi takpe. Ayah aku dah wariSkan kuasa dia kat aku." Dia mengangkat muka. Tak nanges pon.
" Peterpan tu? btw, kuasa apa yang kau dapat?"
"Healing."
"Jadi kau boleh sembuhkan kaki aku la?" dia mengangguk. "HA, cepatla sembuhkan. Aku dah lambat ni.Tinggal dua hari je lagi."
Dia memulakan kerjanya menyembuhkan luka dikakiku. "Siap!" sudah takda parut dan darah. "Tengkiu"
"Aku berharap sangat kau dapat ambil potion tu." Da menepuk bahuku. Aku blush.
ZAP!
Sesuatu lalu depn kami. Bala apa puLa yang datang.
"Kau buat pa sini?" lay bercakap dengan....Pemuda yang tiba-tiba berada di hadapan kami.
"Cari kau la.." pemuda itu menjawab malas. Aku hanya melihat je incident di situ. "Jap, ni sapa?" jari pemuda itu tepat menunding ke arahku.
"Dia chen. Bakal abang ipar kau." Jawab lay.Pemuda itu terkejut dan memandangku tajam. "Jadi, dia nak ambil potion untuk violet?" lay mengangguk.
"Terima kasih chen!" dia menggunakan kuasanya untuk pergi ke arahku. Dia merentap tanganku untuk berjabat.
"Salam perkenalan! aku kai, adik violet. Aku ada kuasa teleport." Adik?!.Haduh!!! macam- macam!
YOU ARE READING
My Dracula Wife [ EXO CHEN ]
Fanfiction✅Ini kisah cinta si UNTA..✅ "Chicago? bencinya tempat tu. Tapi kena pergi jugak..Nak buat cmne. Redo jela..Nak jaga hati makbapak lah kan." 🔮Cerita fantasi tahap gaban 🔮permulaan bodoh, pengakhiran pon bodoh. 🔮takda sawit dan NC. selamat ke atas...