Фіолетова димка

6 0 0
                                    

. . . . . . - Ех , добре пішло пивко ! . . . Хух , аж захекався . - бравий мисливець голосно торохнув дерев'яним кухлем об дубовий стіл . Він щойно спустошив одним залпом увесь його вміст , тож тепер задоволено розпластався на стільці , усміхаючись . Таверна у цей пізній час була повна людей - різних мандрівників , шукачів золота , мисливців , втікачів , місцевих жителів і дітей . Останні прибігали у це місце не надто часто - або коли з'являлися якісь мізерні гроші , або коли сюди завалювався якийсь мандрівний мисливець , що завжди травив якісь байки їм , за кухлем міцного пива . От і сьогодні в таверну "Гніздо Горлиці" завалився майже легенда цих місць - Чарлі Горобина .
Але мало хто знав його за таким ім'ям та прізвищем - зазвичай його кликали Чикотнем . Або Дроздом-Горобником . Прізвисько було дане не просто так - по-перше , цей пройдисвіт був дуже схожим на цю птицю ззовні : волосся зверху було кольору попелу , але ближче до потилиці воно набувало благородного бурого віддтінку. По-друге , він і за характером нагадував чикотня - усе так само докопувався до правди , розгадував таємниці та загадки так само , як ця птиця розворошувала шар листя на лісовій підстилці в пошуках червів .
Отже , ця жива легенда Півночі завалилася у трактир і замовила собі пиво . Плітки про його появу одразу розлетілися місцевістю з вітром . Вся молодь мчала до цього місця , щоб на власні вуха почути про бувальщину , поспівати забутих древніх пісень і відчути щось нове . Вже за декілька годин напів-пуста таверна була повна народу . Усі знайшли для себе зручне місце і терпляче чекали , поки Чикотень розпочне свою розповідь . Тайрон і хлопці не були виключенням - у них були , майже що , ВІП-місця - просто біля цього чоловіка за сусіднім столиком ! Вони , взагалі-то ,прийшли сюди на вечерю і десерт вчесть доброго торгу - їм вдалося на днях дістатися ярмарку , що відбувся на березі Кров'янки. Незважаючи на те , що за подібне ці пройдисвіти в найближчому майбутньому отримають добрячу взбучку , ніхто над цим вже не задумувався . Стільки ж років подібне продовжується . . .
Отже , сподавши там вкрадене, учні інтернату добре заробили . А також усі без виключення змогли прикупити собі бажані речі : Рей здобув собі банки із різними цілющими мазями , за які довго торгувався із бабками за прилавком , і новий шкіряний м'яч , щоб грати у футбола ; Саймон здобув собі декілька довідників і нові окуляри - старі скельця трималися оправи лише завдяки смолі , що було недобрим ; Раян же зумів якимось неймовірним чином роздобути для себе цілий мішок бубликів і банку меду - "як" і "звідки" було загадкою , а "навіщо" було зрозумілим - щоб було що жувати і з чим ; Фурр же зміг понатиряти всього потрохи . Перераховувати усе не має змісту - варто лише відмітити , що і для своїх друзів цей пройдисвіт накрав потрібностей : Саймону здобув декілька невеликих захалявних щоденників про мандрівки ; Раяну ж здобув невеликого карамельного півника - наче в жарт; Тайрону дісталися декілька олівців та ковальські кліщі . Як Фуррові вдалося заникати цей інструмент невідомо ; Тайрон же побалував себе доброю шинкою спеченою на дровах і наручами з товстої шкіри . Про останнє він плекав мрії вже давно , і от нарешті , збулося ! Масивні речі , розшиті міцними нитками і прикрашені залізними пряжками могли регулюватися шкіряними ремінцями збоку . Хлопець відразу одів їх і був страшенно задоволений ним . . .
Потім вони усі дісталиця таверни і зробили собі замовлення у вигляді 3 тарелів з печеними оленячими реберками і вишневий пиріг . Запивати це все вирішили квасом . Для інтернатних обідранців це було небувале свято ! . . . . .
Врешті-решт , Чикотень прочистив горло кашлем , привертаючи увагу і випрошуючи тиші . Гул у таверні припинився і усі голови повернулися у бік чоловіка . Тим часом , Дрізд витримав певну паузу , підігріваючи інтерес публіки . І ось , він сказав :
- Доброго вечора усім присутнім ! Мабуть , немає потреби мені представлятися, але я людина ввічлива , тому таки це зроблю ! Мене звати Чарлі . Чарлі Горобина . Але я впевнений , що більшість знає мене як Чикотня і Дрозда-Горобника . - на пошрамованому лиці заграла приємна усмішка . Обіпершись рукою на столик ззаді , Чикотень продовжив :
- Ну , думаю усі зібралися тут , щоб послухати про мої походеньки . Що ж , у мене є для вас така історія . . .
- Яка історія ? Яка-яка ?? - посипалися запитання звідусіль . Людям зверху кортіло першими дізнатися про усе , що встиг пережити цей прикольний чоловік .
- . . . Історія про те , як я пересікся із . . . - Чикотень усе напружував ситуацію .
- Ведмедем ?. . . . Драконом ? . . . - увесь зал губився у здогадках . Вигуки із можливими варіантами проскакували повсюди .
- Із фіолетовою димкою !
Запала мертва тиша . Купа очей по-новому почали оглядати Дрозда . І ось , цей мисливець випив увесь вміст свого кухля і встав . Широкими важкими кроками він дійшов до центру зали і зупинився . Розповідь полилася з його уст справжньою рікою :
- Я хочу розпочати свою розповідь про димку не зі своєї походеньки , любі друзі . О ні , я розпочну з самого початку , геть з самого ! Колись давно - так давно , що навіть колії не було сюди прокладено королівськими вассалами , а про ці місця знали лише деякі мандрівники і торговці - жила недалеко звідси одна жінка . З вигляду не чухдовисько, мала невеличе господарство . Одначе , була вона родовою відункою . Ще прабабка її , будучи молодою , лікувала усе село . . . Врешті-решт , трапилось так, що дитина їхньої сусідки захворіла. Її одразу віднесли до відьми, але допомогти жінці та не змогла і дитя померло. Сусідка з горя кинулася до інших жителів  ділитися бідою. Через декілька днів біля будинку зібралися селяни і спалили його дотла разом із його жителями. Усе , начебто , було добре . Але почали траплятися нещастя - хтось почав пожирати посіви і викрадати дітей до лісу . Усі розуміли, хто то і через що робить . Селянам це набридло і одного разу , зібравши усіх чоловіків , вони вирушили на відьомське полювання. Тоді ж виявилося, що ловити вони мали не жінку а величезну кобилицю. В перший раз наздогнати цю дияволицю їм не вдалося - жоден кінь не був здатним хочаб наблизитисч до неї . Зрозумівши це , селяни вирішили упіймати її хитрістю - обрали якусь малу дитину в якості принади і висадили її на пліт , а самі засіли у яру . З часом , кобила таки з'явилася і проковтнула бідолашку ! Селяни одразу кинулися до неї -  дияволиця втікала як могла , але від неї все не відставали . В кінці-кінців , вона дісталася окраїни лісу - з неї почала стікати якась бридка жижа . І ось , коли розізлені селяни вийшли із гущавини , Кобила перекинулася на . . . Фіолетову димку ! Майже усі , хто потрапив у неї , загинули . А ця проклятуща відьма так і не змогла перекинутися назад - от і живе тепер у такому вигляді. Якщо людина потрапить у її пута, то більше ніколи не повернеться назад. Ось . . . Хтось зробив припущення , що так її покарав Бог . Але я так не вважаю - сам не надто віруючий . . .
- Як не віруючий ?! - якась стара бабця верескнула на усю таверну . Її лице треба було бачити - вирячившись на Чикотня жаб'ячими баньками , вона ледь притримувала свою стару тростину у руках . Чоловік спокійно їй відповів :
- Так само , як ви віруюча .
Старенька , що і досі сиділа із широко відкритим ротом , раптом подала голос :
- Ви ж так часто стоїте на межі життя і смерті - невже ніколи не проскакувала у ваших думках молитва?! . . .
Чикотень у відповідь тихо засміявся . Запустивши свою правицю під сорочку , він витягнув назовню . . .
Бабця скрикнула від переляку і вхопилася за найближчого чоловіка ! На грубій шворці висів напівзігнивший череп якогось ящура . Ліва половина була білою і звичайною , непримітною . А от права . . .

You've reached the end of published parts.

⏰ Останнє оновлення: Jul 18, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Загадки Диких ЛісівWhere stories live. Discover now