LOVE BEGIN +Jjk+
CHAPTER 4-MIANHAE
"what's wrong with you,Jeon Jungkook?! Kenapa buat Eun macam tu"marah Jin
"Hyung tak payah nak bela perempuan tak guna tu"-Jungkook
Namja yang menarik Jung Eun membawa Jung Eun ke keretanya. Jung Eun langsung tidak dapat menahan air matanya dari terus mengalir. Namja tersebut membawa Jung Eun ke rumahnya.
"Awak bersihkan diri awak dulu,nanti saya suruh maid saya hantar baju dekat awak" Jung Eun hanya menganggukkan kepalanya dan air matanya masih mengalir. Jung Eun membersihkan dirinya di bilik namja tersebut dan namja tersebut meminjamkan baju adik perempuan nya kepada Jung Eun.
"Terima kasih sebab tolong saya tadi"-Jung Eun
Namja tersebut memeluk Jung Eun dan dia mengelus perlahan rambut Jung Eun.
"Saya rindu awak,Eun" Jung Eun mula rasakan yang matanya panas selepas mendengar suara namja tersebut.
"B..b..baek.. Baekhyun"Jung Eun
"Saya ingatkan awak dah lupa kan saya"-Baekhyun
Jungkook pov
Aku tak sangka yang Eun jenis orang yang macam tu. Kesian HyoJi, HyoJi cakap yang Eun rampas kekasih dia.
Sudah dua minggu omma aku meninggal dan kini aku sedang menunggu pihak polis mencari pembunuh omma aku. Aku jarang balik rumah,kalau sesiapa tanya kenapa aku balik lewat aku akan jawab aku bertemu janji dengan HyoJi sedangkan aku pergi ke tempat kegemaran aku,iaitu rumah Jimin hyung. Jimin hyung dan V hyung tinggal serumah jadi aku luangkan masa kau di sana sehingga pukul 1 pagi, barulah aku balik ke rumah.~Not not today~
Aku menjawab panggilan tersebut dan ianya dari pihak polis.
"Maaf Tuan, kami ingin memaklumkan bahawa pihak kami telah menjumpai pembunuh sebenar omma tuan" akhirnya pembunuh omma telah ditangkap dan aku bergegas ke balai polis untuk melihat wajah pembunuh tersebut dan alangkah terkejutnya aku bila pembunuh omma kandung aku ialah omma tiri aku..
Omma Han ditahan diatas jenayah yang dia lakukan dan appa ditahan di hospital kerana terkejut sehingga pengsan selepas mendapat tahu jenayah yang telah dilakukan oleh 'isteri kesayangan' dia.
End Jungkook pov
Jung Eun masih berada di rumah Baekhyun.
"Baek, boleh saya tanya"Jung Eun berasa agak janggal dengan Baekhyun kerana sudah lama mereka tidak berjumpa.
"Awak nak tanya apa?"ujar Baekhyun
"Ermm,awak kan anak tunggal. Jadi baju yang saya pinjam ni baju siapa??"Tanya Jung Eun
"Itu saya beli untuk awak,nasib baik muat. Saya main agak je saiz baju awak" -Baekhyun
"Gomawo"-Jung Eun
Baekhyun pov
Aku memerhatikan wajah Eun. Tiada apa pun yang berubah cuma Eun makin cantik. Sungguh,aku rindukan wajah Eun.
"Eun nak makan tak"aku cuba menghilangkan rasa kekok antara kami. Eun hanya tersenyum nipis dan membalas
"Nak,Eun pun memang tengah lapar"ujar Eun sambil menepuk perut dia. Dia langsung tak berubah, masih sama macam dulu. Comel.
Aku tertanya-tanya tentang apa sebenarnya yang terjadi semasa di cafe tadi,mujur aku tergerak hati nak masuk cafe tu. Kalau tak mungkin sekarang pun aku masih tak jumpa Eun.
YOU ARE READING
[C]LOVE BEGIN +Jjk+
FanfictionJeon Jungkook merupakan seorang pelajar yang pintar,sentiasa mendapat keputusan yang cemerlang...Kehadiran seorang perempuan dalam keluarganya yang mengaku sebagai isteri kedua ayahnya memporak perandakan keluarga Jeon Jungkook malah Jungkook kehila...