CHAPTER 10

16 0 0
                                    

Seriously media kat atas memang kelakar... Yeahhh savage Suga.. I love it.

Terpinga-pinga aku dengan ucapan Jimin hyung. Aku mengambil masa yang agak lama untuk memahami apa yang diucapkan Jimin hyung.

"I will hyung. I will never let her go this time."aku kembali ke rumah dan membersihkan diru aku. Siulan yang terhasil daripada mulut aku menunjukkan betapa gembiranya aku dengan maklumat yang aku perolehi daripada Jimin hyung.

Memang tidak boleh dinafikan kehebatan Jimin hyung dalam bidang yang diceburinya. Jimin hyung bukan sahaja seorang pegawai polis yang berkarisma malah seorang yang cepat, tangkas serta amanah dalam menjalankan tugasnya. Itulah yang membuatkan aku sangat menyanjungi Jimin hyung tetapi malangnya Jimin hyung tidak cukup tinggi.

Aku mengambil sebuah yang sudah berhabuk dari dalam almari biru aku. Disapu sedikit permukaan kotak tersebut untuk menghilangkan  habuk. Kotak itu dibuka.

"Tak lama lagi, kotak ni akan kembali ke tangan tuannya kembali" yeap, kotak in adalah milik Jung Eun.

Kotak itu aku tutup dan letakkan kembali dalam almari. Rindu yang bertandang aku hiraukan. Aku kena minta maaf dengan Jung Eun lagipun semua yang berlaku dahulu adalah berpunca dari kebodohan aku sendiri.

Kalaulah aku tidak terpedaya dengan kelicikan Hyomin tentu aku tengah bahagia dengan Jung Eun Sekarang. Mungkin juga, bercinta? Entahlah, aku takut dengan perasaan aku sendiri.

Aku terlalu bodoh kerana percayakan Hyomin dahulu. Aku ibarat ikan yang memakan umpan dan akhirnya berakhir dengan kesedihan. Aku rindukan Jung Eun.

Lebih dari dua tahun aku tidak berjumpa dengan Jung Eun. Perasaan bersalah kerana memalukan Jung Eun satu ketika dahulu masih kukuh di dalam jiwa aku.

Menyesal?? Sudah tentu. Aku akan pastikan Jung Eun menjadi milik aku. Sepenuhnya milik aku. She's mine!

-----------      -------------      __xD

Esok aku akan kembali ke Korea. Jihyuk yang sedang lena di ribaan aku, aku angkat dan  letakkan di atas katil.

Sudah 10 minit aku menunggu. Dia janji dia akan mengambil aku 10 minit yang lalu tapi hasilnya sehingga sekarang aku tidak nampak dia.haih, sudahlah aku masih penat mengemas barangan aku dan Jihyuk semalam.

Tidak lama aku mengambil telefon aku dan mendail nombor dia. Geram kerana dia tidak menepati janji. Siapa sahaja tidak marah bukan kalau seseorang itu tidak menepati janji tanpa alasan ataupun sekurang-kurangnya khabarkan lah dahulu.

"Yeoboseyo, Baekhyun 찌. Where are you?? I'm waiting for you!" Baekhyun langsung tidak bersuara. Ish, benci!!

Ting tong

Aku segera turun ke bawah dan membuka pintu dan tersembullah wajah Byun Baekhyun dengan telefon yang masih di telekapkan di telinganya. Oh ya!! Aku lupa yang aku masih tidak memutuskan panggilan aku dengan Baekhyun. Punat merah aku tekan dan aku kembali mengadap Baekhyun dengan tangan yang disilangkan ke dada.

"You're late!!" Baekhyun menghulurkan one bouquets of flower to me. Cantik. Aku mengambil dan menghidu bunga tersebut. Wangu dan cantik.

"Mian sebab Baek lambat. Jalan sesak" aku hanya menganggukkan kepala aku. Jadi sekarang aku tiada sebab untuk memarahi Baekhyun lagi.

"No, it's okay. It's my fault. Eun tak patut marah Baek tanpa tanya sebab terlebih dahulu."

"Err.... Jihyuk mana?"

[C]LOVE BEGIN +Jjk+Where stories live. Discover now