CHAPTER 11- INFO

14 0 0
                                    


Aku tutup muka aku bila V hyung tarik lengan aku. Semua pandang kami semacam, yela V hyung tarik lengan aku macam seorang namjachingu yang menarik lengan yeojachingu nya.

"Hyung lepaskan tangan Kook. Malu semua orang tengok kita" aku berbicara separuh berbisik.

"Oh, nae nae mianhae" V hyung hanya tersenyum petak. Untung la aku sayang hyung aku ni kalau tak mungkin V hyung sudah berada di hospital akibat penangan aku.

Bila dah sampai di kereta Lamborghini milik aku, aku membantu V hyung meletakkan bagasinya ke dalam bonet. Kemudian,kami terus bertolak ke rumah V hyung.

Apabila sampai di rumah V hyung aku dengan baiknya membantu V hyung mengangkat barangannya. Jam sudah menunjukkan pukul 8.55 malam. Ahli BTS yang lain akan sampai dalam lebih kurang 5 minutes more.

Tepat sekali jangkaan aku, member BTS sampai 5 minit kemudian. Jin hyung membelikan makanan untuk semua meanwhile Jimin hyung membawa sebuah fail berwarna light blue. Fail apa aku tak tahu. Yang lain datang bawa diri kecuali Suga hyung yang bawa bantal. Katanya nak tidur, entahlah.

Bila semua dah ada di ruang tamu rumah V hyung maklumlah, rumah V hyung rumah banglo tiga tingkat dan besar pula tu siap ada kolam renang lagi..... Jin hyung menghidangkan makanan dan kemudian mengambil tempat di sebelah Hobie hyung.

"Okay firstly, Kook dah jumpa Eun right?" Aku sedikit pelik dengan V hyung. How can he know it??

"Macam mana hyung tahu?" Aku betul-betul perlukan jawapan.

"Actually hyung ada berbual sekejap dengan Jung Eun, sebab itu la hyung teka yang kamu dah jumpa dia" penerangan V hyung yang bagi aku agak memeningkan.

"Okay, macam mana hyung boleh berbual dengan Eun?" Pertanyaan itu aku lontarkan kepada V hyung.

"Dah hyung terserempak dengan dia kitaorang berbual la" okay now I'm understand.

"By the way Jung Eun makin cantikla!!" Aku cemburu bila v hyung cakap macam tu. Siapa saja tidak cemburu bila lelaki lain memuji orang yang mereka minati tambahan lagi Jung Eun semakin cantik. Mesti ramai yang mahukan dia sebagai milik mereka.

"Okay now I have something to discuss with you Jeon Jungkook" I got goosebumps when I heard Jimin hyung voice. He look serious and it's scared me a little bit.

"Go on Jimin hyung" now I don't know why I feel nervous.

"Actually ianya bukan nya perbincangan pun tetapi lebih kepada information that I got for you about Jung Eun" maklumat apa yang Jimin hyung dapat agaknya. It must be so important if not he will smiling but now he's not smiling and it's a prove that he's serious right now.

"Maklumat apa yang hyung dapat?" Jimin hyung mula membuka fail light blue di tangannya dan Jimin hyung menarik sehelai kertas.

"Ini adalah maklumat yang hyung dapat tentang Jung Eun, she rent a house dan Kook nak tahu tak apa yang paling menarik?" Bingung aku dengan sikap Jimin hyung. Tahu lah yang dia seorang polis yang terkenal tetapi perlu ke dia buat aku macam ni?? Haih.

"Just tell me hyung!" Jimin hyung cuma ketawa melihat aku mulai bengang dengan sikap dia.

"Kwon Jung Eun beli rumah berdekatan dengan rumah Kook sekarang, just selang lima buah rumah dari rumah Kook" aku dah melompat gembira tetapi aku berhenti bila telinga aku mulai sakit. Sampai hati Jin hyung tarik telinga aku. Telinga aku dia tarik telinga Suga hyung dia tak nak tarik pula.

"Tapi kan Jimin hyung, cepatnya hyung dapat maklumat??" Okay ni aku curious sikit.

"Actually--"

[C]LOVE BEGIN +Jjk+Where stories live. Discover now