Baru sahaja Ashley mahu duduk, tiba-tiba melayang satu kertas yang sudah dironyok dekat kepala dia. Dia ambil dan membacanya.
Jumpa aku dekat stor sebelah ni habis sekolah nanti.
Ashley hanya menggaru-garu kepalanya. Nak ke tak nak? Dia buntu. Dia memandang Adrian. "Awak tau tak siapa yang baling ni"soal Ashley. "Jangan pergi..." budak tu cakap tanpa pandang dia. Dia betul-betul tumpu kat depan.
Haihh, dahlah muka innocence. Muka dia redup je mata memandang. Mata dia taklah sepet tapi taklah bundar sangat. Hidung dia sedang-sedang. Tak penyek tak mancung sangat. Bibir dia munggil pulak tu. Kulit dia sawo matang. Badan dia pulak though. Takdelah besar pun. Tinggi tak taulah pulak. Sebab dia duduk. Senang kata, memang ciri-ciri lelaki idamanlah.
Eh, merepek pulak. "Awak... kongsi buku boleh. Saya tak dapat buku lagi" soal Ashley. Budak tu masih fokus dan mengangguk.
Lupa pulak nak mention rambut dia. Rambut dia taklah macam artis korea pun tapi kemaslah. Lagi menampakkan dia innocence. Owwww, eh menggatal lagi. Fokus, Ashley, fokus.
🔪🔪🔪
Ashley dengar cakap budak tu. Dia tidak pergi pun stor tu dan terus pulang ke rumah. Dari jauh, 3S hanya melihat Ashley pulang dengan perasaan geram. "Takpe... kau masih baru. Lepas ni. Tengoklah nasib kau. Dah, geng. Gerak balik rumah" Kata Mark geram.
🔪🔪🔪
Adrian melihat semua gambar kecurian ketiga-tiga benda tu. Wujud rupanya. Patutlah diorang curi. Benda alah tu kalau dijual cecah 100 juta. Cis, pandai eh orang jahat zaman sekarang. Adrian menyimpan semula gambar-gambar tu dalam fail.
Dia keluar dari bilik sambil membawa hoodie. Dia dah pastikan fail tu disimpan elok-elok. Iaitu dalam dinding. Dia ada satu tempat rahsia. Siap ada code. Tapi tempat tu ditutupi oleh sebuah gambar.
"Ad nak pergi mana malam-malam buta ni" soal Maknya. Oh belom bagitau kan nama mak dia. Nama mak dia ni unik sikit, Eva. "Pergi ambil udara malam jap. Stress tadi" Adrian senyum sambil memakai kasutnya. Miss Spy datang ke sisinya. "Meow duduk rumah eh. Jaga. Kalau ada penceroboh bagitau aku tau". Adrian menggosok kepala Miss Spy sebelum beredar.
YOU ARE READING
© | 𝙋𝙀𝙍𝙄𝙎𝙄𝙆
ActionAku selalu dibuli... " Weh, bagi duit belanja kau". Tapi, walau macam mana pun.. aku tak boleh tunjuk siapa diri aku. "Hai, nama saya Ashley". Kini, tambah lagi seorang mangsa. Kenapa, orang suka buli orang lemah. " wah, banyaknya duit. Bagi ah...