_16_

4.3K 279 0
                                    

"Mana abang Nash ni..kata suruh tunggu kat airport" rungut Aurora. "Tunggu jelah.." marah Aura. "Urmm adik ni Aurora dan Aura ke?" Muncul seorang lelaki berpakaian serba hitam mendekati mereka berdua.

Aura dan Aurora mengangguk. "Owh, abang Nash busy. Dia suruh Aura dan Aurora tinggal rumah abang dulu, jom" Robert berhati-hati. Almaklumlah muka dia nampak macam remaja. Walaupun dah 40 lebih.

"Jap.. abang ni siapa??" Soal Aura. "Abang kawan abang Nash. Dah jom..jom mesti penat kan" walaupun diorang agak ragu-ragu.. diorang ikut je. Mungkin abang Nash busy sangat kot sampai tak sempat nak bagitau diorang yang orang lain tolong ambilkan.

Robert dah senyum sinis tanpa diorang sedar. Mangsa dah masuk perangkap. Mentah. Tak langsung macam abang kau.

🔪🔪🔪

Adrian masih duduk di rumah Ashley. Dia membelek phonenya. Tiba-tiba dapat satu mesej. Dia membuka dan...

" adik-adik kau dan Nash dalam bahaya kalau kau dan Bos Leo tak pulangkan 3 barang yang Bos Leo curi malam tadi".

Adrian terkedu. Tanpa ucap selamat tinggal kat Ashley, terus dia lari pergi ke rumah Nash. "Abang Nash takde?? Jadi mesej tadi tu betul?" Dia ternampak nota kecil.

"Ambil Aura dan Aurora esok kat airport !"

Ja..jadii... Dia terus menghidupkan motornya.. asal tak hidup ni. Arghh.. terus dia berlari ke rumah Bos Leo.. biarlah hujan ribut macam mana pun.

"Ad, kenapa macam baru habis kena kejar ngan hantu je?" Soal Bos Leo. "Diorang culik Abang Nash dan adik-adik Ad sebagai tebusan" Bos Leo terkejut.. "dia tulis.. dalam 3 hari ni tak pulangkan 3 benda tu. Dia bunuh diorang" sambung Adrian.

"Cepatnya diorang bertindak. Esok kita pergi jugak.. harini kita sediakan peralatan"

© | 𝙋𝙀𝙍𝙄𝙎𝙄𝙆Where stories live. Discover now