"Ni barang kau... lepaskan diorang" balas Adrian lalu membuka beg itu. Robert senyum sinis dan meangarahkan orangnya membuka bilik itu. Setiap sorang pegang sorang.
"Datang sini bagi aku" Arah Robert. "Aku kata lepaskan diorang dulu!" Marah Adrian. Robert membuat muka menyampah dan melepaskan diorang... Nash mendekatinya. "Bawa diorang keluar.. selamatkan diorang dulu" bisik Adrian.
Nash angguk faham membawa diorang keluar dengan segera.
"Kau nak aku serahkan barang ni?" Soalnya dengan kerek. "Takkanlah senang-senangkan aku nak bagi kau camtu je. Aku dah bunuh ramai orang kot untuk dapatkan benda tak berguna ni. Benda macam nilah yang ajar aku jadi pembunuh.."lalu Adrian menembak seorang orang Robert.
"Bagi jelah cepat!" Marah Robert. "Kau nak.. huh?! Ambiklah.." lalu dia meniup serbuk permata itu dan ia berterbangan. Dia membaling kunci emas itu ke dalam api yang tengah membara tu dan akhinya dia baling bunga silver itu ke dalam api itu juga.
"Ambiklah.. ambik!!!" Tengking Adrian. Terus Robert mengarah orangnya menyerang Adrian dan Leo.
Adrian dan Leo mula menembak. Dia tak perasan yang Robert tengah dekat belakang dia.. semua orang-orang Robert dah mati kecuali Robert tapi diorang tak perasan pun Robert kat mana.
Leo memusing belakang dan nampak Robert mengacukan pistol ke arah Adrian. Pada waktu itu juga.. polis-polis itu masuk.
"Letakkan senjata kamu!!" Robert menjatuhkan pistolnya. Dia mengangkat tangan. Terus Adrian pusing belakang.
"Adrian... dia tengah takde senjata tu" bisik Leo tiba-tiba Robert gelak. Terus dia mengeluarkan pistol di belakangnya dan tembak tepat di dada Adrian.
Perit.. perit dia lagi perit dari tikaman tu.
Dia mengacukan pistol ke arah Robert sambil memegang dada dia. "Adrian.. fikir dulu sebelum tembak" kata Robert. Terus dia mengalihkan pistol ke muka Leo. "Kau.. Kau yang ajar aku membunuh. Kau yang buat hidup aku sengsara!!" Tengking adrian kat Leo, bosnya.
Semua polis tergamam. Adrian mula menekan pistol dan.. cepat-cepat dia mengalihkan kat kepala Robert. Robert jatuh ke belakang dan mungkin dah mati.
YOU ARE READING
© | 𝙋𝙀𝙍𝙄𝙎𝙄𝙆
ActionAku selalu dibuli... " Weh, bagi duit belanja kau". Tapi, walau macam mana pun.. aku tak boleh tunjuk siapa diri aku. "Hai, nama saya Ashley". Kini, tambah lagi seorang mangsa. Kenapa, orang suka buli orang lemah. " wah, banyaknya duit. Bagi ah...