_10_

5K 317 2
                                    

"Kau ada baju lebih tak?" Soal Adrian. Ashley hanya menggeleng. "Nak balik rumah tukar baju pun tak boleh... takkan nak cover je sepanjang jalan. Urm.. kau ambiklah dulu jacket aku" lalu Adrian menyerahkan jacketnya kepada Ashley. "Periksa nanti aku cakaplah kau balik sakit. Tak payahlah datang sekolah harini. OK?" Adrian menepuk belakang Ashley lalu keluar dan menuju ke kelas. Dahlah ujian mathematic lepas ni.

Owh... Ad. Caring gak kau eh? Ni yang buat aku makin susah untuk lupakan kau.

🔪🔪🔪

Masa ujian... cikgu mulalah tengok sorang sorang punya kertas. Adrian tengah termenung dan meja dia diketuk cikgu. Dia terkejut lalu menarik leher cikgu itu dan mengunci dengan lengannya.

Satu kelas memandang dia pelik. Mana taknya. Kau tetibe cekik cikgu apasal? Cari nahas ah tu.

Dia terus melepaskan lengannya dan sambung buat ujian itu.

🔪🔪🔪

Habis ujian, Adrian ke bilik guru. Almaklumlah cikgu disiplin a.k.a cikgu yang baru dia cekik tadi ada. Dia terus minta cikgu tu untuk keizinan pulang. "Nak balik? Sakit? Ah Pergi jelah. Jangan cekik cikgu lagi..." terus cikgu disiplin tu lari keluar.

Tak sengajalah cikgu. Tapi bagus jugak kan. Dia jalan keluar dari sekolah.

"Adrian!!"panggil seseorang. Adrian menoleh... budak ni... cam kenal je. Waittt!!!! Ye ah. Ashley! Potong rambut!!!


© | 𝙋𝙀𝙍𝙄𝙎𝙄𝙆Where stories live. Discover now