Adrian memasuki kedai top up. Kredit dah habis nak call bos camne, kan. Ok settle. "Bos...". "Pergi kedai bantal kekabu yang dekat...".
"Bantal warna hijau takde corak". Penjual bantal tu seperti faham dan memberinya dengan sepantas kilat. "Ni cuma bapak dia. Anak-anak dia ada di kedai cupcake di seberang sana" kata penjual kedai tersebut dengan tegas. Adrian mengangguk faham dan terus menaiki motornya.
Setibanya di kedai cupcake, "kek cawan biru tiada pewarna" seperti perlakuan penjual bantal tadi, tindakan penjual tadi pun sama. " Banyak manik dalam ni" Adrian mengambilnya dan terus pulang ke rumah.
Dia mengoyakkan bantal itu dan keluarkan pistol. Dia menembak pistol tu untuk memastikan pistol tu berfungsi. Ok, settle. Sekarang cupcake. Dia mengoyakkan kesemua cupcake tu. Setiap cupcake tu ada 6 peluru. Jadi semua peluru ada 120. Ok settle. Simpan dalam tempat rahsia dan cupcake tu dia habiskan. Laparlah pulak.
🔪🔪🔪
"Woi, Bengap!!!" Jerit Mark. Menyirapnya. Boleh tak korang semua berambus. Berambus dari hidup aku! "Kenapa? Korang takde pun suruh aku buat kerja sekolah korang?" Soal Adrian menyampah. Mark senyum sinis dan memalingkan mukanya.
"Kau lupa eh kau ni bank kitaorang? Duit belanja kau ah. Apa lagi" jerkah Mark. Adrian menarik nafas dalam sedalamnya dan hembuskannya. Geram. Dia mengeluarkan duitnya."8 ringgit?? Mana cukup.. mesti kau sorokkan lagi kan?" Marah David. "Aku tak tipu. Tu je duit aku yang tinggal minggu ni". Jawab Adrian. Bukan sebab takut. Tapi sebab me.nyam.pah.
"Ahh, tak kesahlah. Thanks for this sh*t. Hahahahha" Mark mencium duit tu dan pergi bersama gengnya. Adrian hanya mencebik.
🔪🔪🔪
Pelajaran sivik...
"Okay, sekarang cikgu nak kamu beritahu kisah paling sedih yang kamu pernah rasa. Setiap orang perlu ke depan untuk bercerita". Kata Cikgu Mar. Ada yang cerita yang dia putus cinta dengan kekasihnya. Ada yang cerita yang ibu bapanya bercerailah.. tetapi tiada lagi yang menceritan ibu bapa mereka meninggal.
YOU ARE READING
© | 𝙋𝙀𝙍𝙄𝙎𝙄𝙆
ActionAku selalu dibuli... " Weh, bagi duit belanja kau". Tapi, walau macam mana pun.. aku tak boleh tunjuk siapa diri aku. "Hai, nama saya Ashley". Kini, tambah lagi seorang mangsa. Kenapa, orang suka buli orang lemah. " wah, banyaknya duit. Bagi ah...