En. Razak: "Mawar, kita akan berpindah ke Selangor kerana papa kena transfer bekerja di sana."
Mawar: "Tapi, Mawar taknak pindahlah. Mawar ade ramai kawan kat sini. And one more, tempat tu best ke mcm kt sini? "
En. Razak: "Mawar! Jgn bgi papa excuse lgi boleh tk? Now, papa nk Mawar kemaskn brg cepat. Lusa kita bertolak!"
Mawar: *mendengus*
<<skip>>
Miss Lim membawa Mawar ke kelas 1 Natrium. Mawar melangkah malas mengikuti guru itu. Miss Lim berhenti di hadapan satu kelas. Dalam jangkaan Mawar, itu mesti kelasnya. Guru itu mengetuk pintu kelas dgn perlahan dan dgn sekilas seluruh kelas mula memberi perhatian kepadanya.
Miss Lim: "Good afternoon, class. Harini awak semua akn dpt classmate yg bru. Saya harap awak semua jgn buli dia ke apa. Okay Mawar, awak boleh msuk skrg."
Mawar melangkah malas masuk ke dlm kelas. Dia berhenti buat seketika di hadapan kelas
Mawar://Mana pulak aku nk duduk ni. Sume tempat penuh. Aduh!// *menarik nafas perlahan*
Afiq: "Hai. Apa kata awak duduk sebelah Syafiq. Tempat duduk sebelah dia sentiasa kosong, kan syafiq?"
Mereka ketawa sambil menyiku Syafiq. Syafiq hanya tertunduk malu. Mawar hanya menjeling mereka lantas berjalan ke tempat duduk belakang sekali. Mawar duduk dan hanya memandang ke luar tingkap.Asyiqin: "Dia mmg mcm tu ke? Sombong do! Pikir lawa ke buat muka mcm tu?! Huh!"
Irina: "Eh, rilek lah Asyiqin. Kau ni. Dia tk biasa lagi la tu. Aku nk pergi berkenalan dgn dia la."
Irina: "Hai!! I Irina. Boleh tk I nk thu nama you apa?"
Mawar:*senyum* //dia ni ikhlas ke nk berkwn dgn aku?// "Em, hai irina. Nama I Mawar. Sorry lah, I tk tegur ke apa, I segan je."
Irina: "Eh, you tk perlu malu² lah, anggap je kitaorg sume mcm your family, okay?"
Mawar:*mengangguk lantas senyum* "em, irina.. boleh tak kita rehat together? I tkde kwn sgt la kat sini."
Irina: "Eh, of course you can! I'm really happy hear that!! "
YOU ARE READING
143, Abg Senior #wattys2017
RandomMawar Alisya merupakan anak bongsu daripada dua orang adik beradik. Abangnya bernama Ryan Haiqal. Mawar seorang gadis yang ceria namun kurang berinteraksi dengan lelaki. Tetapi dia pernah mempunyai rakan sepermainan ketika kecil namun terpaksa berpi...