Chap. 6

180 13 0
                                    

Mawar sekadar berbual kosong dengan Dayini di kantin. Kadang-kadang kedengaran gelak tawa mereka. Irina yang baru sampai di kantin, terus melangkah laju ke arah mereka, sambil memegang satu tupperware yang berisi cupcake. Cadangnya, dia ingin memberi cupcake itu ke Kimi, Raja, Nish dan Khai, mana lah tahu boleh merapatkan lagi hubungan Mawar dengan Khai. Dia duduk di sebelah Mawar lalu memandang Mawar dan Dayini dengan senyuman yang terukir di bibirnya.

Irina: " Mawar, nanti kan lepas budak lelaki habis solat Jumaat, kita pergi jumpa Kimi dengan Khai, boleh?

Mawar: " Nak buat apa jumpa dorang?" dahinya dikerutkan.

Irina: " I nak bagi dorang cupcake je hehe.. nanti Dayini pun teman kitaorang sekali eh.."

Dayini sekadar mengangguk lantas tersenyum manakala Mawar mula berasa berdebar.

<<skip>>

Irina: " Yow Kimi!" jerit Irina memanggil Kimi.

Kimi: " Yow Irina. Hehe cupcake mana cupcake?" *menadah tangannya sambil membuat muka comel*

Irina senyum lantas membuka bekas tupperware nya lalu disuakan ke Kimi.

Irina: " Ha ambik la, banyak mana yang kau nak"

Kimi: " Yeyeahh! Kenyang perut aku MUAHAHAHA" *tangannya mengambil 5 cupcake*

Mawar: " Ni you mencekik ke macam mana? Banyak sangat ambik"

Kimi: " Eh eh dah Irina suruh ambik je, I ambik la. You jealous eh..." *melirik mata Mawar sambil mengangkat keningnya, senyumannya disiniskan*

Mata Mawar pandang atas, tangannya di atas bahu menandakan Perasan. Punya. Mamat.

Irina dan Dayini menggeleng memandang Mawar dan Kimi. Mereka sangat arif dengan perangai Kimi dan Mawar; pantang berjumpa, asyik nak bergaduh je. Irina menarik perlahan tangan Mawar kerana mereka perlu bergegas mencari Khai sebelum bacaan yasin di surau sekolah. Mereka mencari Khai di hadapan foyer. BINGO! Khai sedang berborak dengan Raja. Irina mengeluarkan beberapa biji cupcake dari tupperwarenya lalu disuakan ke Mawar. Mawar berkerut tanda tidak faham dengan tindakan Irina itu.

Irina: " You pergi lah bagi cupcake ni kat Khai."

Mawar: " Kenapa i pulak? Hish, I segan lah" kata Mawar, matanya dibulatkan.

Irina: " Ini lah peluang you untuk jumpa Khai. Pergilah bagi dia eh.." pujuk Irina.

Mawar menarik nafas perlahan. Dia memandang Khai yang sedang bergelak ketawa dengan kawan- kawannya tetapi tawanya terhenti apabila dia ternampak Mawar. Senyuman dihadiahkan kepada Mawar. Mawar membalas senyuman itu lalu memanggil Khai. Khai memberitahu Raja bahawa dia perlu berjumpa seseorang. Raja sangat faham lah, seseorang itu tidak lain tidak bukan Mawar. Irina dan Dayini tersenyum melihat adegan itu.

Mawar: " Er, hai Khai"

Khai: " Hai Mawar! Kenapa ni? Ada masalah ke? " tanya Khai tanda mengambil berat.

Mawar: " Tak.. tak.... Mawar..n..nak" // Hish pahal aku gagap pulak ni// getus hati Mawar.

Khai: " Hahaha Mawar... tarik nafas dulu... bila dah tenang bru cakap okay?" kata Khai sambil merenung mata Mawar.

Mawar: // Dia ni pahe dok renung mata cheq, nak je cheq lari// " Em, macam ni, Irina suruh Mawar bagi kan cupcake ni dekat abg." *cupcake itu disuakan ke Khai*

Khai: " Nanti cakap dekat dia thank you, okay?" *senyum memandang Mawar*

Mawar: " Em okay, bye" *terus melangkah ke arah Irina dan Dayini*

Khai: " Em b.." // Haih, tak sempat cakap bye lagi. Lajunya jalan. Mawar, please pandang I kejap... kejap je..//

Mawar berbual dengan Irina dan Dayini. Matanya memandang Khai lantas tersenyum. Khai sudah menjerit kegembiraan di dalam hatinya. // Dia pandang aku! Haih happy naa dibuatnya//

. . .

.

.

Hello readers! I'm so sorry because this part are so bored. I takde idea sangat- sangat sekarang ni. Ouh ya, I tak pasti dapat update lagi mulai lusa sebab dah mula sesi persekolahan and mesti lah i penat :') Tapi i akan cuba usaha lagi, okay? Jangan lupa vote kalau nak i update laju- laju, okay? :) #MawarKhai

143, Abg Senior #wattys2017Where stories live. Discover now