Beep...beep
Mawar sudah terlantar di hospital. Mereka memandang dia dengan pandangan penuh simpati.
"Patutnya aku teman dia weh, kalau tak, takdanya jadi macam ni. Ni semuanya salah aku. Aku dah dapat rasa ada something wrong but why i don't choose to stay with her" kesal Irina. Raja memandang wajah Irina yang mula kemerahan menahan tangisan. "Don't blame yourself. Kita tak tahu semua ni akan jadi Irina, just pray the best for her." pujuk Raja. Eventhough dia tak terlalu rapat dengan Mawar tetapi Mawar tetap kawan baiknya. Dia mula terfikir dengan keadaan Khai sekarang, dia mesti terkejut. Raja mengeluh perlahan.
Keluhan aku terhenti apabila terdengar bunyi selakan pintu. "Eh, Khai" Sekelip mata semua mula fokus memandang Khai. Khai berjalan perlahan sambil memandang Mawar dengan pandangan yang sukar ditafsir. Irina dengan Raja memandang muka sesama sendiri. Kasihan tapi apa boleh buat? Perkara sudah pun berlaku. Dia menggosok belakang badan Khai seakan menyalurkan kekuatan.
"Dia takkan tinggalkan aku, kan? Dia akan bangun, kan?" kata Khai perlahan. Mereka berdua terdiam. Tidak tahu mahu memberi respon. Raja menggenggam perlahan bahu Khai. "Kita kena kuat, Mawar perlukan sokongan dari kita semua" pujuk Raja. Air mata mula mengalir perlahan.
Khai memandang Mawar dengan pandangan sayu. "Bangunlah Lisya.... Lisya nak tinggalkan Iz ke.." rintih Khai dalam hati. Dia tidak mahu terlalu menunjukkan kesedihannya di hadapan kawan-kawannya. Tidak mahu menambahkan kesedihan yang sudah sedia ada. Dia kena kuat demi Mawar.
Beep... beep
Semua mula fokus memandang Mawar. Hati berdetak dengan laju. Mereka melihat Mawar seakan sukar bernafas. Mereka mula cuak. "Mawar! No no please don't do this...." Mata air Khai mengalir laju, tangannya meggenggam tangan Mawar berharap untuk dia membukakan matanya. Raja berlari keluar untuk memanggil doktor, keadaan Mawar semakin kritikal.
Doktor cuba sedaya upaya untuk membantu Mawar tapi ternyata gagal. Khai sudah terjatuh terduduk merintih kehilangan orang yang dia sayang. Keadaan mula menjadi hiba. yang hanya kedengaran adalah suara tangisan.
"All deaths are sudden, no matter how gradual the dying may be"
TBC
Hello readers. After almost two years i left this story hanging. A lot of things happen until i lost strengths and now I'm slowly healing. May Allah protect me at all costs, aamin. So how are you guys? I hope you guys always happy! I want you guys to remember one thing, protect your heart no matter what happen, once it breaks, things won't be same anymore. Alright, back to this story again, I hope you guys enjoy until end!
YOU ARE READING
143, Abg Senior #wattys2017
RandomMawar Alisya merupakan anak bongsu daripada dua orang adik beradik. Abangnya bernama Ryan Haiqal. Mawar seorang gadis yang ceria namun kurang berinteraksi dengan lelaki. Tetapi dia pernah mempunyai rakan sepermainan ketika kecil namun terpaksa berpi...