Setelah seminggu bersekolah disitu, Mawar mula selesa dan mesra bergaul dgn rakan baharunya. Ketukan perlahan dipintu kelas menarik perhatian seisi kelas 1 Natrium lalu kelas yg bising mcm Pasar Raya Chow Kit mula senyap.
??: "Saya nk berjumpa dgn ahli rumah sukan Beta (biru)"
Mawar sdg kusyuk membaca buku langsung tidak sedar akn pengumuman tersebut. Irina dgn pantas bngun dan memanggil Mawar utk pantas ke luar kelas.
Irina: *menjerit* "Mawar!!"
Mawar: *berkerut kening* "nk apa?"
Irina: "you rumah sukan Beta kan, so sini la"
Mawar mengeluh perlahan lalu melangkah malas ke sebelah Irina.
??: "Okay mcm ni, kitaorg nk cri beberapa org utk menyertai perbarisan so you guys interested?"
Irina: "Hm tknk laa.. panas do.. you nk join ke Mawar?"
Mawar: *termenung* sambil merenung salah sorg dri pelajar lelaki itu. Dgn pantas dia menjwab "Boleh tk I nk join?"
??: "Eh bole sgt!!" Nama you sapa? Tak pernh nmpk pon, I guess you must new student, am I right?"
Mawar: "Yes, I am. Nama I Mawar Alisya binti Razak."
Salah sorg dri lelaki itu dgn pantas menulis nama Mawar di sehelai kertas.
Kimi: Thanks because you join. Nanti you dgr announcement tau and by the way my name is Haziq Hakimi and you can call me Kimi and this is my friend, Khai. Nice to meet you"
Mawar hanya tersenyum lalu memandang lelaki disebelah Kimi.
Mawar: //Knp aku tk boleh berhenti pandang dia ni. Dia senyum tu.. ya allah, lemah semangat do//
Lantas Mawar sedar dri lamunan lalu pipi dia mula merah kerana senyuman Khai membuat dia tidak keruan.
Mawar: "I guess I kena masuk kelas dulu. Nice to meet both of you. Bye." *tunduk*
KimKhai: Bye *senyum*
Mawar kembali duduk di tempat duduk lalu sambung membaca novel. Irina dgn pantas ketuk mejanya dgn kuat.
Mawar: "Oii kenapa Khai hensem sgt!!!" *terkejut dan matanya membulat* //astaga! aku melatah nama dia plk tdi. Aduh, jatuh imej lah mcm ni//
Irina memandang Mawar lalu mencubit pipi Mawar.
Irina: "You suka lelaki tadi eh... " *ketawa terbahak-bahak*
Mawar: "Eh you ni, mana ade! Merepek je keje. Dari I layan you, baik I baca novel ni"
Irina: "Malu la tu. Elehh, dalam hati ade taman. Dalam taman ade bunga. Dalam bunga ade kumbang. Dalam kumbang ade......"
Irina mencuit hidung Mawar seraya ketawa. Mawar mendegus lantas berkata
Mawar: "Dalam kumbang ada penumbuk I! So, sebelum penumbuk I melayang cantik kat muka you, baik you jgn kacau I nk baca buku" *geram*
Irina: "Lariii. Ade org nk mengamuk!! HAHAHAHAH" *berlari ke tempat duduknya*
Mawar hanya menggeleng kepala lalu menyambung pembacaannya yg tergendala tadi.
YOU ARE READING
143, Abg Senior #wattys2017
RandomMawar Alisya merupakan anak bongsu daripada dua orang adik beradik. Abangnya bernama Ryan Haiqal. Mawar seorang gadis yang ceria namun kurang berinteraksi dengan lelaki. Tetapi dia pernah mempunyai rakan sepermainan ketika kecil namun terpaksa berpi...