FIGYELEM, erősen spoileres, szóval, ha esetleg nem olvastad a történetet, de tervben van, akkor ezt most még hagyd ki! ;)
ALAPÖTLET
A történet egésze visszavezethető néhány mondatra, mely John O'Farrel: A férj, aki elfelejtette a feleségét c. könyvének 1. fejezetében szerepel.
"A [...] találkozás azt juttatta eszembe, hogy talán meghaltam, és éppen a mennyország felé tartok. Persze ez nem túl valószínű; Isten humora nem lehet annyira fanyar, hogy a holtakat a londoni metrón szállítsa a mennybe, csúcsforgalom idején."
Annyira megfogott ez a néhány sor, hogy azonnal kattogni kezdtek kifejlődőben lévő irodalmi fogaskerekeim. Megszületett a Rendező, majd az emlékek nélküli lélek, és nagyjából körvonalazódott előttem a történet. Természetesen messze nem az a történet, amivé végül a Lélekvasút vált.
Az első változatok sajnos elvesztek vagy legalábbis nagyon jól elrejtőztek. Annyi bizonyos, mivel épp egy olyan könyv olvasása után kezdtem bele a Férj-sztorijába, ahol már megint a titokzatos rosszfiút választotta a főhősnő (számomra értelmetlen indokkal) a legjobb kicsivel-több-mint-barát szomszéd srác helyett, Főnök és Nastia között kicsit többet akartam sejtetni, hogy aztán jöjjön a fordulat és a szíve mégis Hugo felé húzza majd (természetesen, akkor még Hugo is kicsit máshogy nézett ki). Amikor azonban azokhoz a részekhez értem, egyszerűen gyerekesnek éreztem az egészet, így ez kimaradt. Emiatt sokat változott Főnök karaktere (is).
Az első változatok 2015 decemberében születtek, amiket ugyan közzétettem a blogomon, de siralmasan vázlatosak voltak. Fél évvel később javítgattam rajtuk valamit, majd idén január-február körül elkezdtem ismét kiegészítgetni.
Adatok szintjén ez így nézett ki:
Eredeti - kb 15 000 szó, 30 oldal
Javított - kb 24 000 szó, 62 oldal
SZEREPLŐK ( főleg nevek eredete - mert tudni kell rólam, hogy én egy menthetetlen névbolond vagyok)
Hugo - Hugo karakterét külsőleg Gusról mintáztam a Szerelem Harley Davidsonon érkezik első feléből, amiben a Rendőrakadémiából is ismert Steve Guttenberg (Mahoney) játszotta Gust (persze Hugo fiatalabb, mint Gus). A törékeny Nastia mellé szerettem volna valamiféle ellenpólusként a hallgatag és nagydarab Hugot.
Nastia - A név az Öt menyasszony c. orosz vígjátékból(!) származik. A haját és a ruháját is ebből a filmből vettem, habár Nastia a következő generáció tagja. Amikor először lépett be a folyosóra, azért érezte, hogy fuldoklik, mert túl kevés vízzel/víz nélkül próbálta bevenni az altatókat. Ezért is élhette túl.
Aljosha - Nastia férjének a neve is a fentebb említett filmből ered, ahol is a főszereplőt Lesha Kaverinnek hívják, azaz Alekszejnek, aminek a becézése az Aljosha és imádom XD Őt a Vámpírakadémiából talán jobban ismert Danila Kozlovsky játssza, csak itt még rövid volt a haja és sokkal aranyosabb is volt. (Az utóbb említett filmet is csak miatta néztem meg.)
Evans - bizonyára az angol nevek közt rutinosabban mozgóknak már feltűnt, hogy valami nem egészen stimmel ezzel a névvel. Pontosan! Az az 's' a végén azt mutatja, hogy ez bizony egy vezetéknév. Az, hogy egy utónévszótárból hogyan sikerült ennek a srácnak kihalásznia egy vezetéknevet, az még erősen spoileres, ugyanis az lesz a Mellékvágányok egyik csavarja. (Ezért is nem javítottam anno, mikor észrevettem ;) )
Sariel - az eredeti verzióban Uriel volt, aki fényt hoz az emberek közé, legalábbis a feladatai közül ezt választottam ki, mikor döntöttem Főnök igazi neve felől. Valamint azt találtam róla, hogy a zsidó mitológiában ő őrzi a Pokol kulcsát. Mikor ahhoz a részhez értem az átnézésnél, ahol felfedi magát, ismét utána kellett olvasnom, hogy miért is őt választottam, mert addigra teljesen elfelejtettem. Olvasgattam még az arkangyalok leírásai közt és váratlanul ráakadtam Sarielre. Sarielről sok egészen ellentmondásos dolgot találtam. A Wikipédia szerint: "Az útmutatás, de a halál jóindulatú angyalának is tartják, a lelkekért és a Mennyország rendjéért felel, valamint a bűnösök büntetéséről is ő gondoskodik. Neve apokrif iratokból ismert, a Bibliában nem található [..]".
YOU ARE READING
Lélekvasút
FantasyEgy magányos, emlékek nélküli lélek halovány fénye világítja meg a végtelennek tűnő alagút falait. Válaszok és kiút után kutatva észre se veszi a rá leselkedő veszélyt. Életét, illetve lelkét épp az utolsó pillanatban menti meg egy különleges idege...