>03<

24 6 0
                                    

Keesokkan harinya,suasana di bilik aku sungguh sunyi.Tiba-tiba ada seseorang memanggil-manggil namaku dan menyuruh aku turun untuk sarapan pagi. "suara yang memanggil-manggil namaku itu mcam ku kenal".Kata aku dalam hati.Aku sungguh terkejut kerana tiada seorang pun yang tinggal dengan aku.Aku cepat-cepat mengemas tempat tidurku dan turun untuk melihat siapakah orang yang memanggil-manggil namaku.Aku turun dari tangga dengan senyap.Rupa-rupanya orang yang memanggil namaku itu ialah omma.Bila lagi omma sampai kat sini?Kata aku dengan nada yang lembut.Baru jak tadi omma sampai kat sini.Jawap omma.Kenapa omma tak bagitahu aku yang omma nak datang sini?Salahkah omma datang tanpa bagitahu kamu dulu?Tidak salah omma.Tapi saya rasa bersalah,kerana bukan saya yang menjemput omma masuk.Jawap aku.Dahlah,sarapan cepat.Sesudah aku sarapan,aku terus jalan untuk pergi ke sekolah.Sebelum aku pergi ke sekolah,aku sempat lagi memeluk omma tersayang aku.Take Care beloved child omma.Okey!bye omma.Tiba di sekolah,aku terus menuju ke kelas untuk berjumpa dengan sahabat baikku,Eun Na.Good morning Eun Na,Good morning Myung Soo and Good morning Jackson.Good morning too Hye Neul.Mereka menyambut salam aku dengan muka yang agak pelik.Apa yang membuat kamu begitu gembira sekali Hye Neul?Tadi omma aku datang rumah,aku gembira sekali kerana aku sempat memeluk omma aku.Sebelum ni aku tidak pernah mendapat pelukan yang sehangat itu.Jawap aku dengan muka yang paling gembira.Oh patutlh kau lain macam ini hari.Aku rindu omma aku,tapi mereka terlampau sibuk dengan kerja mereka.Sampai tiada masa untuk aku.Kata Eun Na.Sekali-sekala lah minta omma kau datang rumah kau.Baru Eun Na nak berkata.Tiba-tiba seorang Cikgu masuk ke kelas kami dan datang memberitahu yang Cikgu Chanyeol tidak dapat masuk ke dalam kelas dan Cikgu itu yang akan mengantikan tempat Cikgu Chanyeol.Selesai pegumuman itu,mulalh pembelajaran.Selesai pembelajaran itu,aku terus balik ke rumah untuk melihat jika omma masih di rumah aku.Aku melihat omma dah takda di rumah aku.Aku terus menelepon omma.Omma dah sampai rumah?Kata aku.Dah,omma dah sampai rumah.Kata omma.Aku mengeluh pendek.Syukur,okeylah omma itu jak Hye Neul nak kata.Bye omma.Hye Neul sayang omma.Okey bye.Omma pun sayang Hye Neul jugak.Selepas percakapan dah habis.Aku terus menamatkan panggilan.







Arh..Ni cer panjang sikit.Sory kalau salah² english dia..Sebab aku hnya pndai english sikit².

Last Man In My LifeWhere stories live. Discover now