>09<

16 6 0
                                    

Hari ini ialah hari persekolahan.Aku terasa begitu malas nak pergi ke sekolah.Secara paksa aku kena juga pergi ke sekolah.Aku bangun dari tilamku dan terus masuk ke dalam bilik mandi.Setelah siap mandi aku terus bersiap.Aku turun ke bawah dan terus menaiki kereta untuk ke sekolah.Tiba di sekolah aku terus berjalan menuju ke kelas.Aku masuk ke dalam kelas dan melihat di sekeliling belum ada satu pelajar pun di dalam kelas.Aku mengambil tempat duduk aku dan terus duduk.Kelas itu sungguh sunyi sehingga menyebabkan aku berasa seram.Aku duduk diam-diam untuk menunggu sahabat-sahabat aku datang.Dari jauh lagi aku,terdengar bunyi tapak kaki seseorang berjalan menuju ke kelas.Bunyi tapak kaki itu semakin dekat dan semakin menyeramkan kerana tiada sesiapa pun aku nampak berada di sekolah tadi.Aku memejamkan mata kerana ketakutan.Aku tidak pernah rasa seram begini.Selalunya aku datang awal,aku tak pernah takut pun seorang-seorang di dalam suasana yang sunyi begini..Tapi kali ini aku tak tahu kenapa tiba-tiba datang perasaan takut aku.Aku membuka mata perlahan-lahan untuk melihat siapakah orang itu.Rupa-rupanya orang itu ialah Jackson.Aku menghembuskan nafas.Lega bila tau itu Jackson.Ingatkan hantu.

Hye Neul dah sihatkah?Kata Jackson.

Dah,tapi aku rasa badan aku sedikit lemah.Jawap aku dengan suara yang paling perlahan.

Kenapa nak datang sekolah kalau belum sihat?Nanti kau jatuh pengsan lagi.Aku juga susah(Saya xda suruh kau kesah tentang sa pun 😝)

Last Man In My LifeWhere stories live. Discover now