PART 13

294 32 11
                                    


'Sikit lagi!Sikit lagi!'

Alvin bertungkus lumus membuka ikatan tali ditangannya menggunakan mancis yang dia dapat dari meja itu.Habis berpeluh-peluh satu badannya.Bibirnya sudah terasa begitu pedih sekali.

*Cak!*

'Finally!'

Cepat-cepat Alvin meleraikan ikatan tangan dan kakinya.Dan dia menyentuh bibirnya yang terasa pedih dan tidak dapat dibuka itu.

'Weird.Tiada pita pelekat pun di mulut saya.Kenapa saya masih nda dapat buka mulut ni??What..what happened to my mouth??Apa benda ni yang melekit kering??Gam??'

Alvin cuba membuka bibirnya lagi,tapi dia semakin merasa sakit.

'Aargghhh!!'

Alvin mencapai botol air diatas meja sudut stor yang kelihatannya sudah agak kabut itu.Dia mengoles mulutnya dengan air sekuat hatinya.Air mata nya keluar menahan kesakitan yang amat.Terasa bibirnya sudah luka dan terhakis.Pedih.

"Aarrgghh!!!!"

Dan akhirnya dia berjaya membuka mulutnya.Alvin menghempaskan botol air itu dengan kuat.

"Damn you,Hans!!Sanggup kau buat kawan kau sendiri begini!!!"

Alvin meluru ke arah pintu.Berkali-kali tombol pintu itu dipusingnya.Jelas sekali pintu itu dikunci dari luar.Alvin menendang-nendang pintu itu dengan penuh perasaan marah.

'Hans insane!!He's gonna eat Crystal!Im not gonna let it happened!'

"Hans!!!Let me out!!!"

*            *             *             *                *

Dari jauh,kelihatan Mrs Jessita sudah berdiri menunggu di luar keretanya.Hans memberhentikan keretanya dan keluar.Dia membuka gate yang dikuncinya menggunakan rantai besi dan mangga itu.

"Come Auntie..we talk in the house.."

kata Hans perlahan.Mrs Jessita hanya mengikut dari belakang Hans.

"Hans..macamana ni..?Auntie suda cari dorang di tempat yang dorang pigi.Tapi tiada dorang disana.Kereta dan hp kena tinggal begitu ja..aduh..susah betul hati Auntie ni.."

Mrs Jessita sudah mengurut-urut dadanya yang terasa sesak dari tadi.Wajahnya penuh riak kerisauan.Hans membuka pintu rumah dan Mrs Jessita pun ikut masuk.

"Auntie duduk la dulu,okay?..saya ambil air di dapur.."

Kata Hans sambil melangkah ke arah dapur.Mrs Jessita duduk di sofa mewah Hans.Dia masih mengurut dadanya.Menarik nafas dan mengeluh berkali-kali.Tidak lama kemudian,Hans muncul dari dapur dan menghulurkan segelas air.

"Thanks..Hans what do you.."

*Dubb!!!Bang!!!Bang!!!*

Mrs Jessita terkejut mendengar bunyi kuat yang sepertinya dari luar.Gelas kaca di tangannya terlepas dan jatuh berkecai di lantai.Reaksi wajah Hans serta merta bertukar tegang.Keningnya berkerut memandang ke luar tingkap.

"Hans...bunyi apa tu.."

Mrs Jessita memandang Hans dengan kerutan dahinya.Hans menggelengkan kepalanya kemudian dia mengeluh.

"Auntie..napa nda keluar ja pigi tengok diluar?"

Kata Hans mendatar.Pelik Mrs Jessita melihat reaksi muka Hans waktu itu.Serta merta Mrs Jessita merasakan ada sesuatu yang tidak kena pada sahabat anaknya itu.

CANNIBALWhere stories live. Discover now