FINAL

473 39 22
                                    

"Hello?.."
"Que Sille..i.."

*Takk!*

Bunyi seperti pintu belakang dapur yang dibuka dan dihentak kuat mengejutkan mereka bertiga yang ada di ruang tamu.

"Alvin...apa tu.."

Mata Crystal mula berair lagi.Trauma dan masih takut.Mereka berpandangan sesama sendiri seketika.Alvin mengisyaratkan mereka agar senyap dan menutup talian di hpnya.

"Mummy..no.."

Kata Alvin apabila Mrs Jessita melepaskan pelukannya pada Crystal dan meluru ke arah dapur untuk melihat apa yang terjadi.

"Aaahh!!"

Terbuntang mata Mrs Jessita melihat mayat Hans sudah tiada di lantai dapur.Alvin bergegas mengikuti Mrs Jessita dan turut terkejut melihat mayat Hans yang sudah tiada terbaring didapur.Dada mereka mula berdebar-debar.Mustahil Hans masih hidup!

"Mummy,we have to hurry get out from here!"

Alvin dan Mrs Jessita berlari mendapatkan Crystal yang keseorangan di ruang tamu dan kelam kabut keluar dari kawasan rumah Hans.

"Ini nda masuk akal!Crystal tikam badan Hans banyak kali depan mata saya!Macamana dia masih boleh hidup??"

Crystal masih bergegar ketakutan apalagi  mendengar Alvin berkata begitu.Masih segar di ingatan apa yang Hans cuba lakukan padanya baru saja tadi.Mrs Jessita memegang bahu Alvin.Risau dan takut terhadap Hans menyelubungi diri mereka bertiga.

"We should go to hospital,Alvin.Look at you and Crystal..kamu cedera.."Kata Mrs Jessita apabila melihat keadaan Alvin dan Crystal.Mrs Jessita mengambil sepasang baju dan seluarnya yang dia selalu simpan dia poket belakang seat penumpang depan.

"Nah..pakai ni Crystal.."katanya menghulurkan pakaian itu.Crystal yang masih berbalut tubuhnya dengan langsir rumah Hans cepat2 memakai baju dan seluar yang diberi Mrs Jessita.Dia tidak peduli lagi Alvin nampak atau tidak.Yang penting dia punya pakaian menutup badannya.

"Mumy,hospital?"
"I think we should go to my friends private clinic..Hans masih hidup..dan pasti dia akan cari kita dimana saja.."

Alvin menekan pedal minyak kereta dan memandu kereta itu menuju ke klinik yang dikatakan Mrs Jessita.

*                 *                *              *              *

"Sial!!!!Sial!!!!"

Mendengar saja bunyi kereta milik Mrs Jessita jauh meninggalkan perkarangan rumahnya.Hans masuk kedalam rumahnya dan membuka baju balistik yang dipakainya didalam.Dia langsung tidak menyangka tikaman Crystal begitu kuat sehingga menembusi kulitnya.

"Damn you Alvin!!"

Hans menjerit marah dan menghempas semua barang-barang yang ada didepannya.Habis berantakan rumahnya sehingga kelihatan seperti diceroboh penyamun dan perompak.Seketika kemudian dia tersenyum..dia punya plan tersendiri agar dia terlepas dari pihak berkuasa.

'That's it!They may think im dumb.But just wait..saya ndakan lepaskan kamu semua Alvin..'

Hans lantas mengambil hpnya yang ada dilantai dapur dan mendail nombor Que Sille.Skrinnya sudah retak namun masih berfungsi seperti biasa.

"Que Sille,i have favor to ask you.Rumah saya kena pecah masuk dan rompak baru saja tadi.Dan hantar orang untuk bersihkan rumah saya,since anti Anith nda datang kerja berapa hari lalu."

"What??Are you okay Hans??Saya boleh datang sana.."

"There's no need.Im okay,thanks for your concern Que Sille.Just do what i said."

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 20, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

CANNIBALWhere stories live. Discover now