Selepas Hans menghantar Alvin ke villa puan Jessita,dia kembali ke rumah.Jam menunjukkan 1.30 a.m.Kertas yang punya wajah yang dikenalinya itu masih digenggam erat.Fikirannya sudah tidak tentu arah.Dia masuk ke dalam stor garaj dan membuka frezeer yang dikuncinya itu.Dicapainya plastik hitam tempat dia simpan segala organ,usus-usus dan kepala manusia yang dia asingkan dari potongan daging yang lain sebelum ini.Hans mengeluarkan kepala manusia itu dan meletakkannya di atas meja.Dia hamparkan helaian kertas yang gadis itu beri di tepi kepala itu.
"Shit!!What the fuck i'm thinking??Of course he had a family!And he's been gone for a week!Mesti dorang buat laporan polis!!I'm done!!Damn!!Sial!!Uggh!!"
Hans mula risau jika ada orang yang melihat apa yang terjadi pada malam itu.Cctv??It can be!Masa dia datang serang saya pun,saya di seberang jalan suda!Fikirnya.Hans merenung tajam kepala lelaki itu.Dia melihat kembali wajah dalam kertas itu.
---------------------------------------------------------
HILANG dan DICARINAMA : DANIEL TORETTO
UMUR : 22 TAHUN
ALAMAT :Hubungi 019 - x×××××× dengan segera jika melihat orang ini.Terima kasih
---------------------------------------------------------
'Apa yang patut saya buat sekarang??'Dengan cepat Hans memasukkan kembali kepala itu kedalam plastik dan freezer.Seperti biasa,dia kunci freezer itu.Rasa laparnya tadi hilang serta-merta.Tatkala dia merasa perompak itu tidak layak untuk hidup.Dan boleh membahayakan nyawa orang lain.Dikuasai pula dengan keinginannya untuk merasa daging manusia,Hans merasa tidak salah dia menjadikan lelaki itu sebagai makanannya pada malam kejadian itu.
'I have to dispose the body..but how?'
Anak matanya cuma merenung kipas yang laju berputar di siling biliknya.
'Since Alvin here,i think i should just stay quiet like nothing happened.No one knows if i dont tell them right?Huh!Anyway,bukan salah saya juga bha.Dia yang serang saya!Huh!'
Fikirnya lagi.Tangannya mencapai handphone di atas meja.Ada 1 mesej whatapps dari Alvin.Jari Hans menekan open.
'Yo,Hans!Check this out!'
*picture downloading*
'I think she's cute la hehehe!Pa2 pun joh-eun bam,bro!'Hans menghempas handphone apabila melihat gambar gadis yang dikirim Alvin itu.Ya!Gadis itu!Adik kepada lelaki yang sudah dia makan selama seminggu itu.Rupanya sempat Alvin snap pic gadis itu tanpa dia sedar.Wajah gadis itu kelihatan sayu dan dia sedang memberi helaian kertas pada orang lain dalam gambar itu.
'I'm sorry....'
Hanya itu yang mampu Hans ucap dalam hatinya.Namun yang pasti,tiada rasa penyesalan dalam dirinya lagi.Dan tanpa sedar,Hans tertidur.
* * * * * *
Alvin memandu black Bentley yang diberi oleh Mrs.Jess ke rumah Hans.Sudah 3 hari dia balik Sabah,tapi baru hari ini Hans menjemputnya datang kerumah.Dia juga tawarkan diri untuk memasak makanan untuk dinner di rumahnya.Sampai saja didepan rumah Hans,dia menekan hon keretanya beberapa kali.Gate terbuka luas dan Alvin parkir keretanya di dalam.
Hans kelihatan tersengih berdiri dipintu rumah.Dia hanya masih memakai apron.
"Woah!Chef Hans,buli tahan ko masak ni!"
Seloroh Alvin apabila melihat hidangan stik diatas meja makan.Dia bertepuk tangan.Kagum.Hans menundukkan kepalanya.Konon berterima kasih atas pujian kawannya itu.Kemudian mereka ketawa bersama.Hans membuka apronnya dang menggantungnya di belakang pintu dapur.
YOU ARE READING
CANNIBAL
Misteri / ThrillerTAJUK : CANNIBAL (COMPLETED) GENRE :MYSTERY,THRILLER,ROMANCE,GORE,18sx LANGUAGE : B.M/B.I/SABAHAN DIALEK PERINGATAN Cerita ini tidak ada kaitan pada yang masih hidup dan yang telah mati.Namun begitu,cerita tentang pengamal kanibalisme ini...