Hans memberhentikan kereta ditepi jalan raya.Fikirannya ligat memikirkan cara untuk membuang karung berisi potongan manusia didalam bonet keretanya.Mahu dibuang kelaut,lambat laun orang lain pasti menemukannya.Dia mencapai smartphonenya yang terletak diseat penumpang.Jarinya laju menekan Google App.Mencari cara terbaik melupuskannya.
'Pecholoric asid!Ya!Thats it!I have to get it!'
Dan Hans menghidupkan enjin kereta dan meluncur laju ke arah Chemicals Supplier yang ada di bandar itu.
* * * * *
Alvin masuk ke restoran Mrs.Jessita yang teknikalnya,milik ayahnya dahulu.Sudah lama dia tinggal di Korea,inilah kali pertama dia menjejakkan kakinya kedalam restoran itu setelah beberapa lama dia balik ke Sabah.Bukan dia tidak mahu,cuma dia agak sedih bila terkenangkan kenangan2 manis bersama ibu dan ayahnya di restoran itu.Itulah restoran pertama yang ayahnya buka dengan titik peluhnya sendiri.Namun,masuk saja didalam dia terpegun seketika melihat interior didalam restoran itu.
"Impressive..."
Katanya sendiri.Interior design yang bertemakan ala-ala American itu membuatnya kagum dengan Mrs.Jessita.She had a taste,bisik hatinya memuji Mrs Jessita.Biarpun konsepnya ala American dan mewah,namun harga makanan dan minuman affordable untuk semua orang.
Beberapa pekerja wanita di restoran itu kelihatan berbisik sesama sendiri apabila melihat seorang jejaka yang punya wajah korean,sedang berjalan-jalan melihat sekeliling dalam restoran itu.
"Gila!Punya hensem tu lelaki o."
"Macam muka tu pelakon kdrama splash2 love kan??"
"Oppa2 ni style dia,tourist kali bha?"Alvin terasa seperti diperhatikan.Dia memalingkan mukanya kearah pekerja2 restoran itu.Pekerja2 itu melambaikan tangan.Alvin memberikan senyuman manis.Serta-merta mereka jerit teruja.
Alvin mengamati satu-persatu gambar event2 yang disambut di restoran itu di sudut galeri.Gambar2 sambutan hari jadi,open house dan banyak lagi.Gambar bersama beberapa artis tempatan juga ada.Maju sungguh restoran itu oleh Mrs Jessita.Alvin kagum sendiri.
'Dad,i dont know how to say this.But Mummy Jess are awesome!'
Kata Alvin dalam hatinya.Sedang dia memerhati satu persatu gambar,anak matanya terhenti memandang pada salah satu gambar.Gambar pekerja2 disana,yang wajahnya dia seperti pernah nampak sebelum ini.Gadis itu berambut pendek paras leher,wajahnya manis tersenyum.Kulitnya kuning langsat.Dia ada lesung pipit di pipi kanannya.Cantik dan manis saja wajahnya
'I think i saw her somewhere...recently?'
Alvin cuba recall ingatannya.Dia yakin dia pernah bersua muka dengan gadis itu.
"Alvin?You here?"
kat Mrs.Jessita dengan gembira.Dia berjalan menuju ke arah Alvin.Alvin hanya senyum.Fikirannya masih pada gadis itu.Is she..the girl at the airport that day?The tomboy girl with sad face?Alvin membuka galeri handphonenya.
YOU ARE READING
CANNIBAL
Mystery / ThrillerTAJUK : CANNIBAL (COMPLETED) GENRE :MYSTERY,THRILLER,ROMANCE,GORE,18sx LANGUAGE : B.M/B.I/SABAHAN DIALEK PERINGATAN Cerita ini tidak ada kaitan pada yang masih hidup dan yang telah mati.Namun begitu,cerita tentang pengamal kanibalisme ini...