Nilles synsvinkel
"Nille skat, du skal op nu. Ellers kommer vi for sent", hvisker min mor, og rusker blidt til mig. Jeg åbner langsomt mine øjne.
"Jeg står op nu", svarer jeg træt.
Min mor smiler, og går ud fra mit værelse.
Jeg rejser mig og går ud på badeværelset. Jeg stripper mit tøj og går ind under bruseren.Jeg må nok heller fortælle lidt om mig selv. Jeg hedder Nille Jakobsen. Jeg er femten år. Jeg bor alene med min mor i en lejlighed i Stavanger. Jeg er halv spanier fra min fars side. Nu tænker I nok, hvor er min far? Jo, han døde for nogle år siden, da han var i krig i Syrien. Jeg har gået til ballet siden jeg var tre, og er den bedste på min årgang. Min drøm er at blive lige så god som min mor, og komme ind på Det Kongelige-Teater, men de vil ikke tage mig ind, hvis jeg ikke viser mit talent for omverden, derfor har mor valgt at jeg skal til audition på Marcus og Martinius' nye musikvideo. Den handler vist om at man vil have en pige, der ikke har tid til kærelighed. Så passer den meget godt på mig. Jeg har aldrig været forelsket, og vil heller ikke. Jeg skal bruge min tid på min ballet og ikke drenge. Det er i hvert fald hvad min mor siger. Jeg skal heller ikke en kæreste, så det er fint nok.
Jeg går ud af badet, og tørre mig. Jeg tager mine undertøj på, og går bagefter ind på mit værelse. Jeg tager min of-sulder kjole på. Jeg sætter mig hen til min makeupbrod og lægger en meget naturlig makeup. Jeg sætter mit hår en en lav knold. Jeg tager min ring jeg fik at min far, kort inden han døde. Jeg tager mine blå ballerinaer på. Jeg tager min eos læbepromade på, og rejser mig. Jeg tager min sports-taske, og går ud i køkkenet.
Min mor stiller min morgenmad foran mig. Groft brød med ost, og en masse grønsager til ved siden af. Det er alt jeg får om morgen, ud over min friske juice. Der er en masse nærende ting i, som jeg har brug for.
"Vi køre om 45 minutter, så du har god tid til at spise", siger mor, imens hun kigger ned i sin MacBook. Jeg siger ikke noget, men spiser bare videre. Da jeg er færdig, stiller jeg min tallerken i opvaskmaskinen. Jeg går ud på badeværelset, og børster mine tænder. Jeg går ud til min mor, der står ude i gangen og venter på mig. Hun smiler til mig, og jeg smiler tilbage til hende. Vi går ud af døren, og ud af lejligheds boligen. Vi sætter os ind i bilen. Nu er der en to timers tur til Oslo.(2 timer senere)
Vi er endelig kommet til dansestudiet. Jeg har danset her før, kan jeg se. Vi går ind, og ser en dame sidde ved et bord. Min mor går over og tjekker min ind. Jeg står lidt for mig selv. Jeg kigger mig omkring, og ser noget blondt hår. Han smiler venligt til mig, inden at han smutter ind af døren igen. Jeg synes, at jeg havdet et ham før, men jeg nåde ikke at se han ordenligt. Min mor kommer hen til mig.
"Du kan gå ind og skifte, så kan du komme ud og varme op, der hvor I venter på at det bliver jeres tur. Du skal ind om to timer" forklar min mor, og peger ind mod et omklædningsrum.Jeg tager min stramme dragt på, og mit tylskørt. Jeg tager min lykke hårspænde i. Mit hår og makeup lader jeg være. Jeg går ud til min mor igen.
"Begynd at varme op skat", siger mor.
"Okay", siger jeg og begyndet at varme op.Imens jeg varmer op, kigger jeg mig rundt. Der stod en masse piger rundt omkring og varmet op. De ser virkelig gode ud, men jeg må bare håbe, at jeg er bedre end dem.
"Nille Jakobsen", siger en dame.
Jeg rejser mig, og tager en dyb indånding. Jeg følger efter damen ind i et andet rum, og min går lige efter mig. Der sidder to drenge der inde. Det er nok Marcus og Martinius. Jeg kan genkende den ene af dem. Det var ham jeg så får.
"Velkommen Nille. Du begynder bare at danse", siger en mand.
Jeg nikker hen til min mor der står ved anlægget. Hun starter musikken, og jeg begynder med at danse.
(Dansen)
Jeg kan se det keder Marcus og Martinius, så jeg tænker at jeg må freestyle lidt. Det får Marcus og Martinius til at leve lidt op, men så hører jeg en hoste bag mig. Jeg kigger tilbage og ser min mor ryste på hovedet. Jeg går tilbage til min rigtige koreografi, og ser ned det samme, at Marcus og Martinius keder sig igen. Jeg begynder at lave om i dansen indtil musikken slutter. Der bliver klappet. Jeg nejer for dem.
"Det var meget flot Nille. Gå ud, så vil vi komme ud bagefter", siger en mand.
Jeg nikker og går ud. Min mor ser på ingen måde særlig tilfreds ud."Hvad tror lige du laver unge dame", siger hun skarpt.
Jeg trækker bare på skuldrene.
"Det her kan fuldstændig ødelægge dine chance for at komme ind på Det Kongelige-Teater", siger min mor, og ryster skuffet på hovedet.
"Mor, hvis jeg ikke havdet gjord det, så have jeg slet ikke en chance for bare at komme med i musikvideoen", siger jeg hårdt.
Det får min mor til at klappe i. Vi sætter ned og ingen af os siger et ord. En pige og en dame kigger meget hen på mig, men jeg siger ikke noget til det.Til sidst har alle været inde, og nu mangler vi bare at få af vide hvem der har fået pladsen. De kommer alle sammen her ud. Og med alle mener jeg Marcus, Martinius, manden og damen. Jeg kan mærke jeg bliver spændt.
"Vi har skulle tage en beslutning. Den har ikke været nem, men vi har taget en beslutning. Og den talent fulde danser der skal være med i drengenes musikvideoen er Nille Jakobsen", siger damen.................................................................................................................................................................
Så er den første kapitel endelig ude. Jeg håber at I følge med, og give den lige så meget kærelighed som Youtube and You. Jeg glæder mig til at skrive på den her historie.
God tirsdag.
Love Kiner
YOU ARE READING
Like it Like it
FanfictionNille er en 15 år gammel pige. Hun er en meget talentfuld ballet danser. Hun har gået til ballet hele hendes liv. Men Nille har et problem. Hun har aldrig været forelsket, og ved slet ikke hvordan hun opfører sig over for andre drenge, end dem fra b...