Flytte?!

618 21 6
                                    

Nilles synsvinkel.

Jeg vågner af mit vækkeur begynder at larme mega meget. Jeg slukker træt for den. Jeg har ikke sovet så godt i nat. Jeg ved ikke hvorfor. Jeg havde den mærkeligste. Jeg var Det Kongelige-Teater. Jeg stod på scenen og danser. Jeg kiggede til den ene side og så min mor stå og kigge stolt på mig. Så kiggede jeg til den anden side.

Der stod Noelia, hendes mor tror jeg, og Marcus og Martinus. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg danser af en eller anden grund hen til dem. Som om at jeg bare passer til dem.
Også ringede min vækkeur.

"NILLE KOM HER UD. JEG HAR NOGET AT FORTÆLLE DIG!", råber min mor.
Jeg rejser mig træt. Jeg tager min morgenkåbe på, og tøffer stille og roligt ud til min mor i køkkenet. Jeg sætter mig ned.

"Hvad ville du fortælle mig mor?", spørger jeg, og tager en bid af min bolle.
"Jeg har besluttet mig for at vi flytter", siger min mor.
Jeg får min bolle galt i halsen. Jeg begynder at hoste. Efter lidt tid får jeg endelig bollen fri.

"Hvorfor skal vi pludselig flytter?", spørger jeg forvirret.
"Der er ikke sommertræning på dit danse hold, og der er et meget bedere hold i Mojsøen, hvor at der også er sommertræning", svarer min mor.
"Så vi flytter til Mojsøen", siger jeg.
"Nej, nej vi flytter hjem til moster Katrine"siger mor.
Jeg kigger mærkelig på hende. Hvorfor skal vi flytte hjem til moster Katrine? Det giver ingen mening.

"Hvorfor flytter vi hjem til moster?", spørger jeg.
"Hun har det største hus i hele Trofos. Hun har fået lavet en dansestudie nede i kælderen, og du vil få værelse lige ved siden af", smiler min mor.
Jeg nikker interesseret på hende. Et dansestudie lyder ikke helt skidt, og hvis jeg får hele kælderen for mig selv. Det er bare fantastik.

"Hvornår flytter vi så?", spørger jeg.
"Vi har aftalt at vi flytter i morgen. Vi skal kun have vores tøj med, og det vi ved have med. Vores andre møbler er blevet solgt", svarer jeg.
"Okay, så må jeg heller begynde at pakke", siger jeg, og rejser mig.
"God ide skat, men huske at du skal ud og løbe bagefter", svarer mor.
Jeg nikker, og går ind på mit værelse.

Jeg går over til mit klædeskab, og finder noget løbetøj. Så er jeg klar til at tage ud og løbe bagefter. Jeg tager er par tætsiddende Nike shorts og en top. Jeg sætter mit hår op i en hestehale. Jeg lægger bagefter min hverdags makeup.

Jeg tager de flyttekasser min mor har sat frem

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jeg tager de flyttekasser min mor har sat frem. Jeg begynder at tage mit tøj ned i en kasse, bagefter mit træningstøj ned i en anden. Jeg tager alle mine mange sko ned i en kasse. Jeg er faktisk nød til at bruge to kasser. Jeg er ikke afhængig, kun en smule. Ahahah.

Jeg lægger min makeup ned i min makeuptaske. Alle mine personlige ejendele tager jeg ned i den sidste kasse. Nu er jeg endelig færdig, og det tog kun to timer. Jeg sætter mig kort i sengen, og kigger rundt. Det virker så tome. Jeg kan ikke forstå, at nu skal jeg flytte.

Jeg sukker og rejser mig. Jeg tager mine løbesko på, og går ud i gangen.
"Jeg løber nu mor", siger jeg.
"God tur", svarer min mor.
Jeg skynder mig ned af trappen og ud af døren.

Jeg løber min normale rute. Jeg stopper ved vandposten i parken. Jeg tager noget af drikke.
"Hey Nille", hører jeg en stemme sige.
Jeg retter mig hurtig op. Og ser Mikkel fra min klasse.

"Oh Hey Mikkel", siger jeg nervøs.
Jeg kan ikke finde ud af at snakke med normale drenge. Mange af de drenge jeg normal er sammen med, er en smule piget. Ingen problemer med det, men de er en smule nemmere at snakke med.

"Det er fordi jeg tænkte, kunne du måske tænke dig at lave noget i morgen eller en anden dag?", spørger Mikkel og klær sig nervøs i nakken. Omg, hvordan kommer jeg lige uden om den her. Jeg kan ikke jo ikke. Selvom at Mikkel faktisk er en smule sød.
"Det kunne være rigtig hyggeligt Mikkel, men jeg skal flytte i morgen. Jeg beklager", siger jeg.
"Hvornår skal du flytte?", spørger Mikkel.
"I morgen", svarer jeg.
"Hvad så med i aften?", spørger Mikkel.

Min mor vil aldrig lade mig være sammen med en dreng. Det er noget jeg må vente med til, at jeg ikke kan danse mere.
"Min mor vil aldrig lade mig gå ud med dig", siger jeg.
Mikkel skal til at sige noget.
"Jeg må smutte nu Mikkel", siger jeg hurtig.
Jeg skynder mig at løbe væk. Jeg kigger tilbage og ser Mikkel kigger efter mig.

.............................................................................
Nyyyt Kapitel. Håber at I kunne lide det.
Hvad synes I om historien indtil videre?

God tirsdag.

Love Kiner💗

Like it Like itWhere stories live. Discover now