Danseholdet

516 24 7
                                    

Nilles synsvinkel

Vi kommer efter en halv time til dansestudiet.
Vi stiger alle tre id af bilen. Og jeg mener mig,
mor og moster.

Vi går ind i dansestudiet.
"Okay Nille. Gå der ind og skift. Træningen er om 15 minutter", siger moster, og peger på en døre. Jeg nikker, og går hen mod døren. Jeg kan hører en masse pigestemmer. Jeg sukker og åbner så døren.

Der bliver med det samme stille. En masse piger kigger nu bare intens på mig. Det er virkelig ubehageligt.
"Hey Nille, kom her hen og klæd om", råber en stemme.
Jeg ser Noelia stå og vinke. Jeg smiler til hende, og går ned mod hende. De andre stiger stadig på mig.

Jeg finder mit træning tøj frem. Min sorte dragt, et top til at tage ud over, og et par tætsiddende træningsbukser. Mit hår er Noelia så sød at ordne for mig. Jeg tager mine træningssko og lykke hårspænde på.

Jeg føles med Noelia ud i dansesalen

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jeg føles med Noelia ud i dansesalen. Min moster står alderrede klar der inde. Hun smiler til os alle sammen. Vi stiller op, og alle de ander piger står og snakker lidt, da moster klapper i hænderne.

"Okay piger, tie stille og kig her op. I dag har vi fået en ny medlem i vores lille dansefamilie. Min niece Nille", smiler moster og breder sine arme ud.

Jeg smiler og nejer, som man altid skal gøre når man ny. Jeg smiler stille.
"Jubii, en lille dulle, der vil få særbehandling af miss Katrine", hvisker en pige bag mig.
Jeg sukker tungt. Det vil aldrig ske. Sådan er moster ikke når hun er lærer.

"Og bare fordi at Nille er min niece, får hun på ingen måde særbehandling. Det handler om at gøre sin bedste, og til prøverne på de stykker vi afholder. I kan alle sammen være helt rolige", beroliger moster, og blinker skjult til mig.

Like it Like itWhere stories live. Discover now