Nilles synsvinkel
Mit vækkeur ringer. Jeg slukker mit vækkeur, og rejser mig op. Jeg går ind i dansestudiet. Jeg laver mine morgenlige daseøvelser. En halv time efter er jeg færdig.
Jeg går ind på mit værelse igen. Jeg finder det tøj jeg lagde frem i går. En of-sulder trøje, et par posebusker og et par Adidas sko. Mit hår fletter jeg og sætter det op i en hestehale. Jeg lægger en min daglige makeup. Jeg tager min ring på, og tager min skoletaske.
Jeg går op i køkkenet. Det er kun moster der er i køkkenet. Mor er sikkert taget på arbejde.
"Godmorgen Nille", siger min moster og sætter min morgenmad.
"Godmorgen", siger jeg.Jeg begynder at spise. Jeg kigger på moster. Jeg kan ikke komme over hvad moster snakkede med Lillian, Morten, Gerd-Anne og Kjell-Erik. Hvorfor skal hun kigge på babybilleder af mig og sammenligne med Lilian? Jeg forstår det ikke.
"Skal jeg kører dig i skole?", spørger moster.
"Det behøves ikke. Jeg har aftalt med Marcus og Martinus at vi følges", svarer jeg.
"Det er godt at hører, at du er blevet så gode venner med Marcus og Martinus", smiler moster.
"Sikkert, men jeg må smutte nu", siger jeg.
"Vi ses efter skole, men husk at du skal til træning i dag", smiler moster.
Jeg nikker og sætter bagefter min tallerken i opvaskemaskinen.Jeg tager min taske, og går ud af døren. Selvfølgelig børster jeg lige mine tænder. Jeg går ned af vejen. Marcus og Martinus står nede på enden vejen og venter.
"Hey Nille", smiler Marcus.
"Hey drenge", siger jeg stille.
Jeg er stadig ikke så god til at snakke med drenge."Skal vi smutte, Noelia venter på os", siger Martinus.
"Klart", siger mig og Marcus i kor.
Jeg kigger hen på Marcus. Han smiler skævt til mig. Jeg kigger hurtig væk. Jeg kan mærke at jeg rødmer.Vi begynder at gå mod skolen. Vi samler Noelia op på vejen. Ahahaha.
"Har du fundet ud af noget med din moster?", spørger Noelia.
"Nej, hun har ikke kigget på nogen billeder. Hvad med jer?", svarer jeg.
"Heller ikke noget", sukker Marcus.Vi snakker lidt videre om det, ind til at vi kommer til skolen. Jeg bliver faktisk nervøs nu. Det plejer jeg ellers aldrig at være, når det gælder at skulle præsenter noget. Men det her er på en måde noget andet.
"Hey Nille, det skal nok gå. De vil synes om det", smiler Noelia og lægger en arm om min skulder. Jeg kigger nervøs på hende. Vi går ind på gangen. Jeg føler folk stirre på mig. Eller retter sagt på mig og Noelia.
Vi kommer til klasseværelset. En dame kommer hen til os.
"Hej jeg er Lene. Jeg skal være din nye klasselærer", siger hun.
"Hyggeligt at møde dig. Jeg hedder Nille", siger jeg høfligt.
Vi går ind i klassen. Der sidder selvfølgelig en masse der inde. De kigge alle sammen på mig.Marcus, Martinus og Noelia sætter sig på deres pladser.
"Okay alle sammen, det her Nille. Hun er lige flyttet her til fra Stavanger. I skal alle sammen tage godt imod hende. Nille kan du fortælle lidt om dig selv?", spørger Lene.
Jeg nikker."Altså jeg hedder Nille. Jeg er 15 år. Jeg bor sammen med min mor og moster. Jeg danser ballet, og har gjordt det i 13 år. Min største drøm er at komme ind på Det Kongelige-Teater, og blive lige så god som min mor og moster", smiler jeg.
"Det er godt Nille. Er der nogen der har nogen spørgsmål?", spørger Lene.Der er heldigvis kun to der rækker hånden på.
"Har du en kæreste?", spørger en dreng.
"Nej, jeg har ikke en kæreste. Jeg har heller ikke behov for en", siger jeg lige ud.
"Uhhhhh", bliver der sagt rundt omkring.
En anden rækker sin hånd op.
"Dig og Noelia ligner hinanden sygo meget. Er I i familie eller noget?", spørger hun.
"Nej, det er vi ikke. Min moster har ikke nogen børn og min far havde ikke nogen søskende.
"Er dine forældre skilt?", spørger hun.
"Nej. Han døde i krig i Syrien", svarer jeg."Det er nok spørgsmål. Nille du kan sætte dig ved siden af Marcus", afbryder Lene.
Jeg sætter med ned ved siden af Marcus. Undervisningen begynder.(Springer resten af skoledagen over)
Jeg åbner døren. Jeg råber Hej.
"Men Mette, kan jeg ikke få lov til at se på babybilleder af Nille, fra da hun var lille?", hører min moster spørger.
"Det må du da gerne. Men jeg forstå ikke hvorfor du vil se på de billeder", svarer min mor.
"Det er bare længe siden", siger min moster.Jeg går ind i køkkenet.
"Hej Nille. Se og hent dit træningstaske. Vi kører med det samme", smiler mor.
"Okay", siger jeg.
Jeg skynder mig ned, og henter min taske.
Vi kører afsted mod Mojsøen..............................................................................
Jeg håber at I kunne lide kapitlet.God tirsdag.
Love Kiner💗
KAMU SEDANG MEMBACA
Like it Like it
Fiksi PenggemarNille er en 15 år gammel pige. Hun er en meget talentfuld ballet danser. Hun har gået til ballet hele hendes liv. Men Nille har et problem. Hun har aldrig været forelsket, og ved slet ikke hvordan hun opfører sig over for andre drenge, end dem fra b...