Nilles synsvinkel
Jeg hopper elegant ud af badet, eller noget. Jeg skal mødes med Marcus, Martinus og Noelia nede på stadionen om en time.
Jeg tørre mig, og tager mit undertøj på. Jeg smider mit træningstøj i min vasketøjskurv. Det er fredag i dag, og moster har givet mig ekstraundervisning, så jeg er klar til musikvideoen. Det er i næste uge. En smule nervøs. Jeg vil hellere sige meget. Den video kan afgøre hele min fremtid. Om jeg kommer ind på det Kongeligt-teater.
Jeg går ind på mit værelse. Jeg finder mit tøj frem. En turkis top, et par hvide bukser med huller i knæene og nogle ballerinaer. Jeg krøller bagefter mit hår. Jeg lægger en fin makeup. Mine smykker bliver nogle i guld. Jeg tager min taske og solbriller på vejen.
Jeg går op i køkkenet, hvor mor er.
"Jeg smutter i biografen med Marcus, Martinus og Noelia", siger jeg.
"Okay skat, men du skal være hjemme senest kl. 21", svarer mor.
"Okay, vi ses", siger jeg.Jeg skynder mig at gå ned mod stationen. Jeg møder Noelia på vejen. Vi føles resten af vejen. Marcus og Martinus står der alderrede. Marcus vinker som en gal. Mig og Noelia kommer grindende hen til dem.
"Der er en der er lidt spændt?", griner Noelia.
"Ja, det er så længe siden vi bare har været sammen med vores venner", svarer Marcus.
"Så det godt at Nille kom med den ide", griner Martinus.Jeg kan mærke at, jeg rødmer. Jeg ville bare gerne have en lille pause fra alt det med moster og Lilian. Jeg synes at det er ved at tage lidt overhånd. Moster har de sidste dage bare kiggede de samme billeder igennem igen og igen.
"Toget kommer nu", siger jeg stille.
Toget holder ind, og vi stiger på den. Jeg sætter mig på et sæde, og ud af det blå sætter Marcus sig ved siden af. Hvor er Noelia?"Hvad katten Marcus? Hvad laver du?", spørger jeg forskrækket.
"Shhhh", tysser Marcus, og peger diskret over på Noelia og Martinus der sidder og fletter fingre. Hvornår er det lige sket?"Sødt", siger jeg lidt koldt.
Jeg har aldrig rigtig forstået kærelighed. Marcus kigger også noget forbløffet på mig.
"Hvorfor så kold?", spørger han.
"Jeg forstå ikke rigtig meningen ved kærelighed", svarer jeg, og kigger ud af vinduet."Kærlighed er ikke så svært at forstå", griner Marcus.
"Nok ikke. Men mor har altid sagt, at jeg ikke må få en kæreste, før jeg ikke kan danse længere", siger jeg og begynder selv lidt at grine. Det er endelig en ret dum regel. Resten af vejen til Mojsøen, snakker Marcus og jeg om alverdens ting. Så meget har jeg aldrig snakket med en dreng. Marcus er ret nem at snakke med.Toget stopper endelig i Mojsøen. Vi går mod centeret, hvor at biografen også ligger. Vi går op til kassen.
"Vi vil gerne bestille 4 billetter til pirats of Caribien", siger Martinus.
Filmen er ikke lige min stil, men den er okay.
Vi køber lidt slik på vejen ind i salen.Mig og Marcus lavede en aftale i toget. Vi vil sørge for at Noelia og Martinus kommer til at sidde ved siden af hinanden så meget som muligt. Så ja, Marcus sætter sig i midten, og Martinus sætter sig ved siden af ham. Jeg sætter mig så ved siden af Marcus. Noelia ender jo så ved siden af Martinus, men hun ser heller ikke direkte utilfreds ud.
Filmen begynder, og der er mussestille. Indtil vi kommer til noget lidt romantisk. Så kan man pludselig hører lidt smasken til højere. Jeg kigger hen på Marcus, der ser meget utilfreds ud. Jeg kigger forstået på ham. Han laver en nik til siden. Jeg kigger og ser Martinus og Noelia der nærmest grov æder hinanden. Det var derfor jeg ikke ville side i midten. Jeg vidste det der kunne ske.
Marcus læner siger hen mod mig. Først tror jeg at han ville kysse mig, men det gør han heldigvis.
"Hvorfor skulle jeg sidde ved siden af de to kyssetrolde?", hvisker Marcus.
"Fordi jeg ikke ville have det dårligt resten af aften", hvisker jeg.
"Du er en meget klog pige", hvisker Marcus tilbage, og giver min hånd et klem.
Jeg blinker for sjovt med det ene øje til ham.Jeg vender mit ansigt tilbage mod filmen. Den er faktisk okay, selvom jeg ikke har nogen af de andre. Måske skulle jeg gøre det med Marcus en dag. Han er hel vild med den her serie.
Alt i alt må jeg sige at det var en god biograftur.
.............................................................................
Jaaaa, endnu et kapitel. Håber I kunne lide den.God tirsdag.
Love Kiner💗
ВЫ ЧИТАЕТЕ
Like it Like it
ФанфикNille er en 15 år gammel pige. Hun er en meget talentfuld ballet danser. Hun har gået til ballet hele hendes liv. Men Nille har et problem. Hun har aldrig været forelsket, og ved slet ikke hvordan hun opfører sig over for andre drenge, end dem fra b...